Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132
Quayle: No må eg nesten gje deg ein liten utfordring her, for eg tvile egentlig på at du klare å gjetta kor eg kjem frå. Eg kunne jo prøvd å snakka brett, men da blir liksom kje heilt meg, men meir bestemor. Og herregud, eg hate å skriva dialekt. Da e seriøst vanskelig. ._.

No må du slutta å tulla!

Lenke til kommentar
Nja. Om man vet hvor jeg bor kan man egentlig bare finne ut fylket. Jeg snakker ikke slik som de snakker her jeg bor. 8D

Jeg synes å ha hørt hvor du bor, skjønner du. :hmm:

Men Kibs skal støvsuge så hun kan "nyte" den siste helgedagen hjemme sammen med pappa i kveld. "Yay". Nei, neste helg skal de være kvitt meg. :devil:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Så opptatt som jeg er av nettsikkerhet så er ikke det så rart. Kan man hvilken kommune jeg er fra, og fornavnet mitt, så har man egentlig den infoen som trengs for å kunne stalke meg. xD

Kibs stalker deg allerede.

Lenke til kommentar
Quayle: No må eg nesten gje deg ein liten utfordring her, for eg tvile egentlig på at du klare å gjetta kor eg kjem frå. Eg kunne jo prøvd å snakka brett, men da blir liksom kje heilt meg, men meir bestemor. Og herregud, eg hate å skriva dialekt. Da e seriøst vanskelig. ._.

Hmm. Nå er det ikke lett å ta slikt på skrift, men kan det være i nærheten av Jørpeland? Man må liksom gjette hvordan tonefall og utale er, lettere hvis man hører det. Jeg skyter i blinde og sikter på Jørpeland eller deromkring.

jett mæ! jett mæ!

Æ e ein litn toilljing såm du sekkert sjønne å æ ælske tango!

Trønder i det minste. For å skille dialektene her så er jeg bare nødt til å høre tonefallet. Umulig å skille skriften fra trønder til trønder nesten.

Lenke til kommentar

No måtte eg sjekka google for å finna ut kor jørpeland e, so da va kinda bom. x)

Du bomma med fylke, men du vakje SO langt i frå, i alle fall kje om man legg litt govilje te. ^^

Edit: Jeg måtte bare fikse noen skrivefeil. Jeg kan virkelig ikke dette med å skrive på dialekt. ._.

Endret av Nie
Lenke til kommentar

Hmm. Nå er det ikke lett å ta slikt på skrift, men kan det være i nærheten av Jørpeland? Man må liksom gjette hvordan tonefall og utale er, lettere hvis man hører det. Jeg skyter i blinde og sikter på Jørpeland eller deromkring.

jett mæ! jett mæ!

Æ e ein litn toilljing såm du sekkert sjønne å æ ælske tango!

Trønder i det minste. For å skille dialektene her så er jeg bare nødt til å høre tonefallet. Umulig å skille skriften fra trønder til trønder nesten.

Så sant så sant.

Lenke til kommentar
No måtte eg sjekka google for å finna ut kor jørpeland e, so da va kinda bom. x)

Du bommet med fylket, men du vakje SO langt i frå, i alle fall kje om man legg litt govilje te. ^^

Vel, skriftspråket likner veldig i alle fall, men som sagt så er det veldig vanskelig å ta slikt på skrift. :) Når du sier "so" så får jeg bare lyst til å si Voss. :p

Men sier du: frå, me og heime? Da kan det jo være Ørsta. Vet du, jeg gir opp. Får heller være ruttis på ett forumtreff en gang i fremtida. :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...