Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke bra. Jeg prøvde å få sove i natt fordi jeg skal jobbe til 23, klarte 3 timer så kom sola og det ble bare svett og varmt og ekkelt..sto opp igjen kl 06:30. Og nå skal jeg snart på jobb. Uff :( Bra det er ferie etter idag.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
For å gjøre en lang historie veldig kort, det var ca 70 grader på serverrommet, alle servere og san blinket oransje. *sukk*

Gjør den lang - jeg kjeder meg.. :(

 

Jeg delte kontor med en til på IT-avdelingen. Vår kontortelefon var viderekoblet til hans mobil. Jeg entret kontoret ca klokken 08:00, han kom aldri før klokka 09:00 siden han måtte levere sønnen i barnehagen. Nok, om det. Jeg slo av viderekoblingen og jeg hadde ikke før gjort det før telefonen begynte å kime.

 

"Hjelp!!!! Jeg kommer ikke inn på "P"!

"Ok, jeg skal se på det og ta kontakt om en liten stund."

*legge på*

 

RIIIIIIING!!!!

"Hjelp!!! Jeg kommer ikke inn på "H"!

"Ok, du er nå den andre som ringer på ett minutt - jeg tror det er noe galt her. Jeg skal se på det."

*legge på*

 

RIIIIIIING!!!!

*Avvise samtalen, slå på "out of office*

 

Ned ved arbeidsstasjonen. Noen kjappe ping etterfulgt av forskjellige IP-adresser bekreftet frykten jeg hadde. 9 av 9 servere svarte ikke. Jeg trykte "windowstast + l", reiste meg resolutt opp og løp på dør, rakk så vidt å komme meg ut av døra før det sto 4 stykker rundt meg for å fortelle meg at de ikke hadde tilgang til hverken det ene eller det andre.

 

"Akkurat det er dere ikke alene om, det er ingenting som virker og jeg vet enda ikke hvorfor alt er dødt." - ropte jeg mens jeg sprang ned trappene og bort fra lynsjemobben. Jeg løp over gårdsplassen, inn de tunge dørene, opp trappa, dro kortet mitt, slo koden, løp bort til serverrommet og låste opp døra. Akkurat i det jeg åpnet døren var det som gå komme fra sydpolen og lande midt i Sahara på det varmeste. Jeg holdt på å gå i bakken på grunn av den veggen av varme som slo mot meg. Jeg gikk bort til racket og støttet meg med hånda for å rive opp døra. Det angret jeg på, for jeg brente meg på metallet! Faen, shit, helvete, satan og alle andre mørkets makter! Stakkars alle de søte boksene våre blinket oransje i kor. Webserveren, SQL-servere, filtjenere, SAN og DC-er var nede for telling. Jeg så opp på termometeret: "Flott! Det lyste det mot meg, 69 grader." Satan!!! Jeg løp bort til vinduet, flekket det opp på full vreng, satte opp døra for å få gjennomtrekk. Nå hadde jeg begynt å tiltrekke meg oppmerksomhet med bannskapen min, folk hadde begynt å flokke seg rundt meg. Det er merkelig hvilke idiotiske spørsmål folk kan stille i en slik situasjon. På gull og sølv kommer følgende uttalelser.

 

1. Kan du hjelpe meg litt, jeg kommer ikke inn på "P-området" mitt.

2. Er det meningen at det skal være så varmt her inne?

 

En ting burde de fleste forstå, når en av gutta fra IT står med hodet inni racket mens fråden står rundt munnen og bannskapen flyter i strie strømmer ut av munnen hans - da er det ikke en eneste ting som er normalt og slik det skal være. Du kan også forbanne deg på at du ikke er alene om å ikke ha kontakt. Jeg kastet meg nå på telefonen til IT-sjefen på bruket, mens jeg ventet på svar så prøvde jeg å forklare at de ikke måtte forvente noe svar enda. Samtidig så fant jeg også ut at AC/kjølesystemet på serverrommet var stein dødt. Det hadde rett og slett ikke klart å ta unna slik at hele dritten hadde krepert.

 

Etter ett par timer med lufting så var temperaturen ned på ett akseptabelt nivå slik at vi kunne teste om ting hadde gått helt åt skogen. Til alt hell så var alt intakt, intet hadde tatt nevneverdig skade.

Lenke til kommentar

Den logikken til folk er som når du står og laster ski opp på taket på bilen, og en nabo stopper og spør "Skal du på skitur?"

 

"Neida! Jeg skal prøve ut en ny type surfing!"

 

Eller når lastebilen står bom fast under ei lav bru, og en forbipasserende spør sjåføren (mens han ringer politiet/falken)

 

"Har du kjørt deg fast under broa?"

-"Neida, jeg skulle levere denne broa i neste by skjønner du, men så satte jeg meg fast her fordi veien ble så satans smal!"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
*snipp*

 

Eller når du kjører i grøfta med sykkel, kikker opp - full av blod, skrubbsår og tårer. Tosken som kikker ned på deg : "Slo du deg?"

 

Mener at jeg har hørt en hel stand-up med en stavangerfyr på akkurat det der.

 

"Har du klipt deg?"

"Nei, jeg bøyde det frem og tilbake til det knakk av seg selv."

Lenke til kommentar
Eller når du kjører i grøfta med sykkel, kikker opp - full av blod, skrubbsår og tårer. Tosken som kikker ned på deg : "Slo du deg?"

Ei jeg kjenner taka med bilen en gang, så kom det en syklans forbi, stoppa og spurte om hun hadde fått motorstopp. da hun svarte nei syklet han videre som ingenting :dontgetit:

Lenke til kommentar

Og Gary Larson har tegnet flere sånne vitser. F.eks. når en jeger har besøk av noen i jakthytta si, med masse store trofeer på veggen (dyrehoder), og besøkeren spør "Har du skutt disse dyrene selv?" og han svarer

 

"Nei, de sprang gjennom veggen, jeg bare kappet av bakkroppen og lot dem henge der"

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...