Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Såpass! :!:

Windows Server?

Add server role - DHCP :p

Ja WIndows server, har fått installert DHCP server :p Men skjønner ikke åssen e skal koble til router og gi den en logisk IP i forhold til oppgaven osv osv, får ikke engang koplet klient til domene... E tror e skal begynne å jobbe på Kiwi eller no istedenfor, satan å deprimert jeg blir av dette :hrm:

Endret av Petter_1
Lenke til kommentar
*ta Glocken fra Quayle*

Quaylepus? Hva er galt?

Det samme som sist. *sukk*

Nommin. Du, gi det nå litt tid før du gir opp alt sammen.

:ermm: Jeg vet du har rett, men akkurat nå så er det ikke så fristende hvis du forstår hva jeg mener. Alt føles liksom så dritt akkurat nå.

Lenke til kommentar

Windows Server?

Ja WIndows server, har fått installert DHCP server :p Men skjønner ikke åssen e skal koble til router og gi den en logisk IP i forhold til oppgaven osv osv, får ikke engang koplet klient til domene... E tror e skal begynne å jobbe på Kiwi eller no istedenfor, satan å deprimert jeg blir av dette :hrm:

Hva faen? Og du har gått et år i skole og to år som lærling og kan ikke det?

Statisk IP: egenskaper for nettverkskort - tcp/ip - egenskaper

Edit: åja routeren ja.. Cisco eller annet?

Logge på domene: win+pause - datamaskinnavn - endre

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Windows Server?

Du kobler vanligvis serveren til routeren med en TP-kabel. Klienten kobler du til domenet ved å trykke Windowstast + Pause/Break, trykke på maskinnavn og endre. Her skriver du inn domenenavnet og trykker ok. Du får spørsmål om brukernavn/passord på en domenebruker som har tilgang til å legge maskiner inn i domenet.

Husk at du må aktivere DHCP-serveren for at den skal begynne å dele ut adresser og at du må sette opp ett scope som den kan dele ut adresser fra. Husk å reservere ett område som du kan benytte til svitsjer, mfp og andre servere m.m.

Lenke til kommentar
Hva faen? Og du har gått et år i skole og to år som lærling og kan ikke det?

Statisk IP: egenskaper for nettverkskort - tcp/ip - egenskaper

Edit: åja routeren ja.. Cisco eller annet?

Logge på domene: win+pause - datamaskinnavn - endre

Jeg har sinsykt nerver :p Husker ingenting omtrent hehe.

Du kobler vanligvis serveren til routeren med en TP-kabel. Klienten kobler du til domenet ved å trykke Windowstast + Pause/Break, trykke på maskinnavn og endre. Her skriver du inn domenenavnet og trykker ok. Du får spørsmål om brukernavn/passord på en domenebruker som har tilgang til å legge maskiner inn i domenet.

Husk at du må aktivere DHCP-serveren for at den skal begynne å dele ut adresser og at du må sette opp ett scope som den kan dele ut adresser fra. Husk å reservere ett område som du kan benytte til svitsjer, mfp og andre servere m.m.

Fikk koblet til domene nå, men får ikke til DHCP og gi ut IP til router og pc, det skal jo ikke bli support i DNFK, så vis noen vil hjelpe meg over PM så er jeg evig takknemmelig!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...