Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Da blir dem ødelagte da

Hoho :-D Jeg fniste litt av den.

Tar man ca pris på en slik (3-4000kr) kan jeg bruke papptallerkener til alle måltider i 15 år før det svarer seg. Og da er ikke strømprisen inkludert. Forøvrig bruker jeg papptallerkener som et supplement og ikke en erstatning, så i mitt tilfelle klarer jeg meg utmerket med kost og såpe enn så lenge.

Joojaa... Men, liksom. Greit. Bare ikke gå over til plast-tallerkner.

Endret av Tard.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser at det er litt tard. å bruke papptallerkener, men jeg har en god grunn. Jeg sitter med 200stk som jeg like gjerne kan bruke istedenfor å kaste dem og når vasken på felleskjøkkenet har vert tett en uke har jeg sikkert unngått både salmonella og matforgiftning ved å bruke papp istedenfor å prøve å vaske det ordentlige serviset. Kjøper jeg en bordoppvaskmaskin vil negrene jeg deler blokk med ha griset den ned på en uke, og jeg kan ikke ha den stående på den alt for trange hybelen heller. =)

Lenke til kommentar

Var det et eget fag? :O

Hmm, lurer på noe om førstehjelp. Skal du knekke nakken bakover om en person ligger lent over rattet i en bilulykke hvor du er alene og først på stedet slik at du risikerer å gi personen varig lammelse fra nakken og ned, men gi personen større sjanse til å ikke kveles av at tungen går opp i ganen og personen dør med friske ben?

Lenke til kommentar
Var det et eget fag? :O

Hmm, lurer på noe om førstehjelp. Skal du knekke nakken bakover om en person ligger lent over rattet i en bilulykke hvor du er alene og først på stedet slik at du risikerer å gi personen varig lammelse fra nakken og ned, men gi personen større sjanse til å ikke kveles av at tungen går opp i ganen og personen dør med friske ben?

Går ikke det an å bøye hodet bakover uten å knekke nakken? :ermm:

Jeg vet fra før (har det fra en ambulansesjåfør) at man aksepterer en viss risiko for ribbeinsbrudd ved hjertekompresjon, men nakkebrudd var nytt for meg... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Ja, du skal det. For om vedkommende ikke "tåler" det, er sjansen for å overleve veldig liten. Det fikk i hvert fall jeg høre på førstehjelpskurs :shrug:

Lenke til kommentar

Ja, du skal det. For om vedkommende ikke "tåler" det, er sjansen for å overleve veldig liten. Det fikk i hvert fall jeg høre på førstehjelpskurs :shrug:

Agreed, man skal alltid prioritere frie luftveier.

Selvfølgelig skal man prøve å forhindre rygg/nakke-skader om man kan, men frie luftveier kommer først.

Jeg er aktiv i Røde Kors, så den som får lov til å komme og motsi meg må være ambulansesjåfør eller lege :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...