Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe dritt, er hva det er.

 

Alvorlig talt, hvordan jeg skal jeg klare å spare opp en slik sum?

 

Akkurat ferdig med tre år på videregående, hvor alt av inntekter har gått med til boutgifter.

Så følger 3-5 år universitet hvor det samme vil være tilfellet, i tillegg til at jeg må ta opp lån.

Så fast jobb lav ansiennitet og lønn deretter, huslån og annet møl.

 

HALLO TIL DERE, MAMMA OG PAPPA, liksom.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
He he, da jeg prata med optikeren min (som mente det var en dårlig idé, han vil vel ha meg som kunde og at jeg skal bruke flere tusen på flere briller og solbriller og synstester hos ham), mente han at det kosta 27.000 kr.

 

jeg betalte 33000 hos memira i oslo...

Lenke til kommentar
Noe dritt, er hva det er.

 

Alvorlig talt, hvordan jeg skal jeg klare å spare opp en slik sum?

 

Akkurat ferdig med tre år på videregående, hvor alt av inntekter har gått med til boutgifter.

Så følger 3-5 år universitet hvor det samme vil være tilfellet, i tillegg til at jeg må ta opp lån.

Så fast jobb lav ansiennitet og lønn deretter, huslån og annet møl.

 

HALLO TIL DERE, MAMMA OG PAPPA, liksom.

I sense irony

 

Hvis ikke: null stress å spare opp et par tusen hvert semester. Disse pengene bruker man til å betale faster utgifter om sommeren, så tar man en sommerjobb og bruker pengene fra denne til å betale operasjon. Studielån anser du som inntekt frem til det må betales tilbake.

Lenke til kommentar
Hvis ikke: null stress å spare opp et par tusen hvert semester. Disse pengene bruker man til å betale faster utgifter om sommeren, så tar man en sommerjobb og bruker pengene fra denne til å betale operasjon. Studielån anser du som inntekt frem til det må betales tilbake.

I så fall må man ha en jobb ved siden av studiene.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Hvis ikke: null stress å spare opp et par tusen hvert semester. Disse pengene bruker man til å betale faster utgifter om sommeren, så tar man en sommerjobb og bruker pengene fra denne til å betale operasjon. Studielån anser du som inntekt frem til det må betales tilbake.

I så fall må man ha en jobb ved siden av studiene.

Eller leie hybel fra SiT / SiO eller lign.

Lenke til kommentar
Eller leie hybel fra SiT / SiO eller lign.

Den billigste hybelen tilgjengelig når jeg søkte kostet noe slikt som 3700, ikke inkludert strøm.

 

Om jeg i det hele tatt skal klare gå i null må jeg leve utelukkende på kneipbrød og First Price-nudler og -pizza.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Eller leie hybel fra SiT / SiO eller lign.

Den billigste hybelen tilgjengelig når jeg søkte kostet noe slikt som 3700, ikke inkludert strøm.

 

Om jeg i det hele tatt skal klare gå i null må jeg leve utelukkende på kneipbrød og First Price-nudler og -pizza.

 

Alle studenter sutrer over at de har så lite penger, det som overrasker meg er at det finnes ikke noen som fester så mye som studenter. :)

Lenke til kommentar
Alle studenter sutrer over at de har så lite penger, det som overrasker meg er at det finnes ikke noen som fester så mye som studenter. :)

Fest er obligatorisk, så du må'kke komme her og her.

 

Mat og å slippe å bo under en bro er vel enda mer obligatorisk. Alle studenter jeg kjenner slipper å sulte og de bor heller ikke under broer. :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...