Ballus Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Jeg hadde aldri greid 1000-meteren på 4 og 1/2 minutt. Men jeg er i såpass dårlig form at de fleste blir overrasket når de ser hvor fort sliten jeg blir. Om du begynner å trener i det småe, så vil du bli overrasket over hvor fort du kommer deg i form. Bare nevner det. Du minsker faren for sykdommer o.l og det vil bli letter å komme seg igjennom dagen. bare et tips: begynn å jogg 1 gang i uken. ca. 35 min. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Tuller du ? Jeg var den dårligste i klassen. Du burde begynne å trene eller no da. Da ligger dere klasse ganske høgt gjennomsnittlig i forhold til oss. Og trene? Som i idrett? Jeg har aldri funnet noe som interesserer meg. Tee_C: Jeg tror ikke jeg greier å jogge i 35 min. xD Endret 9. juni 2008 av Pusur1993 Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) bare nevner det for deg pusur. Det er bevist at godt trente personer gjør det bedre på skolen. Og når du får 6 i matte. Om du da begynner å trene! Begynn med 20 da Om du starter nå, kan du være en 6-er kandidat i gym på vgs om du går inn for det Endret 9. juni 2008 av Tee_C Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) La oss velge mellom musikk og gym da! Musikk på ungdomskolen var jo yndlingsfaget mitt. Fikk jo masse "creds" hos musikklæreren ved å delta på slike skolearrangementer hvor musikkframførelser var stort. Men altså, gym slik det er lagt opp favoriserer jo de som er fysisk veltrente, har god balanse, rask reaksjonstid og gode ferdigheter fra før. Hvordan i all helsikke skal de av oss som ikke har noen av disse delene greie mer enn fire? Men ja, det er vel bevist at de som trener jevnlig, har bedre konsentrasjon og mer energi til overs generelt, enn de som ikke gjør det. Mer konsentrasjon og energi gjør det lettere å lære. Så er nok noe i at godt trente personer også er mer fokusert på skolebenken. Endret 9. juni 2008 av Snorre Lenke til kommentar
Addan Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Tuller du ? Jeg var den dårligste i klassen. Du burde begynne å trene eller no da. Da ligger dere klasse ganske høgt gjennomsnittlig i forhold til oss. Og trene? Som i idrett? Jeg har aldri funnet noe som interesserer meg. Tee_C: Jeg tror ikke jeg greier å jogge i 35 min. xD Det behøver ikke være en idrett. Du kan jo ta deg en joggetur + litt pus-ups og sit-ups. Eller kanskje treningsstudio? Finnes jo sinnsykt mange forskjellige idretter så litt trist at en gutt på 15 ikke kan finne noe som intresserer han, og heller blir sittende hjemme foran PC-en mens han klager over at han er i dårlig form. Endret 9. juni 2008 av Addan Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 For å bli bedre i gym skal det ikke så mye til. Begynn å løp, trene litt i ny og ne. Dermed kan du få en bedre gymkarakter, samtidig som du tar vare på helsa di. Mens.. musikk, altså. Hvis du suger å ønsker å bli bedre må du øve, da må du vel kanskje skaffe deg musikkinstrument(er)? Og det å ha musikk i skolen gir deg kanskje ikke store utbytte når det kommer til helsa. Jeg er overlykkelig for at musikk ikke er et fag på vgs. Jeg hadde vært ufattelig dårlig. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Jogging kan jo faktisk være ganske allright så lenge man har den riktige musikken å jogge til. Men det fordrer at man bor et sted hvor det er litt flatt. Her jeg bor, oppå Nattlandsfjellet, er det bare oppover og nedoverbakker. Ingen fine steder å jogge desverre. Men jeg prøver å bruke motbakkene som trening da. Vel. Utholdning og styrke skal jeg ikke nekte for at jeg sikkert kunne ha forbedret mye mer om jeg bare gikk inn for det. Men når man har en feil i ørenerven, nærmere bestemt den kinetiske nerven (bevegelse/balanse-nerve) så er det ikke så mye å gjøre med det. Når det gjelder reaksjonstiden min er den også ganske vanskelig å forbedre. Har et litt for tynt lag med myalin rundt nerve-trådene mine, noe som fører til at det tar lenger tid for nerveimpulser å komme seg fra sansenerver til hjerne til muskler. Så jeg var dømt til å suge i alle greiner i gym-en untatt utholdenhet og styrke. Men men. Får være nok helserapport om meg nå. ^^ Og å bli god i musikk krever ikke så fryktelig mye. Det er fullt mulig å innøve seg en viss grad av musikalitet og gehør. Men jeg tar poenget ditt. Derfor både gym og musikk kunne blitt gjort til valgfag. Endret 9. juni 2008 av Snorre Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Jogging kan jo faktisk være ganske allright så lenge man har den riktige musikken å jogge til. Men det fordrer at man bor et sted hvor det er litt flatt. Her jeg bor, oppå Nattlandsfjellet, er det bare oppover og nedoverbakker. Ingen fine steder å jogge dessverre. Men jeg prøver å bruke motbakkene som trening da. Det er jo bare bra. får du jobbet med intervaller, hardt, men utrolig bra. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Det behøver ikke være en idrett. Du kan jo ta deg en joggetur + litt pus-ups og sit-ups. Eller kanskje treningsstudio. Finnes jo sinnsykt mange forskjellige idretter så litt trist at en gutt på 15 ikke kan finne noe som intresserer han og blir sittende hjemme foran PC-en mens han klager over at han er i dårlig form . SÅ mye har jeg da ikke klaget. Jeg har heller vært misfornøyd med selve gymfaget og hvordan det vurderes. Men ja, selfølgelig er det trist at jeg ikke har funnet noe som interesser meg. Det eneste er vel ski, men det er ikke akkurat noen helårsidrett. Når det gjelder push-ups og sit-ups, så tar jeg faktisk det før jeg legger meg. Det er mest for moroskyld, var en fyr i klassen som utfordret meg til å klare x antall push-ups i løpet av en viss tid med trening. Jogging er det verre med. Jeg greier ikke å jogge kontinuerlig så veldig lenge, i alle fall ikke uten å gå veldig ned i hastighet. Edit: Men nok om min elendige fysiske form. Endret 9. juni 2008 av Pusur1993 Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 jeg for min del elsker motbakker, noe av det morsomste jeg vet men så er jeg litt rar også da.. Gå tur i fjellet er en fin ting forresten Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Pusur: en siste ting begynne å gå fort? Skal ikke denne posten bli fletta inn i min andre ? Endret 9. juni 2008 av Tee_C Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Gå tur i fjellet er en fin ting forresten Der har du noe morsomt! En skikkelig fjelltur, god utsikt, frisk luft ... Mye gøyere enn jogging. Kappgang er merkelig. >> Endret 9. juni 2008 av Pusur1993 Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Der har du noe morsomt! En skikkelig fjelltur, god utsikt, frisk luft ... Mye gøyere enn jogging. Kappgang er merkelig. >> gå fort betyr ikke kappgang men gå i fjellet er god kondistrening i seg selv. Men nok om det tror jeg Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 gå fort betyr ikke kappgang men gå i fjellet er god kondistrening i seg selv. Men nok om det tror jeg Joda. Jeg liker ikke å forbinde fjellturer med trening. Men ja, nok om all denne treningen! Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 men da forsvinner jeg i en liten time. Fussball folkens ^^ Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Deilig med fri, i dag har jeg gjort absolutt ingenting. Har fri i morgen også, har heller ikke tenkt til å gjøre noe som helst! Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Vi skal på Toro i morgen, vi. Og på onsdag skal vi på fjelltur. Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Utplassering frem til torsdag, da er det tilbake til Rjukan i et par timer og så rett til Oslo Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Gad, jeg skjønner ikke hvordan enkelte får (beholde) jobber der de skal ta seg av kunder. Får fysisk vondt av hvordan hun ene på jobben holdt på i dag. Hun forklarer ting feil, Er sur og irritert ovenfor kunder, og virker i det hele tatt som om hun burde hatt en annen type jobb. Lenke til kommentar
binko Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Jeg kom på en morsom analogi om vaskemaskiner og rasisme, kulørt/sort-hvitt sortering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg