Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Ferie er bare kult. Jeg fikk 24 flotte timer i går.

Jeg også :ph34r:

Oh shit, i feel guilty about that :whistle:

Jeg skylder på Alastor :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Men eg må berre spørre: kva var det du vart banna for?

Fotball.

No tenkte eg mest på Skarstard då, men fotball? Hehe, koss kan du bli banna for det?

Nei,si det :tease:

Lenke til kommentar
Er det ikkje litt teit å fokusera på kor mykje promp kyr slepp ut, når bilar, fabrikkar og all slags andre maskindrivne ting og tang forurensar 10 gongar meir?
Her må man ha tallene riktig. I følge FNs organisasjon for ernæring og landbruk (FAO) fører verdens kollektive husdyrbestand til 18% av verdens totale utslipp av drivhusgasser, det er mer enn utslippene både fly, biler og alle andre former for transportmidler slipper ut til sammen. kilde Når det gjelder klimagassutslipp er det ikke slik at det finnes en stor syndebukk (selv om USA, Kina og Russland (i kronologisk rekkefølge) står for majoriteten av verdens utslipp). Man må angripe alle områder samtidig om man vil redusere det totale utslippet, og da gjelder det i første omgang oppvarming, industri, transport, konstruksjon, forbruket av skog og endringer som følge av landbruk, og om mulig utslippene som følge av verdens husdyrbestand. Forbrenning av fossilt brensel er i selv selv bare en av flere bidragsytere til global oppvarming og det er enkelt å tro at det er transportsektoren som står for majoriteten av utslippene når faktum er at all forbrenning av fossilt brensel i forbindelse med transport globalt sett bare utgjør 17%.
Lenke til kommentar
Ferie er bare kult. Jeg fikk 24 flotte timer i går.

Jeg også :ph34r:

Oh shit, i feel guilty about that :whistle:

Jeg skylder på Alastor :p

Sant nok.

Men litt seriøst, mine kommentarer var i overkant muggene og det beklager jeg. Så jo at det bare var en spøk fra din side, men var i jævlig dårlig humør og overreagerte. Satser på at gjort er gjort og spist er spist ? Gleder meg til flere disputer i fotballkategorien anyways og jeg lover å skjerpe meg littegrann i fremtiden...

:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...