Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Kan du ikke bare respektere andre religioner uten å binde deg selv til religiøse dogmer? Jeg er ikke religiøs, men jeg respekterer at andre har et forvirret syn på virkeligheten.

Jo selvfølgelig, men jeg vil heller tilhøre en gruppe mennesker som følger (i mine øyne) vanlig folkeskikk og sunn fornuft, istedet for å bli kastet i samme bås som trangsynte ateister.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo selvfølgelig, men jeg vil heller tilhøre en gruppe mennesker som følger (i mine øyne) vanlig folkeskikk og sunn fornuft, istedet for å bli kastet i samme bås som trangsynte ateister.

Da kaster jeg deg i samme bås som trangsynte religiøse! Din fundamentalist!

Lenke til kommentar

Da kaster jeg deg i samme bås som trangsynte religiøse! Din fundamentalist!

Hjelper det hvis jeg sier at jeg for øyeblikket er en høyre-orientert Satanist? o.0

Og jeg er stolt av å være trangsynt! less worries for me!

Lenke til kommentar
Kan du ikke bare respektere andre religioner uten å binde deg selv til religiøse dogmer? Jeg er ikke religiøs, men jeg respekterer at andre har et forvirret syn på virkeligheten.

Når ble ateister trangsynte? Vær vennlig og forklar det, litt nærmere.

Lenke til kommentar

Sier ikke at alle Ateister er trangsynte, men det finnes de (på samme måte som religiøse mennesker som er idioter) som på liv og død skal dra religioner ned i søla, og pisse på de.

De som ikke klarer å akseptere at mange mennesker på jorda er uenige i deres syn på ting, og går dermed til person-angrep i stedet for å la det være.

Lenke til kommentar

Ja, det er forferdelig av oss å ta en generell diskusjon utenfor forumet som omhandler det temaet vi diskuterer, enda vår diskusjon ikke har noe i Religionsforumene å gjøre.

Jeg bytter forresten penger mot en ny personlighet. Den skal være helt lik den jeg har nå, minus legeskrekk og skrekk for nye steder. 8D

Lenke til kommentar

Det er vel sant, men der også er det jo de "som tolker feil" og de som ikke gjør det.

Så lenge det alltid er splittelse innad i religionene, og de som hører til religionen er uenige med hverandre, så må man vel kunne si at de ikke følger religionen til det fulleste da det hersker tvil om hva som er det riktige?

Religion er pussige greier.

@Ballus:

Må ikke du dø da? sånn ganske momentant? :`(

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Siden når ble det slik at man faktisk kan velge livssyn? Er ikke det et resultat av ens samlede forforståelse?

jeg har ikke valgt et livssyn, men jeg har funnet en religiøs gruppe som deler mitt livssyn, iallefall i større grad enn andre religiøse grupper eller lignende.

Den er forsåvidt grei, men jeg vil påstå at om man ønsker å skifte til en annen radikalt annerledes trostilhørighet vil dette være et valg på grunnlag av en genuin erkjennelse av den andre troen og således bety at du har gjennomgått et mentalt paradigmeskifte. Med andre ord kan man ikke bare bestemme seg for å skifte dersom man ønsker å genuint erkjenne den nye troen som sann, det må komme som et resultat av forandring fra den tidligere forforståelsen. Derfor mener jeg også at man bør bruke minst like mye tid på å angripe ens eget verdensbilde som andres, bare ved å rive ned å bygge opp igjen ens eget bilde vil man nærme seg noe som kan kalles en sannhet, ihvertfall for ens egen del.
Lenke til kommentar

:!:

Ja, det er forferdelig av oss å ta en generell diskusjon utenfor forumet som omhandler det temaet vi diskuterer, enda vår diskusjon ikke har noe i Religionsforumene å gjøre.

Du får meg til å mimre. :wee:

Jeg har ingenting å tilføre denne debatten uten å havne i kategorien 'trangsynt ateist'. :(

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...