Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

ÅHÅ, prøv deg!

Du ville ikke vart en dag til sjøs. :wee:

Å ja!? Skal vi bytte? :)

Dere som mener dere har hatt en hard dag på jobb: Dere aner ikke hva dere snakker om. Er vel like før jeg blir lagt inn.

Hva har du gjort?

Jeg har rydda et jævla cd-rot. Blei noen kilo te søpla. Og jeg har skrevet veiledning, feilsøkt litt og drekt masse kaffe =]

Jobber som vernepleier. Jeg har prøvd å kommunisere med ei dame med autististiske trekk, som konstant uttagerer og får utbrudd helt uten videre. Var meningen at jeg skulle bistå og hjelpe henne med å gjøre dagens gjøremål, men hun er opprørt i dag og lar det gå utover meg. Har blitt angrepet med rullator, fått ting kastet etter meg, blitt skreket til og blitt spruta ned i dusjen. Samtidig har jeg praktiske oppgaver som skal bli gjort. Rapporter, matlaging, vasking, rydding osv kommer i tillegg.

Endret av Ville Vonca
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jobber som vernepleier. Jeg har prøvd å kommunisere med ei dame med autististiske trekk, som konstant uttagerer og får utbrudd helt uten videre. Var meningen at jeg skulle bistå og hjelpe henne med å gjøre dagen gjøremål, men hun er opprørt i dag og lar det gå utover meg. Har blitt angrepet med rullator, fått ting kastet etter meg, blitt skreket til og blitt spruta ned i dusjen. Samtidig har jeg praktiske oppgaver som skal bli gjort.

Nesten som å passe lillebroren min da altså. Bare at rulatoren er bytta ut med trehjulsykkel.

Men sant, å være behjelpelig er utrolig slitsomt til tider

Lenke til kommentar
ÅHÅ, prøv deg!

Du ville ikke vart en dag til sjøs. :wee:

Å ja!? Skal vi bytte? :)

Dere som mener dere har hatt en hard dag på jobb: Dere aner ikke hva dere snakker om. Er vel like før jeg blir lagt inn.

Hva har du gjort?

Jeg har rydda et jævla cd-rot. Blei noen kilo te søpla. Og jeg har skrevet veiledning, feilsøkt litt og drekt masse kaffe =]

Jobber som vernepleier. Jeg har prøvd å kommunisere med ei dame med autististiske trekk, som konstant uttagerer og får utbrudd helt uten videre. Var meningen at jeg skulle bistå og hjelpe henne med å gjøre dagen gjøremål, men hun er opprørt i dag og lar det gå utover meg. Har blitt angrepet med rullator, fått ting kastet etter meg, blitt skreket til og blitt spruta ned i dusjen. Samtidig har jeg praktiske oppgaver som skal bli gjort.

Srputa ned i dusjen :dribble:

Lenke til kommentar
Spruta ned i dusjen :dribble:

Nå fikk jeg fæle bilder i hodet :p Og håper ikke flere har samme tanker som meg :p

Usj då, din gris.

By the by, koss har det seg at mange har mykje fleire innlegg enn det det viser på profilen? Eg og vil det!

Endret av Zapticon
Lenke til kommentar
Nesten som å passe lillebroren min da altså. Bare at rulatoren er bytta ut med trehjulsykkel.

Jo, da. Bortsett fra at dette er ei dame i 40-åra som ikke kan ta enkle beskjeder, er totalt uforutsigbar og kan til tider bli voldelig.

Ja. Fordi det er jo så utrolig sexy når man står med hansker og forkle, og vasker ei dame i rumpa.

Lenke til kommentar

Jo, da. Bortsett fra at dette er ei dame i 40-åra som ikke kan ta enkle beskjeder, er totalt uforutsigbar og kan til tider bli voldelig.

Ja. Fordi det er jo så utrolig sexy når man står med hansker og forkle, og vasker ei dame i rumpa.

Kommer ann på dama

Lenke til kommentar

Hvorfor ble du ikke sykepleier istede? :| Det der hørtes temmelig jævlig ut

Lenke til kommentar

Jeg sa jo det ... :p Men det kan nok være like slitsomt å være sykepleier. Jobba som hjelpepleier på et bo-og behandlingssenter en periode ... Man blir psykisk utslitt. Er ikke utdanna som vernepleier. Har litt andre yrkesplaner, men dette er jo allikevel erfaring.

Endret av Ville Vonca
Lenke til kommentar
Jeg sa jo det ... :p Men det kan nok være like slitsomt å være sykepleier. Jobba som hjelpepleier på et bo-og behandlingssenter en periode ... Man blir psykisk utslitt. Er ikke utdanna som vernepleier. Har litt andre yrkesplaner, men dette er jo allikevel erfaring.

Aha :idea: Bra du ikke utdanner deg vernepleier. Lite 100% stillinger der for tida.. Rart hva man lærer av sin mor :confused:

Rakkettforsker passer deg nok bedre uansett

edit: Slitsomt å være sykepleier? Trenger dem ikke bare si tre ting "Her er maten din, Jørgensen", "Nå skal jeg ta tempen på deg, Bjarne", "Jeg henter legen" og "Legen kommer om ca 4 timer"

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Aha :idea: Bra du ikke utdanner deg vernepleier. Lite 100% stillinger der for tida.. Rart hva man lærer av sin mor :confused:

Rakkettforsker passer deg nok bedre uansett

Det tror jeg nok. Åh? Hun er vernepleier, eller?

Aner en viss frekkhet her ... :hrm: Skal bli rettsmedisiner, jeg. Rettsantropolog/psykiater hadde vel vært spennende det òg.

Endret av Ville Vonca
Lenke til kommentar
Eg trur at visst det finst ein Gud, så er det umogleg for oss å skjøne korleis han har fått til alt. Har ikkje peiling på korleis me er blitt til, men må seia at Big Bang er no ein snodig måte å skapa alt dette her på. Eit stort smell liksom?

Så for at du ikke forstår det så betyr det at det ikke er sant? Det er iallefall en snodig måte å se det på og i samme åndedrag si at forløperen til dette er noe som er enda mer komplekst og som du forstår enda mindre av. :D

"Think McFly, THINK!"

Nettopp. Big Bang er den mest kjente teorien om skapelsen av unniverset, mest fordi den er simplest tror jeg. Det finns utrolig mange, men de fleste er sykt kompliserte( stringteorien f.eks.)

Men det du sier er ett viktig poeng. Jeg tviler på at en stol har så mye peiling om snekkeren som bygde den.

Håpar personleg at det finnst ein Gud eg, og at me får evig liv i himmelen. Litt kjipt å tenkje på at livet er over når me døyr. Gjer dette meg kristen? Tja..

No veit ikkje eg kor mange kristne det er i verda, men trur det er ganske mange. Og det må jo bety noko at me bruker antall år etter kristus sin fødsel som tidsrekning.

Big Bang er den mest kjente teorien om skapelsen av universet nettopp fordi at det er den teorien vi har mest bevis for og derfor også mest grunnlag for å si er sann.

At du i det hele tatt sammenlikner et menneske og en stol er for meg ganske forunderlig. Klarer stoler å reprodusere seg?

At du håper og eventuelt tror at Gud finnes gjør ikke at det er en sannhet. Hva med Odin, Zevs, Ra, Guadalupe eller Krishna. Selv om Big Bang skulle vise seg å være feil, så er det altså ikke noe bevis for Gud, eller noen gud. Er det ikke bedre å bare innrømme at man faktisk ikke er sikker?

Jeg bruker ikke etter kristus i min tidsregning. Det er faktisk vanligere og vanligere å ikke bruke Jesus som starten for kalenderen. :)

Lenke til kommentar
Det tror jeg nok. Åh? Hun er vernepleier, eller?

Aner en viss frekkhet her ... :hrm: Skal bli rettsmedisiner, jeg. Rettsantropolog/psykiater hadde vel vært spennende det òg.

Jeg tror hun var, helt til ho kom i 40årskrisa og skilte seg, solgte huset, slutta å jobbe, sløste vekk pengene og begynte å stå på snowboard. Så nå går ho på skole igjen av alle ting og tror ho er ung. Rare gamle fossil, men glad i ho fordet da :)

Lenke til kommentar
Jeg bruker ikke etter kristus i min tidsregning. Det er faktisk vanligere og vanligere å ikke bruke Jesus som starten for kalenderen. :)

Hva bruker du da?

Jeg tror ikke at noe er tilfeldig,

Gid verden var så enkel. Når man studerer kvantefysikken begynner man å innse at ting ikke er så enkelt likevel.

Lenke til kommentar
Gid verden var så enkel. Når man studerer kvantefysikken begynner man å innse at ting ikke er så enkelt likevel.
Den stikker foreløpig en fin kjepp i det deterministiske hjulet, men hvem vet hvordan det blir når vi forstår kvantefysikken helt og holdent.

Eller.

Om du tror du forstår kvantefysikk, så forstår du ikke kvantefysikk. :love: Oh lawd det er så merksnodig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...