Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, jeg hadde tidenes diskusjon i lunsjen i dag. Er jo bare slike bygdetullinger her på bruket, bortsett fra meg da. Så når jeg sa at jeg syntes det var ille at bøndene fikk rave rundt å skyte ulv og bjørn nesten som de ville så ble det rabalder.

 

Det endte med at jeg sa at jeg ikke så noen grunn til å skyte dyr for moro skyld og at jeg heller ikke så noen grunn til at et menneske er mer verd enn andre dyr. For dere er vel klar over at vi er rovdyr også og dyr på lik linje med alle de andre dyra her på jorda.

 

Når en av tullingene svarte at det var da selvklart at mennesker er mer verd enn dyr og at det var stooooor forskjell på oss.

 

Javel, sa jeg. Hvis det er så stor forskjell og at det er selvsagt at mennesker er mer verd - da regner jeg med at klarer å hoste opp minst et godt argument for at du mener akkurat det? Jeg klarer ikke det, jeg skulle ønske at jeg klarte det, men jeg finner ikke en eneste god grunn til at mennesker er mer verd.

 

Det gjorde ingen av de andre heller, var en dame som prøvde seg med følgende argumentasjon: "Det står da skrevet i skriften ..." Da måtte jeg bare le. Ikke en av dem kunne komme med et argument for at mennesker er mer verd, men det var selvsagt. Hva gir du meg? Jeg påpekte i neste omgang at vi er programmert til å forsvare våre egne, akkurat som at ulven og bjørnen dreper sauer og andre dyr for at de selv og deres barn skal overleve. Betyr det da at det er greit å rave rundt å jakte på mennesker man ikke liker? Siden det helt tydelig er legetimt for dere å drepe alle rovdyr dere ikke liker, vi mennesker er også "rovdyr", selv om vi spiser planter også. I prinsippet er det ikke noe som gjør at du er mer verd enn en bjørn.

 

Uansett hvor selvklart det var, så var den ingen som kunne gi meg et eneste argument på hvorfor det var selvklart. :D /me won

Lenke til kommentar
Vel, når man sier at alkohol ikke er godt, så må det forutsette at man har smakt alle former for alkohol, noe jeg ikke kan se for meg at noen har gjort. Hvis man sier at den alkohol man har smakt ikke smakte godt, så kan jeg være med på den.

Vel:

1. I så fall må du også smakt alle former for alkohol, så skråsikkert som du uttaler deg om at alkohol er godt.

2. Hva som er god smak er ikke på noen måte allmenngyldig.

3. Etanol er giftig; kvalme er en naturlig reaksjon.

4. (Dette er bare spekulasjoner, ok?) Narkotisk stoffer påvirker smaksløkene; du har sikkert halvveis slått i hjel dine for lengst.

Lenke til kommentar
Vel:

1. I så fall må du også smakt alle former for alkohol, så skråsikkert som du uttaler deg om at alkohol er godt.

2. Hva som er god smak er ikke på noen måte allmenngyldig.

3. Etanol er giftig; kvalme er en naturlig reaksjon.

4. (Dette er bare spekulasjoner, ok?) Narkotisk stoffer påvirker smaksløkene; du har sikkert halvveis slått i hjel dine for lengst.

Mmmmmmmm, Etanol.

 

Eplefe: Har du ikke mob nr hans?

Endret av Tard.
Lenke til kommentar
Uansett hvor selvklart det var, så var den ingen som kunne gi meg et eneste argument på hvorfor det var selvklart. :D /me won

Gratulerer, du klarte å bevise at du er en hykler.

 

Eller at du ikke bryr deg om liv i det hele tatt. Velg selv.

Jeg bryr meg om alt liv, men jeg bryr meg like mye om livet til de få ulvene vi har igjen i dette landet som jeg bryr meg om livet til en sauebonde. Det er ikke på noen måte hyklersk.

 

Skal til Trondheim.

Hvis noen kan få tak i Knut Erik for meg hadde jeg blitt kjempeglad. Si til ham at jeg er tom for strøm på mobilen, og jeg må nåes på 98095700. Hvis noen andre har megalyst til å møte meg kan de sende melding de og.

 

*skyndte seg å ringe å puste tungt i røret til Eplefe*

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...