Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å la seg binde av oppskrift er for amatører. Maten blir mye bedre om man eksperimenterer og kokkelerer på egenhånd.
Det finnes heldigvis noen triks man kan ha i ermet hvis alt går skeis, de blir ofte kaldt "De hellige tre" og har blitt nedarvet i generasjoner av verdens kokkeelite. De er som følger; Hamburgerdressing, kjøkkensjef Natvigs krydderblanding, fløte. Med disse tre i bakhånd kan man ro alt fra en sunket jolle til selveste Titanic inn til land igjen.

Je gdør litt inni meg hver gang folk lasser ned maten i hamburgerdressing/thousand Island. :(

Lenke til kommentar
Je gdør litt inni meg hver gang folk lasser ned maten i hamburgerdressing/thousand Island. :(
Merk at det er til bruk i de tilfellene hvor retten må roes i land. Thousand Island kan forøvrig dø en sakte død mener ihvertfall jeg, den når ikke hamburgerdressing til tærene.
Lenke til kommentar
15,4" 1280x800. Laptop er veien å gå, aldri mer stasjonær til vanlig bruk.

Helt enig i at laptop er veien å gå. Med mindre man jobber med store regneark og sånn da. Men kan bruke laptop og ekstern skjerm da i tilfelle.

Spilling og 3d-modellering og sånt kan man fortsatt bruke på stasjonær da. Men jeg er blitt bitt av laptop-bassilen

Lenke til kommentar
15,4" 1280x800. Laptop er veien å gå, aldri mer stasjonær til vanlig bruk.

Hvorfor har alle nye bærbare PC-er så sugen skjermoppløsning? Laptopen jeg sitted ved nå er fire-fem år gammel og utdatert på så godt som alle vis, men likevel er skjermen overlegen alt annet jeg har sett i det siste.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Hvorfor har alle nye bærbare PC-er så sugen skjermoppløsning? Laptopen jeg sitted ved nå er fire-fem år gammel og utdatert på så godt som alle vis, men likevel er skjermen overlegen alt annet jeg har sett i det siste.

Det jeg misliker mest ved nyere latop-skjermer er dette forbaskede glare-greiene. Jeg kunne ha ofret skjermoppløsning for å slippe det.

Lenke til kommentar

Jeg vil helst ha en lett laptop med lang batteritid og godt med utganger. Jeg trenger ikke noe større enn 13" egentlig så lenge den er lett og har god batteritid. Til tungt arbeid har jeg jo den stasjonære uansett.

edit: Og LYSSTERK skjerm!!!!

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Asus EEE er et mine beste kjøp de siste årene, i hvert fall. Den har dog relativt liten skjerm og tyner ikke akkurat utgangspanelet til grensen, men gud for en søt liten sak å ta med seg på forelesninger og lignende.

Lenke til kommentar

Det jeg misliker mest ved nyere latop-skjermer er dette forbaskede glare-greiene. Jeg kunne ha ofret skjermoppløsning for å slippe det.

Kontrastbelegg™ er noe dritt ja. Men hvis man handler laptop fra nettet istedenfor elkjip eller andre mikkemus-butikker så kan man jo gå for laptoper med 1920x1200 eller liknende om ønskelig. Selv synes jeg det er greit med 1280x800 på en vanlig hverdagslaptop for da kan man om skjermkortet er sånn noen lunde, få spilt litt i ny og ned om ønskelig. Med høyere oppløsning kreves det såpass mye av skjermkortet av man må må tilsvarende opp i ytelse og det fører jo med seg en mengde ulemper i form av varme, støy, begrenset batterilevetid, pris osv.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...