Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Da så (skjer med at VI Menn har mer interresant og nyttefull lesning enn VG/Dagbladet og andre ymse aviser?)

Innimellom de halvnakne damene som figurerer på 4-5 sider i ViMenn så er det faktisk et blad som er fullstappet med nyttig og interessant lesning.

Støtter deg der.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er glad at de byttet fra Kristiania, da det navnet tydelig henspeiler en kobling til kristendom. Å bli kvitt et slikt stempel er første steg mot et rasjonelt samfunn.

Har aldri gitt meg assisiasjoner til kristendom. Tenker heller på Kristian, en tidligere konge.

Som heter Christian på engelsk og faktisk betyr kristen på norsk. Er det mulig å unngå assosiasjonen til kristendom? :roll:

Lenke til kommentar
Jeg er glad at de byttet fra Kristiania, da det navnet tydelig henspeiler en kobling til kristendom. Å bli kvitt et slikt stempel er første steg mot et rasjonelt samfunn.

Jeg venta på den der. kristiania er et flott navn, akkurat som Nidaros (som er det gamle navnet på Trondheim. Om man skal slutte helt å bruke kristne aspekter for å få et ''rasjonelt'' samfunn som du sier må man også forandre på flagget vårt. Samt slutte å kalle barna våre for omentrent halvparten av de vanlige norske navnene.

Dj_Dark: Nærme hva da? Oslo? Den mest sentrale delen av landet er jo trondheim, men jeg synes Bergen representerer Norge best.

Lenke til kommentar

Har aldri gitt meg assisiasjoner til kristendom. Tenker heller på Kristian, en tidligere konge.

Som heter Christian på engelsk og faktisk betyr kristen på norsk. Er det mulig å unngå assosiasjonen til kristendom? :roll:

Nei!

Derfor må vi brenne alle kirkene!

Fordømme alle prester og velte alle kirkelige symboler!

\,,/Hail Satan!\,,/

Lenke til kommentar
Dj_Dark: Nærme hva da? Oslo? Den mest sentrale delen av landet er jo trondheim, men jeg synes Bergen representerer Norge best.

Norges geografiske midtpunkt ligger langt nord for Trondheim. Bergen kan jeg ikke uttale meg om da jeg aldri har vært der.

Ja, men man må ta befolkningstettheten i betraktning også. Storparten av Norges befolkning bor i Trondheim og sørover.

Lenke til kommentar

Hvis vi justerer for befolkningstetthet... Hva blir da norges midtpunkt?

Oslo er faktisk et logisk valg av hovedstad. Jeg sier ikke at Oslo er spesielt vakker. Ikke en gang at Oslo representerer det "typiske Norge". Men faktum er at folk flest bor på østlandet. Ja det er sikkert urettferdig og alt det der, men la oss holde oss til fakta. Oslo er et logisk valg. Derfor skjønner jeg godt at vi har den hovedstaden vi har. Vi nordmenn er jo ikke akkurat kjent for å være det mest følelsestyrte folket på jord. That shit might fly in Italy, but not here. Vi er kalde og jordnære. Akkurat som Oslo.

Lenke til kommentar

[Vintage Princess] Lucas&Leander 06.08.08 sier:

Jeg føler meg så gammel når jeg hører på Black Album

sier:

1991 begynner å bli en stund siden ja

sier:

Jeg er faktisk gammel nok til å huske når det albumet kom

sier:

og husker når vi fortet oss hjem for å stemme på Nothing else matters over telefon til "Ti i skuddet" som gikk om torsdagene kl 1630 hahaha

Takk, nå føler jeg meg ikke så gammel lenger.

Lenke til kommentar
Nei Lars, vi er ikke kalde, vi er feige. Det ER en forskjell.

Semantikk ...

Resultatet er det samme. Vi støtter oss på logikk i stedet for følelser som regel.

Hvis vi snakker om logikk så er det vel mest logisk at hovedstaden ligger midt i landet, slik at alle har så lik mulighet som mulig til å nyte godt av de goder som fins i hovedstaden. You fail, Lars. :)

Lenke til kommentar

Dessuten tar Lars feil på en annen måte òg. Oslo ble hovedstad pga. unionen. 8D

Edit: altså, vi bestemte det ikke. Da nordmenn fikk bestemme var det først Nidaros og siden Bjørgvin som var hovedstader (litt generalisering, men jeg hopper over høvdingetiden).

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Nei Lars, vi er ikke kalde, vi er feige. Det ER en forskjell.

Semantikk ...

Resultatet er det samme. Vi støtter oss på logikk i stedet for følelser som regel.

Hvis vi snakker om logikk så er det vel mest logisk at hovedstaden ligger midt i landet, slik at alle har så lik mulighet som mulig til å nyte godt av de goder som fins i hovedstaden. You fail, Lars. :)

Goder som fins i hovedstaden? Tenker du på stortinget og slottet nå?

Lenke til kommentar
Vi kan umulig tilfredstille alle. Derfor er det mest logiske å tilfredstille flest mulig. :p

Bare så du vet det så har jeg alltid rett. Selv når jeg tar feil så har jeg rett. :yes:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...