Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Ja alle vet jo at lærere får såååå mye betalt.

Pft. Master i et eller annet realfag, ett år pedagogisk pågygning, og VIPS, og VIPS trevde år senere tjener du nesten like mye som en lastebilsjåfør.

 

 

Det er dog et lite lys i hverdagen, vissheten at jeg som 50åring med måne og stress-rynker tjener like mye som Bernt ved siden av, som kjører til Tyskland annenhver uke.

 

Tjohei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er sånn som har gått byggfag 1år også 2år teknisk tegning å nå kan gå ut i verden å hjelpe arkitekter å tegne byggene sine!

Ingen arkitekt med litt respekt for yrket sitt vil la noen uten høyere utdanning tegne for seg.

går ikke ann å utdanne seg høyere! HA!

Lenke til kommentar
Er det en sånn som klarer fullføre "tegning, form og farge", men ikke har en sjanse i havet til å komme inn på en ingeniørlinje?
En ingeniør og en teknisk tegner har egentlig veldig mye til felles. Det handler om forståelse av hvordan noe ser ut på papiret og hvordan det skal bli i virkeligheten.
Lenke til kommentar
Mener å huske de sa det samme 5-6 år siden også, og jo gratis skolebøker også, og bedre skoler!

 

Vi skal få det så bra dere!

De sier det med jevne mellomrom. Så får lærerne littegrann mer lønnsøkning enn året før, og så er alt tilbake til normalen neste år.

Endret av Ballus
Lenke til kommentar
Må vel først bli ferdig utdannet :(

Skal du bli Lektor? Eller sånn pedagogikk-lærer for de yngre?

 

 

No idea, må bli ferdig i militæret først, så ta opp Treningslære igjen for å få generell studiekompetanse.

Så får jeg seg hvor veien leder, tenkte på å bli lærer i Engelsk og Samfunnslære iallefall.

Lenke til kommentar
går ikke ann å utdanne seg høyere! HA!

Ei heller kan du utdanne deg høyere innen grunnskolen enn "ferdig i tiende."

 

Also: "Videreutdanning finnes på teknisk fagskole, ingeniørhøyskole, arkitekthøyskole eller karttegning. Skal du begynne på universitet eller høyskole trenger du ha generell studiekompetanse. Dette får du ved å ta et påbygningsår."

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Må vel først bli ferdig utdannet :(

Skal du bli Lektor? Eller sånn pedagogikk-lærer for de yngre?

 

 

No idea, må bli ferdig i militæret først, så ta opp Treningslære igjen for å få generell studiekompetanse.

Så får jeg seg hvor veien leder, tenkte på å bli lærer i Engelsk og Samfunnslære iallefall.

jeg vil egentlig bli i musikk og samfunnslære. men først noen år i jobb

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...