MrBjoern Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 note: Vær forsiktig med å anta at forumbrukere der oppe i nord kan komme fra, fks Trøndelag. Nordlendinger har ett stort temperement, og tar ikke lett på det, når noen blander trøndelag, og ja... hjemstedet deres. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Bodø? (med tromsø i bakhånd) Helgeland er helt sør i Nordland, hvilket er mer enn man kan si om Bodø og Tromsø. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Er vel lengere nord en trøndelag den der,BIRIL Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 At de va hæførnokka? Di di...(sensurert). Pell dæ på kjøkkene kjærring å lag mæ meddag det utykje!"e sånn dæ ska va" <- skaptrøndersk. Prøv de! Dessutn e dæ vel kje lov mæ dialækt her, e dæ vel? Du e påverkæ a Bodøfolk, som e påverkæ a søringan. Stekk og brenn. Og så hopper vi tilbake til bokmål igjen. Med mindre noen ønsker nynorsk, evt dialekt? Lenke til kommentar
Enojo Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg foretrekker Lindesnes fremfor Nordkapp, for å sette det litt på spissen. OFT! Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Eg e en smule lei av all denne dialekten. Eg foretrekker god, gammeldags bokmål. Bergensk skiller seg virkelig ikke så mye fra det skriftlige språket, bortsettfra en en del ord og uttrykk. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 note: Vær forsiktig med å anta at forumbrukere der oppe i nord kan komme fra, fks Trøndelag. Nordlendinger har ett stort temperement, og tar ikke lett på det, når noen blander trøndelag, og ja... hjemstedet deres. Det har vi vel ikke?!?! Men å kalle folk for trøndere eller Bodøværinger eller hva f, da går det for langt! LITT respekt må da vi også ha krav på! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Prøv de! Dessutn e dæ vel kje lov mæ dialækt her, e dæ vel? Du e påverkæ a Bodøfolk, som e påverkæ a søringan. Stekk og brenn. Og så hopper vi tilbake til bokmål igjen. Med mindre noen ønsker nynorsk, evt dialekt? I små dosa så går det nok greit ^^Nei, vi prater ikke tilnærmet bodøfolk i vesterålen, ellers takk. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Klarer ikke tanken på å våkne opp ved siden av ei bergensjente som sier God moRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRÆÆNN med skarp, plagsom stemme Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Kibs: Enig(fra trøndersk synspunkt) Vi driver da for faen ikke med fisk! Bytex: been there, done that(Never again) Endret 10. juni 2008 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Nei, vi prater ikke tilnærmet bodøfolk i vesterålen, ellers takk. Tihi. Måtte bare. ^^ Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Klarer ikke tanken på å våkne opp ved siden av ei bergensjente som sier God moRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRÆÆNN med skarp, plagsom stemmeAlt blir en vanesak Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg vil nerde. Er ikke diskusjon.no nerd nok for deg? Data-messig jo, jeg vil slakte ninjuz :`( Og er det et Guano Apes sitat den der lille tekst-biten jeg leser? Hehe Joda, det er nok det. Får kanskje skifte det snart. Begynner å bli veeeeldig gammelt. *starter å lete etter noe å skifte til...* Har du flere sanger av de sånn at du kan si om de er i samme dur som den sangen? Er litt nysgjerrig men har liksom aldri satt meg ordentlig inn i de. Ærlig talt så har jeg bare den sangen av de. Hører mer på melodisk/power metal(Sonata Arctica, Stratovarius osv) til vanlig. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Alt blir en vanesak Selvsagt. Men jeg tar meg selv i det noen ganger når jeg er sammen med NgZ. Hører hvor til dels bredt jeg snakker, og legger om til mer søringvennlige ord. Men ikke alltid, selvsagt. Litt må han da lære seg å forstå. Ærlig talt så har jeg bare den sangen av de. Hører mer på melodisk/power metal(Sonata Arctica, Stratovarius osv) til vanlig. Nåh. Hvor gammel er du? Tror fortsatt du har muligheten til å få samme utvikling som meg. Og tro meg, det er en fiiiin utvikling, særlig hvis din mor er kristen og synes Stratovarius er litt hardt. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Alt blir en vanesak Selvsagt. Men jeg tar meg selv i det noen ganger når jeg er sammen med NgZ. Hører hvor til dels bredt jeg snakker, og legger om til mer søringvennlige ord. Men ikke alltid, selvsagt. Litt må han da lære seg å forstå.Er noen som biter i det sure eple og legger om. Pappa er egentlig østlending men har lagt om til nordlending, dog når han skal snakke for forsamlinger og slikt så blir han sånn passe nervøs at han bytter om. Er så søtt Han blir så glad når vi kaller han for lille søringen vår ^^ Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Jeg får pepper fra kompiser på jobb hvis jeg snakker med mamma eller folk nordpå på mobilen. De sier jeg snakker helt "annerledes" når jeg prater nordnorsk med nordlendinger enn når jeg snakker med dem. Mye breiere. Får også kjeft for at jeg ikke banner så mye som stereotypiske nordlendinger skal gjøre Det rareste omlegget jeg har hørt var ei Harstad-dame på jobben som bare klikka rett over på klingende oslo-mål når hu ringte ei venninne som var derfra. Bare som å slå over en bryter. Snodig. Endret 10. juni 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Er noen som biter i det sure eple og legger om. Pappa er egentlig østlending men har lagt om til nordlending, dog når han skal snakke for forsamlinger og slikt så blir han sånn passe nervøs at han bytter om. Er så søtt Han blir så glad når vi kaller han for lille søringen vår ^^ Søtt. ^^ NgZ kan ikke snakke nordlending for fem flate øre. Jeg blir bare sur når han prøver. >.< Han får bare snakke soss. Jeg får pepper fra kompiser på jobb hvis jeg snakker med mamma eller folk nordpå på mobilen. De sier jeg snakker helt "annerledes" når jeg prater nordnorsk med nordlendinger enn når jeg snakker med dem. Mye breiere. Får også kjeft for at jeg ikke banner så mye som stereotypiske nordlendinger skal gjøre Stakar liten. Tror det første er et velkjent fenomen. Gad. Minner meg om det sykeste jeg har hørt noen gang. Var ei som er oppvokst her, men som nå bor og jobber like utafor Bergen. Selve dialekten og ordene var kav Vefsning, men tonefallet var Bergensk. Det var helt ekstremt å høre på. :!: Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Folk sørpå forventer visst at alle nordlendiger skal være som "Du skal høre mye", drikke masse øl og bannes og fortelle vitser konstant. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Folk sørpå forventer visst at alle nordlendiger skal være som "Du skal høre mye", drikke masse øl og bannes og fortelle vitser konstant. Kjipt for oss som er ganske motsatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg