Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Det er korrekt NikkaYochi. Om gymlæreren sier at du skal ha teoretiske oppgaver i gymtimene er det lite man kan stille opp med. Jeg har hatt noen slike timer (hele klassen måtte ha så og så mange i løpet av et år) og jeg foretrekker gym LANGT forran teorien. Det finnes ikke kjedeligere teori enn gym! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*vifte med tissen* tror jeg han skrev :p

Jeg har teoretisk gym, læreren har tydeligvis ikke fått med seg at jeg egentliig er fritatt..

Så vidt jeg vet så skal man ikke fritas for den teoretiske delen av gym, selv om man ikke kan delta på lik linje med resten i den praktiske delen.

Kommer an på om man faktisk praktiserer teoretisk gym på den skolen det gjelder.

Så vidt jeg vet så er teoretisk gym en del av læreplanen og ikke valgfritt for skolen om man skal praktisere det. :oppgitt:

Står også i læreplanen at man skal lære hva-det-nå-enn-hette i matte, vi hadde ikke en dritt om det på videregående.

Vi hadde heller ikke teoretisk gym, så selv om det står i læreplanen så betyr ikke det automatisk at alle skoler har det :oppgittlolol:, kall det latskap eller sløvhet, men det er faktafaen.

Edit: Man skal også har teori innen musikk, gjett hva, vi hadde ikke det heller, og når dette forekommer på en skole som ligger midt på lista på listen over gode skoler i Norge, så må du vel kunne åpne for at dette skjer på andre skoler også?

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
*vifte med tissen* tror jeg han skrev :p

Jeg har teoretisk gym, læreren har tydeligvis ikke fått med seg at jeg egentliig er fritatt..

Så vidt jeg vet så skal man ikke fritas for den teoretiske delen av gym, selv om man ikke kan delta på lik linje med resten i den praktiske delen.

Kommer an på om man faktisk praktiserer teoretisk gym på den skolen det gjelder.

Så vidt jeg vet så er teoretisk gym en del av læreplanen og ikke valgfritt for skolen om man skal praktisere det. :oppgitt:

Står også i læreplanen at man skal lære hva-det-nå-enn-hette i matte, vi hadde ikke en dritt om det på videregående.

Vi hadde heller ikke teoretisk gym, så selv om det står i læreplanen så betyr ikke det automatisk at alle skoler har det :oppgittlolol:, kall det latskap eller sløvhet, men det er faktafaen.

Edit: Man skal også har teori innen musikk, gjett hva, vi hadde ikke det heller, og når dette forekommer på en skole som ligger midt på lista på listen over gode skoler i Norge, så må du vel kunne åpne for at dette skjer på andre skoler også?

Da ville jeg i første omgang tatt dette opp med elevrådet, slik at de kan gi rektor ett spark i ræva. Hvis det ikke hjelper ville jeg i neste omgang tatt kontakt med fylkesrådmannen, lokalavisa og utdanningsdirektoratet. En slik praksis er rett og slett uakseptabel. Dere får rett og slett ikke den opplæringen dere har krav på, noe som kan få alvorlige konsekvenser for dere når dere skal ta videre utdanning.

Endret av NikkaYoichi
Lenke til kommentar

Litt sent for min del, men leit er det.

Enda mer trist er det at på skoler på bygdene fokuserer man veldig sjeldent på samme ting.

F.eks, en skole kan fokusere veldig mye på Dikt-analyse, mens en annen skole grammatikk (dårlig eksempel men waevah lizm).

Du kan jo da tenke deg resultatet når elever fra skole A og B skal gå på samme videregående skole, og lærerene går utifra at de har lært etter læreplanen 110% (hvorfor skulle de ikke det?)

Jo, resultatet er da tid som går bort i repetisjon fra ungdomsskole pensum, wehoo :woot:

Lenke til kommentar

Huhei!

"Oppgaven ligger på Fronter, det er bare å starte med en gang."

Ja, de orda har jeg hørt før.

*logge på Fronter*

Ingen oppgave der.

Ja ja, da får jeg gjøre som jeg planla.

Slenge ølen i frysern for hurtig nedkjøling og slacke litt her før jeg går ut og legger meg på gresset og nyter livet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...