Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sløse bort en melding på en som har feil nummer? Neinei... Jeg håper at det faktisk ER "nåke styr" nå jeg og at en eller annen havner i bråk fordi de ikke har riktig nummer. Og så kan jeg følge hele utviklingen per sms. It's like IRL Hotel Cæsar! :fun:

Haha! Liker tankegangen din :p

Lenke til kommentar

Gårsdagens tur på byen ble en suksess. Veldig morsomt å treffe gamle kompiser igjen. Var utrolig nok ikke fyllesjuk da jeg våkna i morres heller, men så hadde jeg tatt mine forhåndsregler (spist godt för jeg dro ut, drukket masse vann, tok til og med "anti-hangover"-brusetabletter för jeg la meg). :) Snart blir det filmkveld her i gården, har nemlig leid to filmer sammen med venninna mi - "Rise" (Lucy Liu som vampyr) og "No Country For Old Men". Har store forhåpninger til sistnevnte.

Dagens <3 video:

Lenke til kommentar
Kom med noen eksempler, så skal jeg vurdere det (overhengende risiko for at dere får høre latteren min om dere skal ha meg til å lese lyrikk eller noe slikt), men, kreftpinne nå. Brb.

Drit i det.

Innen fysikken benyttes relativitetsteorien for å beskrive hvordan naturen oppfører seg ved ekstreme hastigheter eller gravitasjonsfelt. Man skiller gjerne mellom den spesielle og den generelle relativitetsteorien. Førstnevnte beskriver forhold som angår observatører som beveger seg i forhold til hverandre, mens sistnevnte egentlig er en teori om gravitasjonskraften.

Relativitetsteorien ble resultatet av et prosjekt innen fysikken på slutten av 1800-tallet som gikk ut på å forene James Maxwells elektromagnetisme og Isaac Newtons mekanikk. I denne prosessen tårnet det seg opp en rekke teoretiske problemer. En løsning som skulle få omfattende ringvirkninger ble publisert i 1905 under tittelen «Zur Elektrodynamik bewegter Körper». Artikkelen kom ut i fysikkjournalen Annalen der Physik, og forfatteren het Albert Einstein.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...