Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Mattelæreren min driver og prater om at de som vil ha realfag burde ta Katten.

 

Edit: Jeg hadde to kamerater som hadde gått i samme klasse som meg i syv år. Så fikk foreldrene en åpenbaring: Det er for mye vold, alkohol og tobakk på den ungdomsskolen de skal begynne på *sende dem til Danielsen*. Det var kjipt.

 

Altså, man må oppsøke volden, alkoholen og tobakken for å merke noe til den her.

Hyggelig. Jeg skal gå intensivgymnaset, da, og det er visstnok mindre kristent enn den videregående skolen. ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+312

@nikka, okei, takk for svar

det vil si at; (hvis vi antar at skolen min gjør det samme som der du jobber)

jeg må f.eks leve med eksplorer? at vi ikke kan laste ned den internettleseren vi vil?

ikke for det, jeg fikse meg firefox på maskina i fjor jeg, selv om det ikke skulle gå ann å laste ned, men det kan godt hende at data-ansvarlig fikk beskjed.

Lenke til kommentar
@nikka, okei, takk for svar

det vil si at; (hvis vi antar at skolen min gjør det samme som der du jobber)

jeg må f.eks leve med eksplorer? at vi ikke kan laste ned den internettleseren vi vil?

ikke for det, jeg fikse meg firefox på maskina i fjor jeg, selv om det ikke skulle gå ann å laste ned, men det kan godt hende at data-ansvarlig fikk beskjed.

Hva med å kjøre installasjonsfrie/"portable" programmer?

http://www.hardware.no/artikler/nytteprogr...epinner/33524/2

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

TinaM: Personlig så er jeg egentlig ganske liberal, jeg er altså ikke så "nazi" som jeg kanskje kan høres ut som. Jeg installerer FireFox på standard-imaget, slik at elevene selv kan velge mellom IE og FF. Legger selvsagt til noen små add-ons som jeg selv synes er kjekke i FF. Ønsker noen å bruke Opera så er det ikke vanskeligere enn at de bare tar med seg maskina ned til meg så fikser jeg det for dem.

 

Det er ikke noe problem å laste ned til maskinene ved vår skole, trøbbelet starter når du prøver å installere noe. Det får du altså ikke til, uten å kjenne administratorpassordet. :) Jeg forstår egentlig ikke hvorfor elevene heller prøver å bryte seg inn enn å bare spørre om lov. Jeg installerer stort sett det elevene ber om på deres maskiner, med mindre det er programvare som krever lisens.

Lenke til kommentar
TinaM: Personlig så er jeg egentlig ganske liberal, jeg er altså ikke så "nazi" som jeg kanskje kan høres ut som. Jeg installerer FireFox på standard-imaget, slik at elevene selv kan velge mellom IE og FF. Legger selvsagt til noen små add-ons som jeg selv synes er kjekke i FF. Ønsker noen å bruke Opera så er det ikke vanskeligere enn at de bare tar med seg maskina ned til meg så fikser jeg det for dem.

Hvorfor ikke legge Opera inn i tillegg? Oo

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+312

lars: lurt=)

også har du f.eks msn, flashplayer, osv. osv. ting som ikke lå inne på maskinene vi brukte i klasserommet, og som vi ikke fikk lasta ned. (ofc. msn er jo ikke helt lov i skoletid) men mener at en del av de animasjonene på nett, som vi brukte å se på for å få ideer til interiørtegning, trengte flashplayer...

 

ikke att det er så viktig... kan igrunn spørre skolemenneskene om sånt til høsten=)

 

edit: nikka: våre datamennesker er veldig nazi, ingenting ekstra skal inn på maskinene. vi fikk ikke oppdatere ie en gang før det var igjen ca en måned av året, og vi endelig hadde overtalt dem til å installere flashplayer fordi det var noen nettsider engelsklæreren ville bruke som ikke funka...

 

edit: og som Kibs sier, det var ikke veldig hyggelige av seg heller

Endret av Slettet+312
Lenke til kommentar
Men er det så vanskelig å bare spørre it ansvarlig om han evt kan legge inn FF eller Opera på maskinen?

 

Det er vel ett av de mindre problemene en står ovenfor, kan jeg tenke meg. :)

Det er tungvint. Og hos oss i alle fall hadde vi så potte sure IT-ansvarlige at å spørre om slikt var som å begå selvmord.

Lenke til kommentar
Det er tungvint. Og hos oss i alle fall hadde vi så potte sure IT-ansvarlige at å spørre om slikt var som å begå selvmord.

Hmm... kjipt.

 

 

Nå ble jeg ganske glad for at jeg skal gå på den skolen jeg skal. xD Akademiet er ikke spesielt kjent for å være strenge på hva som legges inn på skolepc-ene. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...