Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Billig. :) Bare så synd at harddiskapasiteten økes så treeegt. 10TB i lommeformat hadde vert noe.
Helt enig. Vi ble jo lovet at alt skulle bli så mye bedre når det ble perpendikulært, men det skjedde jo ingen eksplosiv økning.

Skulle jeg bygget en ny maskin så hadde jeg brukt Samsung Spinpoint F1 640GB forresten. To plater = mindre støy. Mister litt ytelse, men jeg foretrekker en stille og "god nok" maskin fremfor en top of the line som høres ut som en jumbojet. Sånn sett så er jeg veldig fornøyd med Samsung. Aldri opplevd at samsung-diskene har bråket noe særlig. Heller aldri opplevd noe kluss med dem. Men det har jeg med WD-disker opptil flere ganger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dagen i dag er en jævlig dag, den er ikke min. Kroppen er helt ødelagt, hodet holder på å sprenges, jeg er generelt ute av stimen i dag. Har akkurat vært på butikken å kjøpt pizza, tortilla chips, rømme og Cola. Jeg er sliten, kjentes ut som at jeg skulle dø på veien hjem. Jeg tror jeg skal begynne å slutte å drikke. Jeg har ikke godt av det her lenger. Jeg er lei av å være fyllesyk. Jeg er lei av at dagene forsvinner i rus.

Lenke til kommentar
Billig. :) Bare så synd at harddiskapasiteten økes så treeegt. 10TB i lommeformat hadde vert noe.
Helt enig. Vi ble jo lovet at alt skulle bli så mye bedre når det ble perpendikulært, men det skjedde jo ingen eksplosiv økning.

Skulle jeg bygget en ny maskin så hadde jeg brukt Samsung Spinpoint F1 640GB forresten. To plater = mindre støy. Mister litt ytelse, men jeg foretrekker en stille og "god nok" maskin fremfor en top of the line som høres ut som en jumbojet. Sånn sett så er jeg veldig fornøyd med Samsung. Aldri opplevd at samsung-diskene har bråket noe særlig. Heller aldri opplevd noe kluss med dem. Men det har jeg med WD-disker opptil flere ganger.

I så tilfelle har vi nok forskjellige behov. Jeg sitter på laptop og skulle bare ha noe å dumpe data fra kamera, DVD-plater og andre små harddisker på for å ordne litt opp i kaoset. I så tilfelle var pris per GB det viktigste for meg, nest etter den totale størrelsen under en og samme enhet. Støy er forøvrig ikke noe man hører noe særlig til fra de eksterne WD-diskene da de kjører på 5200RPM og generelt sett opererer veldig lavt.
Lenke til kommentar
Ikke bruk Wikipedia når det gjelder begreper som er generelt misforstått. :p

Dersom nok misforstår begrepet endres definisjonen.

Har ikke Seagate gode disker også?

Tror det, men pluggene er litt skrøpelige (mulig dette er likt for alle disker da, vet ikke). Kjøpte meg 4 stk. Seagate Barracuda 7200.11, knakk SATA-pluggen på to av dem under installasjon.

Lenke til kommentar
I så tilfelle har vi nok forskjellige behov. Jeg sitter på laptop og skulle bare ha noe å dumpe data fra kamera, DVD-plater og andre små harddisker på for å ordne litt opp i kaoset. I så tilfelle var pris per GB det viktigste for meg, nest etter den totale størrelsen under en og samme enhet. Støy er forøvrig ikke noe man hører noe særlig til fra de eksterne WD-diskene da de kjører på 5200RPM og generelt sett opererer veldig lavt.

De eldre eksterndiskene deres bråker en del. Jeg (og flere andre jeg kjenner) må ha sin stående på gummimatte / tørkepapir / noe annet mykt, hvis ikke høres de langt unna.

redigert: Gjelder MyBook 500GB

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Fargoth: Når det gjelder ekstern til laptop så er jeg frelst av WD sin Passport-serie. Tar liten fysisk plass, ikke noe støy og uten ekstern strømforsyning. Henter alt fra USB-busen. I tillegg så er den ikke akkurat stygg å se på heller.

Men så kommer det med pris per GB da. Der havner den bak storebrødrene sine selvsagt.

Lenke til kommentar
Jeg misunner dere med mye haddiskplass.

Kjøp flere disker?

Mitt kabinett var fullt, så jeg kjøpte et billig hovedkort med onboard grafikk, en billig CPU, et stillegående kabinett og 4 stk 500GB-disker. Kjører nå (dvs. fra mandag av da jeg er på ferie nå) denne PCen som en filserver (+ div annet), med diskene i raid5 for litt sikkerhet. (Har i tillegg backup på en eksterndisk av de viktigste filene).

Lenke til kommentar
Kjøp flere disker?

Jeg har ikke tilgang på hovedkort med SATA-porter, og jeg kjøper ikke en masse IDE-disker som jeg ikke kan bruke. Og kjøper jeg nytt hovedkort må jeg erstatte resten av komponentene også.

Chokke: Å? Jeg kommer da ikke med så mange meningsytringer? :p

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...