Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får du ikke åpnet noen av kildene jeg la ved? :p

Sitter å spiller :p Skal lese senere

Snurreleif: mens du er inne på hovedstad. Bergen burde blitt ny hovedstad i Norge.

Agreed! Bergen er og blir den fineste storbyen i Norge (etter norsk skala selvsagt). Oslo er kanskje større, men finere er den absolutt ikke. Bortsett fra Vigelandsparken er det ikke mye pent rett i sentrum. Bergen er omringet av vakre fjell og har flere fine småparker. Vi har finere arkitektur i sentrum enn det Oslo har, og sentrum er mer oversiktlig (og mindre riktignok). Å flytte hovedstadeen (med alle dens politikere) til Bergen ville kanskje hjulpet politikerne å få øynene opp for at Øst-landet ikke er Norges eneste landsdel. ;)

Lenke til kommentar

Mitt forslag: Bygg en hovedstad fra grunnen av i Nord-Trøndelag/Helgeland ett sted. Da får man en fin og representabel hovedstad, og den kommer midt i landet, med kortere reiseavstand til mesteparten av landet utenom Østlandet...

Og den skal helst ha slik arkitektur:

post-51689-1220525645_thumb.jpg

IKKE slik arkitektur :no: :

post-51689-1220525649_thumb.jpg

Bah!

Åpne verden for Trøndelags bonde-steder, trønderbart og vår eksellente mat-tradisjon!

Kanskje kan vi til og med prakke de på Hurtigbåten og sende de til Lensvika en tur.

Norge er ikke Paris eller Roma. Å ha en hovedstad lengre nord i landet vil kanskje gjøre politikerne mer ærlige i forhold til hva Norge egentlig er.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Er jo det jeg sier!

Trondheim für Capitøl!

Og hvor i Trondheim skal man få plass til Stortinget, Regjeringen og alt uten å:

a) Rive masser av verneverdige bygninger.

b) Ha alt dette styret utenfor selve bykjernen, noe som blir litt teit i min mening.

Jeg stemmer heller for en ny hovedstad fra grunnen av.

Og enda en ting til.

Jeg vil hest at hovedstaden skal klamre seg til fjellsidene i slikt landskap:

post-51689-1220525964_thumb.jpg

(ok, kanskje ikke så bratte fjellsider, men dere skjønner poenget)

IKKE i slikt landskap:

post-51689-1220525983_thumb.jpg

Landskapet som hovedstaden ligger i bør være et vitnesbyrd om norsk natur og klima.

A-JAy heheh man kan desverre ikke bygge en ny by helt uten videre. Dessuten er den arkitekturen du har bilde av der meget meget dyr å bygge med moderne teknologi (faktisk).

Kan man ikke? Hvordan ble dagens byer til da? Og det er da eksempler på hovedsteder og andre byer som er bygd fra grunnen av rundt om i verden.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

:)

Da har man värt og spist pizza. Tilbake på universitet nå, kun for å surfe. Så jävla kjipt å ikke ha PC hjemme.

Må si jeg dro på smilebåndet da jeg kom over denne på en ungdomsside i dag:

"Spørsmål

Hei, eg er en gutt på 14 år. Nylig hadde jeg og dama mi anal sex. DA jeg skulle ta tissen ut var den brun. Har prøvd og ta salo og såpe på, men brun fargen vil ikke vekk. hva kan jeg gjøre? HJELP!"

Svar

Hei!

"Brunfargen kommer av avføringen som er i endetarmen og jeg vil anta at den forsvinner ganske greit etter at du har vasket deg noen ganger med vanlig såpe. Zalo er ikke helt anbefalt å bruke der. Den midlertidige misfargingen av huden er ikke farlig, men for å beskytte deg mot bakteriene i endetarmen og for å unngå misfarging igjen, anbefaler jeg bruk av kondom."

Endret av Sidious
Lenke til kommentar
Er jo det jeg sier!

Trondheim für Capitøl!

Og hvor i Trondheim skal man få plass til Stortinget, Regjeringen og alt uten å:

a) Rive masser av verneverdige bygninger.

b) Ha alt dette styret utenfor selve bykjernen, noe som blir litt teit i min mening.

Jeg stemmer heller for en ny hovedstad fra grunnen av.

Og enda en ting til.

Jeg vil hest at hovedstaden skal klamre seg til fjellsidene i slikt landskap:

post-51689-1220525964_thumb.jpg

(ok, kanskje ikke så bratte fjellsider, men dere skjønner poenget)

IKKE i slikt landskap:

post-51689-1220525983_thumb.jpg

Landskapet som hovedstaden ligger i bør være et vitnesbyrd om norsk natur og klima.

A-JAy heheh man kan desverre ikke bygge en ny by helt uten videre. Dessuten er den arkitekturen du har bilde av der meget meget dyr å bygge med moderne teknologi (faktisk).

Kan man ikke? Hvordan ble dagens byer til da? Og det er da eksempler på hovedsteder og andre byer som er bygd fra grunnen av rundt om i verden.

Trånnheim! *bli sur*

Eneste jeg vet er at jeg slett ikke orker tanken på Oslo som hovedstad mye lengre..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...