Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Vi bryr oss shempemye om våre ansatte, og vil ikke at de skal jobbe på søndag. Derfor må dere forby det Vi kan jo ikke bare stenge frivillig dah, for atte da tjener vi jo mindre, liksom..."

Jeg tror du misforstår litt. Saken er at de ikke har lov til å åpne på søndagene, men de er kjempemisunnelig på Plantasjen fordi de har lov til å åpne på søndager. (butikker som selger hageting har automatisk tillatelse til å åpne på søndager)

Lenke til kommentar
Haha ja, tenk om det blir en borgerkrig i Norge der Trondheim, Oslo og Bergen kriger om hvem som skal være Mekka da?

Hundretusener drept.

Hva faen skal trondhjem inn i borgerkrigen å gjøre? oO

Jeg kan til nøds forstå at oslo føler at de fortjener tittelen, de er jo hovedstad og blablabla, men trondhjem? oO

Lenke til kommentar
Forresten, hvis Oslo skal hete Medina, hva skal Bergen hete? Damaskus? Antiokia? Acre? Forslag mottas med takk.

Jeg tror Jerusalem blir litt pretensiøst.

Selv om vi selvsagt er mye viktigere enn Osl - Medina.

someone has been playing assassins cree~eeed :p

Lenke til kommentar

Trondhjem har et hovedstadskompleks, fordi de ligger midt i landet. Og fordi de har en stor kirke.

someone has been playing assassins cree~eeed :p

Eventuelt noen studerer histor~~~iee og er i stand til å tilegne seg elementære geografikunnskaper også utenfor spillmedi~~eet.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Altså, jeg har selvsagt spilt Assassin's Creed også. Det ville vært grunn til bekymring dersom jeg ikke hadde gjort det, når jeg tross alt er spillinteressert. However, jeg kjente til historien og stedene lenge før. :p Korstogene egentlig det mest interessante som skjedde i vest-Europa siden vestromerriket gikk under. Alt i mellom var mer pauseunderholdning der kristendommen gjorde så godt den kunne for å bringe Europa tilbake til steinalderen.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217
Trondhjem har et hovedstadskompleks, fordi de ligger midt i landet. Og fordi de har en stor kirke.

Jerusalem <3

Lenke til kommentar
Jeg tror du misforstår litt. Saken er at de ikke har lov til å åpne på søndagene, men de er kjempemisunnelig på Plantasjen fordi de har lov til å åpne på søndager. (butikker som selger hageting har automatisk tillatelse til å åpne på søndager)
Aha. De vil egentlig også holde åpent, men får ikke lov. Så da vil de at konkurentene skal være søndagsstengt og, men bare fordi det er til det beste for disses ansatte selvfølgelig... :whistle:
Lenke til kommentar
TrondheIm, har ingen hovedstads komplekser, de har det godt som det er, den litt slaske vennlige byen midt i landet, så blæh på dere.

Trondheim ligger IKKE midt i landet. Mosjøen er geografisk sett midt i landet. Så det så :tease:

Lenke til kommentar
Trondheim ligger IKKE midt i landet. Mosjøen er geografisk sett midt i landet. Så det så :tease:

Derav den "pene" byens motto: Mosjøen - Byen midt i Norge.

Nei, Brønnøysund er det.

Brønnøysund har i så fall feil slagord/motto/whatever.

Lenke til kommentar
Aha. De vil egentlig også holde åpent, men får ikke lov. Så da vil de at konkurentene skal være søndagsstengt og, men bare fordi det er til det beste for disses ansatte selvfølgelig... :whistle:

Det er vel ikke de ansattes vilkår, men rettferdige konkurransevilkår som er argumentet som brukes her. Og det kan jeg forstå, vi ser jo stadig vekk at jernvarebutikkene tar inn varer som grenser til hagesenter og vice versa.

Ser ut som det regner nå :cry: Og jeg som hadde lyst til å sykle...

Lenke til kommentar
Mosjøen er geografisk sett midt i landet. Så det så :tease:

Nei, Brønnøysund er det.

Jaja. Strengt tatt er vel midtpunktet (om vi tar ø-v og n-s koordnater og deler på to) et sted i Nord-Sverige, Arjeplog eller noe sånt. Hva med ny norsk hovedstad i Nord-Sverige :dribble:

Arealtyngdepunktet ligger i Steinkjær.

Vet du hvor befolkningstyngdepunktet ligger?

Lenke til kommentar

Får man økt postcount om man poster her?

EDIT: Nei.

EDIT 2: Jeg bor ikke i Mosjøen eller noe annet sted whatsoever på Helgeland, om noen skulle tro det. Jeg hadde bare hørt at Mosjøen er midtpunktet :p

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Får man økt postcount om man poster her?

EDIT: Nei.

EDIT 2: Jeg bor ikke i Mosjøen eller noe annet sted whatsoever på Helgeland, om noen skulle tro det. Jeg hadde bare hørt at Mosjøen er midtpunktet :p

Hadde man hatt post count her så hadde Datasmurf og Eplefe vært blant de med flest post counts på hele forumet

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...