WheelMan Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 RN-BRU er en fruktholdig brusdrikk, brusen har en skarp oransje farge. Merket IRN-BRU eies av AGBarr p.l.c fra Glasgow og blir sett på som et nasjonalt ikon i Skottland, der den er det mest solgte dagligvareproduktet i landet. I Skottland selges det mer av IRN-BRU enn Coca-Cola. En av to husholdninger i Skottland kjøper IRN-BRU hver dag. IRN-BRU er i dag hovedsponsor for Scottish Football League. Navnet IRN-BRU er en avledning av Iron-Brew, som fabrikanten i to omganger ikke fikk bruke. Først fordi det ikke egentlig er et brygg, men en leskedrikk, og dernest at den ikke inneholder jern (iron). Produktet er nå på vei ut i verden. Den har opplevd stor vekst i England og Storbritannia og finnes nå i Australia, Russland, Polen, USA og er også lansert i Norge i mai 2008. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Hmm, har aldri sett IRN-BRU før Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Sameboe, er virkelig samebror broren din? Jepp, er tvillingbroren min...derfor Samebror Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Møtte han på forumtreffet - er dere like? Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 90% likt utseende, 20% lik hjerne Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Siden du heier på United rekner jeg med du har den dårlige hjernen? =P Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Nei, jeg har faktisk den gode...den som tenker litt mer over ting og sånn Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 90% likt utseende, 20% lik hjerne Nice - kan dere late som at den ene er den andre o.l. uten at folk merker det? Siden du heier på United rekner jeg med du har den dårlige hjernen? =P Haha, good one. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Jeg har valget mellom å bli hjemme, eller sitte i en bil i fem timer, tilbringe helgen i Stavanger og dra tilbake. What to pick, what to choose ... Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Sitte hjemme og kose deg alene foran pc'n Ha en fest med venna. Be hjem dama og ha sex over hele huset Eller Stavanger med foreldra? enkelt valg Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Må si meg enig med Shade der ass Endret 1. august 2008 av Sameboe Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 damnit jeg burde jo sove nå, siden jeg skal være våken til solformørkelsetingen. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Shikaru, pass godt på øynene når det gjelder den solformørkelsen. Mange slike MacGyver-triks er direkte skadelige for øyet. Eksponert film, solbriller, ND-filtre eller polariseringsfiltre gir ikke tilstrekkelig beskyttelse mot UV og infrarød stråling. Selv om man ikke direkte merker problemer med slike løsninger der og da vil det slippes mye stråling igjennom slike løsninger som ikke er laget spesifikt for slike eller liknende formål, og det skal ikke mye direkte eksponering til før man kan pådra seg permanente øyeskader hvis man ikke er skikkelig forberedt. Den sikreste løsningen er å ikke se direkte mot solformørkelsen i det hele tatt, men istedenfor prosjektere hele hendelsen ved hjelp av en hullinse. Man kan også bruke sveiseglass med høy tetthetsgrad, men jeg er usikker på hvilken tetthetsgrad som trengs for å gi tilstrekkelig og trygg beskyttelse. Ellers kan man kjøpe egne briller som er laget for direkte observasjon av solen, disse vil gi tilstrekkelig beskyttelse. Igjen, vær forsiktig. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 11.47 tror jeg det sto på vg Lenke til kommentar
chokke Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 GOD MORGEN! SÅKLART OVERSKYET VÆR I OSLO! Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) Shikaru, pass godt på øynene når det gjelder den solformørkelsen. Mange slike MacGyver-triks er direkte skadelige for øyet. Eksponert film, solbriller, ND-filtre eller polariseringsfiltre gir ikke tilstrekkelig beskyttelse mot UV og infrarød stråling. Selv om man ikke direkte merker problemer med slike løsninger der og da vil det slippes mye stråling igjennom slike løsninger som ikke er laget spesifikt for slike eller liknende formål, og det skal ikke mye direkte eksponering til før man kan pådra seg permanente øyeskader hvis man ikke er skikkelig forberedt. Den sikreste løsningen er å ikke se direkte mot solformørkelsen i det hele tatt, men istedenfor prosjektere hele hendelsen ved hjelp av en hullinse. Man kan også bruke sveiseglass med høy tetthetsgrad, men jeg er usikker på hvilken tetthetsgrad som trengs for å gi tilstrekkelig og trygg beskyttelse. Ellers kan man kjøpe egne briller som er laget for direkte observasjon av solen, disse vil gi tilstrekkelig beskyttelse. Igjen, vær forsiktig. Hehe ja er klar over det takk som bryr deg da Edit: Overskya her også. *sove* Endret 1. august 2008 av Shikaru Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Et annet tips kan være å sette en kikkert mot sola (IKKE se i kikkerten!!!) og sette et hvitt papirark bak. Prøvde nettopp, funker kjempebra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg