Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Jeg må virkelig begynne å få meg ordentlige rutiner på sånt. :p Det er så sjelden jeg trenger det så jeg har aldri lagt til meg noen gode vaner.

Maskina er et år gammel og det er første gang det er nødvendig. Ja hvis jeg ser bort fra at jeg formaterte etter et par døgn eller noe etter første gangs installasjon. Men det var fordi jeg fikk hjelp av noen som fucka opp hele systemet mitt.

"Neida... Er ikke noe virus på det jeg installerer. ER så trygt atte." Hørt den før?

Hehe alle har jo gått i den ved en eller flere anledninger, men jeg mener at det de senere år har det blitt mye enklere å holde maskinen både rask, stabil og fri for dritt enn det var tidligere. En maskin med XP og 1-2GB minne burde holde i flere år uten formatering sett at man har en stabil maskin i utgangspunktet og er bevisst på hva man gjør. Selvsagt tråkker vi alle som en i salaten av og til, og ofte skjer jo ting helt uforutsett, og det er i de situasjonene man kan se seg i speilet å smile hvis rutinene er lagt på forhånd. Man trenger jo i normale tilfeller ikke formatere mer enn en gang per maskin man sitter på eller per OS sett at man har ordnet seg med image og partisjonering på forhånd. Unntaket er følgelig de helt store utskiftningene av hardware eller software.

Jeg må si jeg ler litt av de som formatterer nærmest ukentlig. Jeg har selv formattert alt for mange ganger opp i gjennom og det var ikke før jeg så Acronis True Image at jeg så lyset. Det er nok den omveltningen som har spart meg for mest mulig dødt arbeid, og ironisk nok er opprettelse av imagefiler for partisjoner eller ghosting noe som de færreste faktisk får seg til å gjøre til tross for hvor genialt det er med Acronis True Image. Jeg vil gå så langt som å si at det programmet burde være prioritet nummer en for alle og enhvær som ikke eier en kopi allerede. (Jeg jobber ikke for Acronis nei. :p)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ALDRI handle på ICA Maxi butikker igjen, ihvertfall ikke i Sverige! De avslørte flere butikker i Sverige som satte på ny forbruksdato på gammalt kjøtt, plukka opp kjøtt fra gulvet og kjørte det i kjøttkverna, skjemt kjøtt ble blandet med nytt kjøtt.. nei, ikke kjøp kjøttvarer der, ikke kylling heller.. Så det med egne øyne da de hadde skjult kamera på seg..

Bare en liten advarsel, håper ikke Meny gjør det samma her i Norge, for da har jeg putta i meg mye rart tror jeg..

Lenke til kommentar
Jeg skal ALDRI handle på ICA Maxi butikker igjen, ihvertfall ikke i Sverige! De avslørte flere butikker i Sverige som satte på ny forbruksdato på gammalt kjøtt, plukka opp kjøtt fra gulvet og kjørte det i kjøttkverna, skjemt kjøtt ble blandet med nytt kjøtt.. nei, ikke kjøp kjøttvarer der, ikke kylling heller.. Så det med egne øyne da de hadde skjult kamera på seg..

Bare en liten advarsel, håper ikke Meny gjør det samma her i Norge, for da har jeg putta i meg mye rart tror jeg..

Det er jo ikke til å putte under ett teppe, at maten i norske ferskvaredisker, er laget av utgått kjøttdeig, og at ferskvaren blir varmet opp på nytt, får ny datostempling og selges som fersk, over helgen. :)

Lenke til kommentar
Ananas setter ikke smak, men det bedrer både lukt og smak. :)

Aha. Kanskje det må testes. Men.. hva skal man med annen smak, da? :roll:

jeg skjønte ikke den setningen.

Du får smake, så skjønner du litt bedre, tror jeg.

Noen som vil spandere tur til Treff på Toppen til meg?

Det er til neste uke.

Toppen hvor?

Lenke til kommentar
Det er jo ikke til å putte under ett teppe, at maten i norske ferskvaredisker, er laget av utgått kjøttdeig, og at ferskvaren blir varmet opp på nytt, får ny datostempling og selges som fersk, over helgen. :)

ÆSJ! Håper ihvertfall det finnes noen ærlige butikker der ute som har strenge retningslinjer på kjøttvarer.. Men det er vel egentlig bare å lure seg selv ja .

Lenke til kommentar

Og allikevel har jeg ikke hørt om en eneste en som har blitt matforgiftet og syk av kjøttdeig. Kan det faktisk være at vi alle ikke stryker med selv om de er bittelitt sløve med hygienen på matbutikken? :dontgetit:

Lenke til kommentar
ÆSJ! Håper ihvertfall det finnes noen ærlige butikker der ute som har strenge retningslinjer på kjøttvarer.. Men det er vel egentlig bare å lure seg selv ja .

Jah. er en grunn til at jeg ikke kjøper lunchkaker på mandager. Da er de alltid sure. Ferskvaren her er mye bedre sånn, midt i uken. :)

Dog, om maten smaker surt, er det jo bare å klage på den. :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...