Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God morgen forumfolket! Jeg har sovet helt fantastisk i natt. Jeg våknet før klokka ringte, var ikke trøtt lenger og føler meg i toppform i dag! Jeg aner ikke hva som gjør det, men jeg er uansett fornøyd med tingenes tilstand i dag. Kjennes ut som at jeg må ta litt allergimedisin i dag, klør litt i nesa og jeg nyser som en gal. :D

Stikker tidlig fra jobb i dag, skal nemlig spille NM i dart i helga, første spillekveld i kveld. Blir spennende skal jeg fortelle dere.

Lenke til kommentar
God morgen forumfolket! Jeg har sovet helt fantastisk i natt. Jeg våknet før klokka ringte, var ikke trøtt lenger og føler meg i toppform i dag! Jeg aner ikke hva som gjør det, men jeg er uansett fornøyd med tingenes tilstand i dag. Kjennes ut som at jeg må ta litt allergimedisin i dag, klør litt i nesa og jeg nyser som en gal. :D

Stikker tidlig fra jobb i dag, skal nemlig spille NM i dart i helga, første spillekveld i kveld. Blir spennende skal jeg fortelle dere.

Dette lover bra. :)

Lykke til med Dart tingen, og lykke til videre med AutoCAd tingen på jobben :wee:

Lenke til kommentar

Does that mean I can always have that hug I've been dreaming about?! :D

Men jo! Lykke til med Dart!

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Du bare måtte nevne AutoCad, ey? Faen som jeg hater den skiten der. Det funker fortsatt ikke da, så jeg må nok ringe leverandøren og høre hva som feiler møkka.

Hvilken hug? Hva snakker du om Nixx?

Takk takk til dere begge, jeg tror faktisk jeg kommer til å trenge all den lykke jeg kan få. :p

Lenke til kommentar
yay! *klemme klem*

Uansett..

Jeg har aldri skjønt Dart, er det om å få en viss poengsum eller er det som blackjack på en måte? at du ikke kan overskride så, så mange poeng?

Vel vi spiller flere forskjellige disipliner i NM og ligaspill. I ligaspillet så spilles det 6 leg cricket og 6 leg 501 DI/DO pluss 1 leg 701 OI/DO.

I cricket spiller man på tallene fra 20-15 og bull(25/50). Man må ha 3 treff i hvert segment før man kan kaste poeng. Hvis alle spillerne har 3 treff i ett segment er tallet stengt, da får man ikke lenger poeng for treff i det segmentet. Spillet er over når en spiller/ett lag har stengt alle tallene og samtidig har flere poeng enn motsanderen.

501 DI/DO spilles fra 501 og ned til 0 poeng. Her spiller vi med hel bull(50) i motsetning til splitt(25/50). Man må kaste en dobbel for å starte spillet, altså en treff i den ytterste ringen på skiva. Man må også kaste dobbel for å kaste seg ut i spillet og det kreves at man får akkurat 0 poeng. Dvs hvis man står igjen med 42 poeng så kan man kaste enkel 10 og dobbel 16. Hvis man går over, altså kaster mer poeng enn det man trenger eller står igjen med 1 poeng så kalles det bust. Da mister man poengene man kastet i den runden og går tilbake til utgangspunktet. Det finnes altså ikke noen dobbel 0,5, derfor bust med 1 poeng igjen. Samme reglene gjelder for 701, men her trenger man ikke kaste dobbel for å komme inn i spillet, kun for utgang. DI/DO - dobbel inn/dobbel ut, OI/DO - åpen inn/dobbel ut.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...