Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Har en spådom om denne tråden nå.

Forulempet kristen ungdom går til trossamfunnet og klager på forum-folk som ikke skjønner noenting. De spør "hva hva hva er forumet? Få URL!!" . Plutselig registreres 20 nye brukere, alle gladkristne nyfrelste fjortiser, som skal "ta" oss, og argumentere i det vide og det brede og kverulere til fanden tar dem.

Trenger vi det?

Det er jo bare morsomt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Unf. Altfor tidlig for og lese lange poster om religion.

Gi faen i det! Og begynn med homoerotiske ting. Jeg åpner ikke denne tråden for og være seriøs!

Chop chop!!

Er sikkert bare fordi flertallet her inne ikke har oppdaget Prekestolen at denne diskusjonen foregikk her. :p

Riktig, ta diskusjonen der, ikkje her.

Btw, diskusjon mellom ateistar og kristne er heilt meininglaust. Det er to svært sterke syn på korleis alt var til og bla bla bla, og ingen partar kjem til å bli overbevist av den andre uansett. Så eit forslag er jo å berre slutte ALL diskusjon om ateisme og kristendom :)

I dag gløymde eg nista mi, men onkel kjem straks med den. Magen min gler seg

For ordens skyld var det ikke bare kristendom vs ateister, det gikk mer (for min del) ut på å få ymte frempå om at ikke bare religiøse mennesker kan være blærete og/eller trangsynte :p

Men at det sporet av til det kan godt hende.

Lenke til kommentar
Igjen en stagmatisering av kristne men ok, hvem her inne er kristen?

Så kan vi smiske og bestikke vedkommede med bilder av Gud slik at det ikke kommer flere fjortisser.

Jeg er kristen, for da er jeg sikret afterlife i himmelen! :ph34r:

*vifte med glanspapir*

Jeg har bilde av Gud her, want yes?

Sutt stortåa mi og vi har en agreement.

Lenke til kommentar
Er det smart å putte cder i konvolutt og sende i posten?

Spørsmålet er hvorfor du skal sende data via post, når det finnes noe som heter internet?

hardcover hva?

Slik man beholder cd-plater i. Et etui til å ha CD'er i.

Endret av Ballus
Lenke til kommentar
Nissen og Gud er to forskjellige ting.

Tja, begge er overnaturlige vesner og det finnes like mye beviser for begge to. Hva er det som drastisk skiller det å tro på nissen fremfor det å tro på Gud(er)?

jeg skjønner godt hvordan noen kan tro på at det må være en høyere skapning som har skapt dette, da verden er ganske (klisjè) fantastisk.

Jeg kan jo sitte her og påstå at du er dum fordi du ikke tror på en Gud, rasjonalitet varierer jo fra person til person, blir som å si at du er dum fordi du ikke gjenkjenner genialiteten til Kirk Hammet osv osv.

Dette er selvsagt helt feil. Du kan godt påstå at jeg er dum fordi jeg ikke tror på en Gud, det betyr ikke at det er sant. Det finnes ikke noen, ikke ett eneste, ikke et fnugg av bevis for at Gud(er) eksisterer, likevel er det jeg som er dum som ikke tror på en slik påstand? Dette faller jo på sin egen urimelighet. Det er faktisk latterlig at du ikke ser paradokset i en slik påstand. Kirk Hammet er en håndfast person, det er vel liten tvil om at mannen er dyktig. Man kan si hva man vil om musikken han lager, men få kan nekte for at mannen er dyktig.

Og hvis noen en dag kommer til deg med bevis for at Gud eksisterer, hva gjør du da?

For hvis ateister virkelig tror på det de ser må de jo da erkjenne dette?

Problemet er at ateister og religiøse vil aldri innse noe annet enn sin tro som den store sannhet, og da er vel egentlig det 110% sikkert at sånn er det og vil det bli, så hvorfor gidde å prøve å omvende andre ved å kalle dem og deres tro dumme?

Jeg har helt siden jeg ble gammel nok til å vurdere dette selv bedt folk å komme med bevis for at Gud(er) eksisterer, det har ikke skjedd frem til nå. Hvis, for argumentasjonen sin skyld, så skulle skje - ja, da ville jeg akseptert det som en realitet. Jeg tror på det som kan bevises nemlig, har man egentlig noen grunn til noe annet? Ateister har ingen tro, det er her du bommer på det groveste. Utgangspunktet er faktisk fravær av tro på Gud(er), alle er faktisk født ateister og er det frem til f.eks foreldrene deres hjernevasker dem.

NikkaYoichi: Åssen veit du at en religiøs person ikke har fått bevis for at sin gud eksisterer? Hvordan kan du være så bastant og påstå at du har alle svar?

Jeg sier ikke at jeg har alle svar, jeg sier bare at det ikke finnes ett eneste fnugg av bevis for at Gud(er) eksisterer. Ingen har til dags dato fremlagt ett enste bevis for at noe overnaturlig eksisterer. Hvor du har fått det fra at jeg har alle svar vil jeg gjerne at du forklarer meg. Jeg påpekte at vitenskapen er den beste forklaringen vi til dags dato har, med de forutsetningene vi har. Vi kan altså med vitenskapelige teorier gjenskape og forutsi resultater. Det er altså ikke noen grunn til å si at vitenskapelige teorier ikke stemmer, frem til vi finner noe som gjør at resultatene endrer seg.

Feil. Religioner blir jo gang på gang forsøkt motbevist...Kanskje indirekte. For eksempel evolusjonen( noe som har blitt brukt for å motbevise det de tre store religionene sier om at Gud skapte oss sånn vi er)

Selvfølgelig finnes det de som tror dette er nok bevis, men den inneholder enda mange hull.

Spørsmål - har du noen gang lest i Koranen, Bibelen eller Toraen?

Evolusjon ble aldri påkommet for å motbevise religionene, men evolusjonsteorien viser at Bibelen er oppspinn når det kommer til skapelsen. C-14 datering av fossiler osv. beviser at Bibelens påstand om at universet/Jorden er ~6000 år er oppspinn. Ingen av disse vitenskapelige teoriene er laget for å motbevise religioner, men for å forklare hvorfor og hvordan verden henger sammen og har kommet dit den er i dag.

Hvor er hullene i evolusjonsteorien?

Jeg har lest mer i Bibelen enn den gjennomsnittlige kriste faktisk. Hva har egentlig det med saken å gjøre? Hva er det med Bibelen, Toraen eller Koranen som gir disse skriftene noen som helst kredibilitet? Jeg har faktisk også lest en del i Koranen, men det er svært begrenset. Toraen har jeg ikke lest så mye av gitt, men her kommer jo Mosebøkene inn. Det er ikke noe som tyder på at det som står i disse bøkene er sant. Faktisk ikke en eneste lille ting er det som tyder på akkurat det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...