Demantios Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 HRMF! Værste morgenen på et halvt år minst Lenke til kommentar
zennox Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Alle mine beste morgener er på ukedager har jeg hatt etter å ha døgna... Endret 9. juni 2008 av zennox Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Hurra for meg som fyller mitt år, ja meg vil jeg gratulere,bukke nikke,neie,snu meg omkring, danse for meg med hopp og sprett spring,ønske meg av alle gode,ting,og si meg så hva jeg vil jeg mere, gratulereWoohoo, jeg har bursdag i dag Gratulerer med dagen. Om en halvtime får jeg vite når jeg kommer opp i muntlig . Lenke til kommentar
Nie Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 HRMF! Værste morgenen på et halvt år minst Uffdah. Hva er galt med denne morgenen da? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 HRMF! Værste morgenen på et halvt år minst Uffdah. Hva er galt med denne morgenen da? Sovet dårlig, så er ikke opplagt. Det er ubehagelig Lenke til kommentar
K.. Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 *helle i seg kaffe* ACTIVATE THINKER! Aw. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Faen så døde dere var i dag da. *pirke i dnfk med en pinne* Lenke til kommentar
xersess Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Treng hjelp! Trenger et namn på eit flott, typisk regnskogen-tre, som er lett å tegne! Lenke til kommentar
Den store P Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Var noen ute i helga eller? Det var jeg.. Jeg var veldig mye ute Også skal jeg har fagprøven nesten uke Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Var noen ute i helga eller? Det var jeg.. Jeg var veldig mye ute Jeg og, det var gøyt Lenke til kommentar
Den store P Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Jeg og, det var gøyt Veldig gøyt Fikk ikke lurt med meg noen smårips hjem da... Prøvde å ringe div. men jeg tror jeg var altfor full til at noen skjønte hva jeg sa. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Nei var ikkje ut, sunneste helgen på lenge. kva heiter dette "dyre treet", """"mehogny""""??? Lenke til kommentar
Den store P Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Pepsi, har du tatt fagprøven? Går ikke du it ellerno? Jeg skal heller ikke ut på en god stund nå... 5 dager er vel en god stund, eller hva? MAHOGNY (Swietenia macrophylla King) Egenvekt: 450 kg/m3 VEKSTOMRÅDE Vokser i mellom- og Sydamerika fra Mexico til Panama, Peru, Venezuela og Brasil, samt på de Vestindiske øyene. Flere av artene dyrkes i plantasjer i India, Burma og i noen afrikanske land. Det er omkring 50 slekter av treet med mer enn 1000 forskjellige arter som kalles mahogny. Ekte mahogny er likevel kun de artene som tilhører slektene: swietenia og khaya. Filippinsk mahogny er ikke ekte mahogny. TREET Barken ligner på alm og løvet ligner på ask. Kan bli opptil 35 meter høyt og stammen kan få en diameter på 1.50 meter. Grenfri stamme på ca. 20 m. BRUKSOMRÅDE På grunn av de gode styrkeegenskapene og det vakre utseende, har mahogny blitt brukt til snekkerarbeider i for eksempel inventar i banker, representasjonslokaler, apoteker og lignende. Beyttes også til piano- og flygelkasser, samt til finere møbler. VEDEN Fargen er lys rødbrun til gyldenrødbrun. Lys og luft endrer fargen til mørkere farge, men den karakteristiske gyldne skjæret bibeholdes. VARIGHET Meget holdbar og egner seg også godt utendørs. Endret 9. juni 2008 av Den store P Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Pepsi, har du tatt fagprøven? Går ikke du it ellerno? Jeg skal heller ikke ut på en god stund nå... 5 dager er vel en god stund, eller hva? Har ikke tatt fagprøven nei. Har et år igjen av lærlingtida Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Kom opp i norsk muntlig. Lenke til kommentar
Den store P Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Har ikke tatt fagprøven nei. Har et år igjen av lærlingtida Aaaaw, jeg gruer meg Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Har ikke tatt fagprøven nei. Har et år igjen av lærlingtida Aaaaw, jeg gruer meg Easy business Lenke til kommentar
Den store P Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Easy business Oh mai gad lism, e kommer bare til å dø lism, herregud lism. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Easy business Oh mai gad lism, e kommer bare til å dø lism, herregud lism. Sikkert ikke stort verre enn tverrfaglig eksamen ;P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg