MrBjoern Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Lurer på om Slask er lovlig å hete i Norge. Du kan hete hva du vil, egentlig... Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Aye, I hear you. Vel da er jeg gammel nok til å bytte je hvertfall. Tenkte å erstatte mellomnavnet med mitt fars etternavn. Bruker aldri mellomnavnet mitt, og stiller meg helt likegyldig til det. Verken fornøyd eller misfornøyd med det. derimot synes jeg mitt fars etternavn er fint, og ønsker å ta det selv. Jeg vet etternavnet hans, jeg vet det, jeg vet det Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Til eplefe: Verdens beste death metal vokalist (kakemonsteret) Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Lurer på om Slask er lovlig å hete i Norge. Du kan hete hva du vil, egentlig... Ikke helt sant. Tror enkelte navn er forbudt å søke om. Blant annet Jesus, dette da Norge har den norsk lutherske kirke som sin statsreligion. Men man stiller ganske fritt ja. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Til eplefe:Verdens beste death metal vokalist (kakemonsteret) Jeg fikk video dedikert til meg. Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Ikke helt sant. Tror enkelte navn er forbudt å søke om. Blant annet Jesus, dette da Norge har den norsk lutherske kirke som sin statsreligion. Men man stiller ganske fritt ja. Jesus er jo faktisk et vanlig navn i sverige da Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 I Sverige, og latinske land. Men der utaler man J-en som H. Jesus blir dermed til Hesus. Hvilket jeg tror ikk er det samme? Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Til eplefe:Verdens beste death metal vokalist (kakemonsteret) Digger den megaonde instrumentaldelen som kommer etter vokalsoloen. BTW: Tror de fleste land er litt skeptiske til navnet Adolf. Endret 12. januar 2008 av Stonemeister Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Ikke helt sant. Tror enkelte navn er forbudt å søke om. Blant annet Jesus, dette da Norge har den norsk lutherske kirke som sin statsreligion. Men man stiller ganske fritt ja.Stemmer det:Ny norsk navnelov ble gjeldende fra 2003, og erstattet den gamle navneloven fra 1964. I den nye navneloven ble det friere å velge mer spesielle og uvanlige navn enn det var tidligere. En av de viktigste forskjellene fra den gamle navneloven, er at et fornavn nå kan benyttes hvis det ikke vil "bli til vesentlig ulempe for vedkommende eller andre sterke grunner tilsier det". Tidligere måtte navnet ikke bli til "ulempe", og det er klart at ved å legge til ordet "vesentlig" i den nye navneloven, står man nå mye friere til å velge fornavn. En begrensning for valg av fornavn, er likevel at hvis navnet er registrert som etternavn eller mellomnavn, kan det ikke benyttes som fornavn hvis det ikke allerede har opphav/tradisjon som fornavn i Norge, i utlandet, eller i andre kulturer hvor det ikke skilles mellom fornavn og etternavn. Man er pliktig til å gi myndighetene beskjed om valg av navn for barnet sitt senest 6 måneder etter at det er født. Endring av fornavn kan i hovedsak ikke gjøres mer enn en gang hvert tiende år, hvis det ikke er særlige grunner for det. Navneloven (lov om personnavn) kan leses i sin helhet her: http://www.lovdata.no/all/hl-20020607-019.html Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Digger den megaonde instrumentaldelen som kommer etter vokalsoloen. Tror de fleste land er litt skeptiske til navnet Adolf. Ingen grunn til det. Adolf er et helt brukbart navn. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Hjelp! Kakemonsteret. *Løpe og gjemme meg*. Kakemonsteret var min største frykt som barn. *Snufs* Endret 12. januar 2008 av Snorre Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Øynene til Kakemonsteret er litt creepy. Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hjelp! Kakemonsteret. *Løpe og gjemme meg*. Kakemonsteret var min største frykt som barn. *Snufs* og du er fremdeles en stor pingle! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Men han er jo snill! Se her! Deler med de fattige. Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Det verste var forøvrig ikke det at kakemonsteret var litt skummelt og dukket opp på barnetv hele tiden. Det verste var at storebroren min som var ett år eldre, ofte brukte å hjemme seg under sengen min (høy seng), og begynte å si "kakeeeee" om natten, mens han pirket i madrassen min. Ble like skremt hver gang! Edit: Pingle jeg nei! Bare fordi jeg går med briller eller hva, hææ? XP Edit 2: Han er fortsatt ett år eldre. Obviously. Endret 12. januar 2008 av Snorre Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Det verste var forøvrig ikke det at kakemonsteret var litt skummelt og dukket opp på barnetv hele tiden. Det verste var at storebroren min som var ett år eldre, ofte brukte å hjemme seg under sengen min (høy seng), og begynte å si "kakeeeee" om natten, mens han pirket i madrassen min. Ble like skremt hver gang! Det er når du gjør det mot andre at du innser hvor hinsides gøy det er, spesielt om du ser ansiktsutrykket. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hva har skjedd siden sist? Jeg har sett den nye National Treasure, og nå skal jeg snart spise biff. (WOHO). Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hva har skjedd siden sist? Jeg har sett den nye National Treasure, og nå skal jeg snart spise biff. (WOHO). Jeg har vært borte. Mao: ikke noe interessant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg