NikkaYoichi Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Pokker at du bor så langt unna da. Må vente til jeg har ferie for å teste ut eksperimentet mitt. Jeg tar kontakt når det begynner å nærme seg. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 *ta Glocken fra Quayle* Quaylepus? Hva er galt? Lenke til kommentar
Petter_1 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Si ifra hvis du trenger hjelp Jeg trenger hjelp til alt! Totalt hjerne teppe! Husker ikke hvordan jeg setter på DHCP på serveren engang!! BLARGHAHRGHG!! E begynner snart å grine Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 *ta Glocken fra Quayle*Quaylepus? Hva er galt? Øy! *leke med Glocken mens man ser furtent bort* Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Si ifra hvis du trenger hjelp Jeg trenger hjelp til alt! Totalt hjerne teppe! Husker ikke hvordan jeg setter på DHCP på serveren engang!! BLARGHAHRGHG!! E begynner snart å grine Såpass! :!: Windows Server? Add server role - DHCP Lenke til kommentar
Petter_1 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Såpass! :!:Windows Server? Add server role - DHCP Ja WIndows server, har fått installert DHCP server Men skjønner ikke åssen e skal koble til router og gi den en logisk IP i forhold til oppgaven osv osv, får ikke engang koplet klient til domene... E tror e skal begynne å jobbe på Kiwi eller no istedenfor, satan å deprimert jeg blir av dette Endret 16. juni 2008 av Petter_1 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 *ta Glocken fra Quayle*Quaylepus? Hva er galt? Det samme som sist. *sukk* Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 *ta Glocken fra Quayle*Quaylepus? Hva er galt? Det samme som sist. *sukk* Nommin. Du, gi det nå litt tid før du gir opp alt sammen. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 *ta Glocken fra Quayle*Quaylepus? Hva er galt? Det samme som sist. *sukk* Nommin. Du, gi det nå litt tid før du gir opp alt sammen. Jeg vet du har rett, men akkurat nå så er det ikke så fristende hvis du forstår hva jeg mener. Alt føles liksom så dritt akkurat nå. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Såpass! :!:Windows Server? Add server role - DHCP Ja WIndows server, har fått installert DHCP server Men skjønner ikke åssen e skal koble til router og gi den en logisk IP i forhold til oppgaven osv osv, får ikke engang koplet klient til domene... E tror e skal begynne å jobbe på Kiwi eller no istedenfor, satan å deprimert jeg blir av dette Hva faen? Og du har gått et år i skole og to år som lærling og kan ikke det? Statisk IP: egenskaper for nettverkskort - tcp/ip - egenskaper Edit: åja routeren ja.. Cisco eller annet? Logge på domene: win+pause - datamaskinnavn - endre Endret 16. juni 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Såpass! :!:Windows Server? Add server role - DHCP Ja WIndows server, har fått installert DHCP server Men skjønner ikke åssen e skal koble til router og gi den en logisk IP i forhold til oppgaven osv osv, får ikke engang koplet klient til domene... E tror e skal begynne å jobbe på Kiwi eller no istedenfor, satan å deprimert jeg blir av dette Du kobler vanligvis serveren til routeren med en TP-kabel. Klienten kobler du til domenet ved å trykke Windowstast + Pause/Break, trykke på maskinnavn og endre. Her skriver du inn domenenavnet og trykker ok. Du får spørsmål om brukernavn/passord på en domenebruker som har tilgang til å legge maskiner inn i domenet. Husk at du må aktivere DHCP-serveren for at den skal begynne å dele ut adresser og at du må sette opp ett scope som den kan dele ut adresser fra. Husk å reservere ett område som du kan benytte til svitsjer, mfp og andre servere m.m. Lenke til kommentar
Petter_1 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Hva faen? Og du har gått et år i skole og to år som lærling og kan ikke det? Statisk IP: egenskaper for nettverkskort - tcp/ip - egenskaper Edit: åja routeren ja.. Cisco eller annet? Logge på domene: win+pause - datamaskinnavn - endre Jeg har sinsykt nerver Husker ingenting omtrent hehe. Du kobler vanligvis serveren til routeren med en TP-kabel. Klienten kobler du til domenet ved å trykke Windowstast + Pause/Break, trykke på maskinnavn og endre. Her skriver du inn domenenavnet og trykker ok. Du får spørsmål om brukernavn/passord på en domenebruker som har tilgang til å legge maskiner inn i domenet. Husk at du må aktivere DHCP-serveren for at den skal begynne å dele ut adresser og at du må sette opp ett scope som den kan dele ut adresser fra. Husk å reservere ett område som du kan benytte til svitsjer, mfp og andre servere m.m. Fikk koblet til domene nå, men får ikke til DHCP og gi ut IP til router og pc, det skal jo ikke bli support i DNFK, så vis noen vil hjelpe meg over PM så er jeg evig takknemmelig! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 det skal jo ikke bli support i DNFK, så vis noen vil hjelpe meg over PM så er jeg evig takknemmelig! Lag en tråd Lenke til kommentar
Petter_1 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Link ting, håpr noen har mulighet til å hjelpe meg litt Jeg føler meg så ufattelig dum Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg føler meg så ufattelig dum You shouldn't. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg føler meg så ufattelig dum You shouldn't. He should Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Hei, i stad hagla det. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Hei, i stad hagla det. Merka detta, no helt jævlig og Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Det er sånn rart værskifte hele tiden. Det er litt kult, pluss at jeg er våt i håret. Lenke til kommentar
Terje92 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Den 250GB disken min som jeg har XP på holder på å havarerer. For READ error viss jeg sjekker den med HDTach. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg