Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå vil jeg ikke legge skylda på fylla i dette tilfellet. Det har kanskje skylden i at jeg postet meningen, men det er dog noe jeg mener også edru. Jeg finner det utrolig ekkelt å høre på døve snakke.

Så lukk ørene da.. Det kan ikke de.

 

På den annen side syntes jeg tegnspråket er fantastisk fascinerende (Stavet det riktig, beat that)

 

Men tror ikke jeg gidder å lære meg det, heh

Lenke til kommentar
Nå vil jeg ikke legge skylda på fylla i dette tilfellet. Det har kanskje skylden i at jeg postet meningen, men det er dog noe jeg mener også edru. Jeg finner det utrolig ekkelt å høre på døve snakke.

Så lukk ørene da.. Det kan ikke de.

 

På den annen side syntes jeg tegnspråket er fantastisk fascinerende (Stavet det riktig, beat that)

 

Men tror ikke jeg gidder å lære meg det, heh

Lillebroren min fant en bok på biblioteket på skolen og lærte seg alfabetet og enkle setninger på null komma niks. Så nå går han rundt og tegnesnakker til folk. :p

Lenke til kommentar
Så lukk ørene da.. Det kan ikke de.

 

Hvordan gjør man det?

 

Eneste måten jeg vet er å stappe fingrene i ørene og rope "la la la...". Ikke et særlig høflig alternativ.

Lukk ørene, les: ignorer det. de fleste mennesker har evnen til å overse, eller i det minste late som man gjør det, noe en person sier. Ergo, lat som du ikke hører det og bli heller imponert over at personen kan kommunisere uten å høre noe. Eller som breal sier, uten å oppleve lyden av julemusikk i det nissene hopper fram?

 

EDIT: Du vet hvorfor.

Endret av Binko
Lenke til kommentar
Lillebroren min fant en bok på biblioteket på skolen og lærte seg alfabetet og enkle setninger på null komma niks. Så nå går han rundt og tegnesnakker til folk. :p

 

Små barn, t.o.m. spebarn, har svært lett for seg å lære tegnspråk. Dette grunnet at hjernene deres ikke har blitt opplært til sin funksjon enda. De forstå nesten alle mønster bedre enn voksne.

Lenke til kommentar
Lillebroren min fant en bok på biblioteket på skolen og lærte seg alfabetet og enkle setninger på null komma niks. Så nå går han rundt og tegnesnakker til folk. :p

 

Små barn, t.o.m. spebarn, har svært lett for seg å lære tegnspråk. Dette grunnet at hjernene deres ikke har blitt opplært til sin funksjon enda. De forstå nesten alle mønster bedre enn voksne.

Kult. Så hvis jeg propper lillebroren min opp med vanskelige mønstre nå som han skjønner dem, vil han bli skikkelig smart når han blir eldre, da?

Lenke til kommentar
Visste dere at tegnspråk både gjør det mulig for barn å begynne å kommunisere tidligere enn det ville gjort ellers, I TILLEGG til at det aksellerere talespråkakkvisisjon?

for mange lange ord.

 

Quayle; la oss blande blod.

 

men ikke nå, da ville du fått i deg for mye alkohol. :)

 

For ikke å snakke om den ubetydelige HIV'en jeg har gående. Bare en forkjølelse. (Ok, jeg har svart humor da)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...