Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

TSP: Hvordan kan man være blindpasasjer på ett tog i dag? Med mindre det er snakk om langdistansetog, som Bergensbanen, hvor man må ha billet kjøpt på forhånd, da.

 

b-real: Det er ganske fort, ja... xD Dog, jeg har en følelse av at de fleste der oppe i nord, kjører fort når de skal over større avstander. oO

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
b-real: Det er ganske fort, ja... xD Dog, jeg har en følelse av at de fleste der oppe i nord, kjører fort når de skal over større avstander. oO
Normalt sett så kjører en egentlig ikke så fort. Men det var midt på natta tok på tur rundt midnatt eller.no...tror jeg kunne telle antall biler på handa mi som jeg møtte utifra Tromsø og til Sortland og en hadde selskap som sov så søtt ved siden av meg og jeg ville hjem og sove så..

Men du kan nok ha rett i det at det blir trødd litt på gasspedalen her oppe av befolkningen ellers ja, men hey, ved slike avstander, hvem klandrer dem....

Endret av b-real
Lenke til kommentar
Tog er en fin ting. Har forresten vært blindpassasjer en gang, det var skremmende. :ohmy:
Blindpassasjer? Jaha? Do tell.
Det startet med at jeg skulle til Bergen, jeg har sett meg ut en dato og bestiller billetten på internett. Den kostet 100 kroner billigere enn noen av de andre billettene de andre dagene, så jeg er fornøyd. Dagen etter drar jeg, alt går bra på toget til Drammen og jeg er klar til å dra videre til toget til Bergen hvor sitteplasser er reservert. Jeg finner sitteplassen min, men i de to setene der sitter det to pene jenter på min alder. Jeg stotrer frem at jeg tror den ene er min sitteplass, men de sier at de er deres. Jeg gir meg. Det er mange andre ledige sitteplasser i samme vogn og jeg tenker at så lenge de ikke er reservert kan jeg sitte på en av de to plassene på andre siden og være det uskyldige offeret som måtte gi bort plassen sin på grunn av feilbooking :p

 

Konduktøren kommer og ber om å få se billettene, jeg forklarer han at jeg ikke sitter på riktig plass fordi de to jentene har samme plass som meg på billetten og at så lenge det ikke skal sitte noen andre der jeg sitter kan jeg vel sitte der. Jeg tror aldri jeg fikk noe særlig til svar fra konduktøren annet enn et stempel.

 

Når jeg fikk tilbake billetten oppdaget jeg at det ikke var den dagens dato som sto der, men datoen til dagen etter. Jeg hadde reist på feil dag. Etter dette følte jeg meg konstant truet av en eventuell konduktør som ville se på billetten min en ekstra gang og samtlige nye passasjerer som eventuelt ville true min sitteplass. Heldigvis forble sitteplassen i min besittelse.

Lenke til kommentar
b-real: Det er ganske fort, ja... xD Dog, jeg har en følelse av at de fleste der oppe i nord, kjører fort når de skal over større avstander. oO
Normalt sett så kjører en egentlig ikke så fort. Men det var midt på natta tok på tur rundt midnatt eller.no...tror jeg kunne telle antall biler på handa mi som jeg møtte utifra Tromsø og til Sortland og en hadde selskap som sov så søtt ved siden av meg og jeg ville hjem og sove så..

Men du kan nok ha rett i det at det blir trødd litt på gasspedalen her oppe av befolkningen ellers ja, men hey, ved slike avstander, hvem klandrer dem....

Alle som dør i trafikken, hvert eneste år? :ermm:

 

 

:)

Lenke til kommentar
Alle som dør i trafikken, hvert eneste år? :ermm:
Pfff...gidd å ta med de da..er bare en 2-300 stykker uansett :ermm:

 

 

Pusur1993: Er da strengt tatt det...han har ikke gyldig billett.

 

Herregud, jeg stod opp kl 4 på ettermiddagen i dag. Kanskje jeg bare skal være oppe i natt for å holde døgnrytmen nogenlunde på plass?
Med mindre du har noe produktivt å gjøre i morgen så skal du bare sitte oppe og heller legge deg tidlig i morgen.
Lenke til kommentar
Herregud, jeg stod opp kl 4 på ettermiddagen i dag. Kanskje jeg bare skal være oppe i natt for å holde døgnrytmen nogenlunde på plass?
Med mindre du har noe produktivt å gjøre i morgen så skal du bare sitte oppe og heller legge deg tidlig i morgen.

 

 

Tror jeg skal gjøre det, får prøve å la være å vekke min mor, far og søster som sover... Hamilton starter vel om 50 min på TV2. Da blir det jo noe å se på også.

Lenke til kommentar
Jeg liker Danmark, jeg. Der er det råkjøring, der.

Du må ta deg en tur til tyskland.

 

Folk nordfra kjører mye fortere, og mye galnere. Ikke så rart heller, onkelen min kjørte fra Kirkenes til Honningsvåg for å hente en gammel vaskemaskin. Han var hos besteforeldrene mine(som bor i Honningsvåg) i 5 minutt, tok en kopp kaffe. Så dro han tilbake. Altså, 13 timers kjøring...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...