Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Idrettslinja på Trysil -> everything by far.

Slik er det på idrettslinja her også. Mange av de som går der hadde ikke noe gym at all, jeg gjentar: NULL gym de siste 5 månedene av forige skoleår. Idrettslinje in my ass.

Endret av Ballus
Lenke til kommentar
Du er klar over at det er dem det går utover om de ikke jobber?

Eh, nei?

Det er akkurat det, de har ikke noe å jobbe med. De har jo nesten ikke lekser engang.

Elevene vet jo mer enn lærerne.

Det som suger mest med norske skoler er lærerne. Du skal ha flaks for å få god undervisning.

Jeg hadde bedre norsklærer på ungdomskolen enn jeg nå har på VGS. Bedre mattelærer i åttende enn det jeg har nå.

Tragisk.

Lenke til kommentar
Det er akkurat det, de har ikke noe å jobbe med. De har jo nesten ikke lekser engang.

Det som suger mest med norske skoler er lærerne. Du skal ha flaks for å få god undervisning.

Jeg hadde bedre norsklærer på ungdomskolen enn jeg nå har på VGS. Bedre mattelærer i åttende enn det jeg har nå.

Tragisk.

Konklusjon: Man må ha lekser/ få instrukser av lærer for å ha noe å jobbe med.

Det er det største bullshitet jeg har hørt. Det går da vel ann og finne ut av hva man bør kunne selv, finne ut av hva man bør kunne for å få den og den karakteren i faget.

Shiiit! Lack of selvstendighet altså.

Kan forøvrig nevne at jeg er ganske fornøyd med lærerne mine, selv om de ikke putter leksa inn med teskje. Går ikke på barneskolen heller.

Og så om eleven vet mer enn læreren? Læreren er ikke akkurat fasitsvar h*n heller.

Lenke til kommentar

Tragisk.

Konklusjon: Man må ha lekser/ få instrukser av lærer for å ha noe å jobbe med.

Det er det største bullshitet jeg har hørt. Det går da vel ann og finne ut av hva man bør kunne selv, finne ut av hva man bør kunne for å få den og den karakteren i faget.

Shiiit! Lack of selvstendighet altså.

Kan forøvrig nevne at jeg er ganske fornøyd med lærerne mine, selv om de ikke putter leksa inn med teskje. Går ikke på barneskolen heller.

For å si det sånn...Hvis jeg slutter tidlig en dag kan jeg gå inn til mediaklassen og sette meg ved siden kompisen min, uten at læreren/lærerne reagerer i det hele tatt.

Og de har virkelig svært lite å jobbe med. Det skal ikke være 30% lekser og 70% selvstendig fordypning(hvis man kan kalle det det) Det skal være motsatt.

Lenke til kommentar

Beklager sent svar, var litt borte.

4 måneder? Heldiggris. Nforce2 er hakket eldre, gitt.

Forresten, hvorfor skal hardware alltid ha merkelige navn? *igjen skule på hovedkortet sitt*

Sånn ca 4 måneder ja :p

Si det - de skal være unike ^^

WEELMAN!!

Start Hva velger du tråden!! Ver så snill :D Den var koos :p

Skriveleif :p

Jaok, skal se hva jeg får til når jeg kommer hjem - minn meg på det :wee:

Lenke til kommentar

I VGS fungerer lærer mer som motivatør enn noe annet. Selvsagt, en er jo fortsatt forpliktet til å møte opp i timer og slik, men er man misfornøyd med lærer og ikke vil høre på hva h*n har og si, da jobber man selv. Finner ut av det læreren prøver å dytte inn i hodet på de som følger med, bare på en annen måte. Det seg så være å lese, gjøre oppgaver etc...

Lenke til kommentar
For å si det sånn...Hvis jeg slutter tidlig en dag kan jeg gå inn til mediaklassen og sette meg ved siden kompisen min, uten at læreren/lærerne reagerer i det hele tatt.

Og de har virkelig svært lite å jobbe med. Det skal ikke være 30% lekser og 70% selvstendig fordypning(hvis man kan kalle det det) Det skal være motsatt.

Jeg er fullstendig klar over at MK er et sløvt studium.

Men det du sa tidligere om at de ikke har noe å jobbe med irriterte meg. Jeg er helt enig med at enkelte av dagens lærere suger. Jeg har selv en mor som er lærer i VGS, og vi diskuterer dette jevnlig.

Men dette er noe staten må ta tak i. En av hovedgrunnene til mangel på lærere er dårlig betaling. Og med mål om at man skal komme på topp i verden, nytter det ikke å gi lærerne en av de laveste lønnsøkningene av alle arbeidergrupper.

Lenke til kommentar

Lekser har aldri hjulpet meg noe særlig. Jeg leser igjennom et kapittel - jeg svarer på et visst antall spørsmål, og så har jeg glemt det.

Jeg kan derimot fortelle dere skostørrelsen til Henrik Ibsen og hvorfor han skrev Peer Gynt. Det er, så vidt jeg vet, ikke standardkunnskap for hverken ungdomsskole eller VGS. Gjelder å plassere interessene sine, og ellers presse seg selv litt. Ellers kommer du ikke lengre enn VGS. Lærere KAN ikke fortsette å dulle med deg, for faen.

Lenke til kommentar
Hvorfor?

Fordi 90% av de 70% med selvstendig arbeid går til BS. Du kan da si at det er opp til hver enkelt å gjøre sitt, men når over 3/4 av klassen ikke klarer det, så synes jeg man bør gjore noe med saken. Forøvrig tror jeg dette gjelder mest Media.

Vi på allmenn har sykt mye å gjøre, og gjør vi ikke det vi skal, kjenner vi det.

Men på media virker det ikke som det er sånn. Kompisen min fikk 5 i snitt, uten å måtte anstrenge seg noe altfor mye.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...