Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke et pip, men hurtigruta, som er flerfoldige hundre meter unna, holder på å skremme meg hver bidige dag. Srlsy, hvorfor bruke tåkeluren klokka halv to om natta?
Tipper de bakker. Da skal de vel så vidt jeg vet varsle uansett tid på døgnet. Hylo kan rette meg om jeg tar feil på det.
Lenke til kommentar
Tipper de bakker. Da skal de vel så vidt jeg vet varsle uansett tid på døgnet. Hylo kan rette meg om jeg tar feil på det.

Regel 35. Lydsignaler under nedsatt sikt

I eller nær farvann med nedsatt sikt skal de signalene som denne regelen foreskriver, enten det er dag eller natt gis således:

Regel 36. Signal for å påkalle oppmerksomhet

Hvis det blir nødvendig for å påkalle et annet fartøys oppmerksomhet kan et hvilket som helst fartøy gi lys- og lydsignal som ikke kan forveksles med noe signal som har hjemmel annetsteds i disse reglene eller det kan rette strålen fra sin lyskaster i retning mot faren på en slik måte at intet fartøy generes.

(a) Et maskindrevet fartøy skal alltid varsle sin ankomst til et trangt farvann ved fra en avstand av ca. 1/2 mil å gi et langt støt av minst 10 sekunders varighet.

Endret av Hylo
Lenke til kommentar

Kibs, Hurtigruta er ikke spesielt fin!

Emma%20Maersk%2015.jpg

Grunnen til at denne båten er overlegen over alt annet: Størrelsen, for det første. Båten er en linjeskip, noe som vil si at skroget er veldig smekkert formet, nesten som et filt såpestykke.

Og ja, man blir rimelig paff når man styrer en oljetanker man tror er stor forbi dette gedigene monsteret her.

Lenke til kommentar

Jeg ble unnfanget på M/S Sortland elns.

Nok om det.

Dagen har gått noen timer videre, jeg har fortsatt ikke sovet, derimot drukket mer og røyket mer enn jeg har gjort de siste ukene, ikke bra, men jeg tåler press dårlig.

Frokost var godt da. Scrambled eggs and bacon, yay.

Men, men.

/rant

Lenke til kommentar

Har akkurat fått den nye dell'en. Er den værste drittpc'n jeg noengang har hatt. Vista er idiot og dell har lagt inn altmuligrart. Får ikke ha en partisjon uten noe på engang! Trodde det var en menneskerett når man kjøpte pc. Skal formatere hele og legge inn xp etterpå.

Så nå sitter jeg på den gamle pc'n igjen.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Har akkurat fått den nye dell'en. Er den værste drittpc'n jeg noengang har hatt. Vista er idiot og dell har lagt inn altmuligrart. Får ikke ha en partisjon uten noe på engang! Trodde det var en menneskerett når man kjøpte pc. Skal formatere hele og legge inn xp etterpå.

Så nå sitter jeg på den gamle pc'n igjen.

Flink pike. Dell er noe herk, med Vista blir ikke ting bedre.

Format C: og reinstall med XP og kos.

Lenke til kommentar
Flink pike. Dell er noe herk, med Vista blir ikke ting bedre.

Format C: og reinstall med XP og kos.

Thats the plan. Kan ikke skjønne hvordan noen klarer å ha en pc med vista. Har det på mediapc'n og det er ubrukelig. :thumbdown: Prøvde å lage en partisjon nå, men jeg skjønte ingenting. Tror pc'n regner feil eller noe.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...