Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sant nok. Do it! Og film det fra alle vinkler med HD jkamera og high speed! Dette er godt materiale folkens!
Kan jo gjøre som de gjorde på Filipinene en gang på 90-tallet(?). Det var noen som holdt en skoleklasse som gisler.

Etter to døgn med forhandlinger sendte hæren inn et helikopter med Hydra 70-raketter og blåste skolen med både gisler og gisseltakere til himmels. Som et eksempel på at slikt gjør man ikke der.

Det hele skjedde foran åpne kameraer.

 

 

Meeeeeeep.

Jeg fikk nettopp mitt første jobbintervju. På mandag. Og jeg har nerver NÅ. Åhgud. ._.

 

Og jeg måtte få ha det utbruddet en eller annen plass. 8D

Gratulerer. :)

Lenke til kommentar

Det beste er å prøve å ikke være "kjekkas". Intervjuere har mange teknikker vi ikke vet om, som gjennomskuer folk som bare er sånn super-eplekjekke på intervju bare for å få en jobb. Har vært med på intervjuer her på jobb, så jeg har lært noen av de teknikkene. Se om personen er veldig nervøs, fikler med fingrene, ser alle mulige veier osv.

 

Men egentlig er det bare å svare på det de spør om, de er godt vant med intervjuer selv, og setter lett praten igang.

Men du må nok greie å finne noen positive sider ved deg selv, nytter ikke å bryte ut med negative ting du ikke liker med deg selv. Selv om det er absolutt det letteste. Be venner lage en liste med 5 ting de liker ved deg, f.eks. Prøv å ikke plukk på deg selv, f.eks. stryke deg ofte i ansiktet eller ha henda overalt. Det er tegn på at man er dritnervøs. Men det vet jo også intervjueren at de fleste er, så de tar gjerne brodden av det ganske fort. Det er ikke et AVHØR. Det skal bare være en trivelig samtale.

 

Blid og samarbeidsdyktig er gode ting i enhver jobbsituasjon, siden man nesten alltid jobber sammen med andre.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Men ikke smør for tjukt på. Fortell dem at du har stå på-vilje og at du ikke gir opp unødvendig. Men finn og noen subtile ting som IKKE er positivt, slik at du ikke virker som en selvdigger. Og for all del, når de spør hva du synes er det du gjør feil i jobbsammenheng, ikke svar "Jeg jobber for hardt", for det er sånn standard "Jeg skal bare ha en jobb"-svar.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...