Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min nmeldelse av horror-filmen:

Haunted Forest (2007)

En veldig klar amerikansk j-horror ripoff, som, selv om hele konseptet burde være helt håpløst, faktisk funker helt OK.

Dypt inne i en skog er et tre som ligner på et menneske. En svært hevngjerrig, ond ånd bor i treet som jakter på alle mennesker som kommer inn i skogen, og merker dem med en treflis. Da blir de syke etter kort tid, og hun kommer og henter dem. Nuvel. Så har vi 5 tradisjonelle slasher-ofre: en indianer, en hasjrøyker, en engelskmann på tur for å finne legenden i treet, som indianeren har lest om i ei bok han arvet fra sin bestefar. Et par blomsterforskende damer roter seg såklart også inn i historien. Må jo ha litt kvinns.

Spøkelset i treet er en indianerjente som heter Satinka, men beveger seg og ser ut som ethvert j-horror spøkelse ever. Langt hår foran øynene, hvit sminke, mange øye-closeups, beveger seg rykkete, you name it, it's all there. Såklart begynner gjengen vår å forsvinne ut i skogen en etter en.

Filmen burde i teorien bare pisses på og pekes på og le av, siden den bare prøver å kopiere japansk horror totalt. Men så er det krydret med dusinvis av små "hoppe-scares", altså raske klipp som får deg til å hoppe i sofaen, og disse er spredt veldig liberalt utover så det faktisk fungerer som er skremmefilm. Plottet er en slapp spøkelseshistorie, men jeg ble engasjert i filmen og så aldri vekk fra skjermen, som jeg gjør hvis jeg kjeder meg. Mye av filmen er i fullt dagslys, men likevel skummelt fordi ånden aldri hviler, og fargene ofte er utbrente og bleke i det skarpe sollyset mellom buskene.

Slutten er som man forventer, men det er gjort med stil.

Jeg gir den 6/10, rett og slett fordi den fungerte på sitt vis. Jeg fikk noen ekstra raske hjerteklapp et par ganger, og da er jeg fornøyd.

Bør sees alene, ikke sammen med en kynisk kompis. Helst i mørket. Det er i det minste ikke en remake. En annen ting som drar filmen opp mye, er at det ikke er noen CGI-effekter.

Lenke til kommentar
burde vel egentlig døgne men har vondt i viljen nå.

Jeg føler den. -.-

Jeg burde egentlig fiksa meg opp og dratt på NAV, men hue mitt finner på enormt mange grunner til å ikke dra. Og det kun fordi det er møkkaskummelt. Err.

Skulle virkelig ønske jeg kunne fiksa no raske penger -.-

Og helst uten å blande inn noen :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg føler den. -.-

Jeg burde egentlig fiksa meg opp og dratt på NAV, men hue mitt finner på enormt mange grunner til å ikke dra. Og det kun fordi det er møkkaskummelt. Err.

Bli med i "The Deadly Viper Assasination Squad".

Og @Bytex, hvor skaffet du den filmen?

Lenke til kommentar

Jeg føler den. -.-

Har et bra svindeltriks på lur. I løpet av en time klarer du nok å tjene noen tusen i en ordentlig by

Lenke til kommentar
Har et bra svindeltriks på lur. I løpet av en time klarer du nok å tjene noen tusen i en ordentlig by

Nå blei jeg nysgjerrig :ermm:

Alt hadde fortsatt vært konge om jeg hadde hatt penger til regninger og leie. Mat klarer jeg meg da strengt tatt med. I værste fall kan man jo bare dra hjem til mamma -.-

Lenke til kommentar

Var arbeidsledig i 4 mnd med hybel i Asker (200 mil fra all familie), vet hvordan det der føles. Fikk ikke betalt husleia på 4 mnd og de supersnille husvertene ville til slutt at jeg skulle dra hjem til mamma istedet for å bygge på meg månedsvis med gjeld hos dem.

Men foreldre og resten av familien slang inn 15000 i potten så jeg fikk betalt husleien jeg skyldte. Fikk ikke trygd fordi jeg var adecco-vikar før jeg mista jobben, ikke fast ansatt noe sted. Men plutselig fikk jeg jobb igjen hos Adecco og alt ble bra igjen. Få deg jobb da?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...