Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Dessuten, mye finere å høre på musikk som appelerer der og da, ikke bare dystre og mørke saker. Det er noe av det som er verst med mye metal. HELLO WE'RE BAD AND WE WRITE BAD LYRICS.

Ikke skjær all metal under samme kam, da. =/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
å BARE høre på metal går ikke, ikke for min del iallefall.

Men at metal er og vil alltid være min favoritt-sjanger er det ingen tvil om heller.

Der er jeg fullstendig enig. Skulle jeg bare hørt på metall døgnet rundt tror jeg at jeg hadde krepert. Jeg må ha noe annet en kaos og jævelskap.

edit: Band/artister jeg hører mye på: Beethoven, Vivaldi, Bob Dylan, Autechre, Lunar, Stevie Ray Vaughn, Ulver, Escape The Day, Johnny Cash, Immortal Technique, The Roots, Tom Waits.

Jeg kan nevne mange fler jeg hører på.

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar
Dessuten, mye finere å høre på musikk som appelerer der og da, ikke bare dystre og mørke saker. Det er noe av det som er verst med mye metal. HELLO WE'RE BAD AND WE WRITE BAD LYRICS.
For å ikke å nevne REAL BAD nødrim. ^^
Lenke til kommentar
Edit: Hylo, jeg vet. Jeg hadde en periode der jeg kun hørte på det dystreste av det dystre, men det er faen ikke sunt i lengden. Jeg trenger både variasjon i musikkbildet og i tekstene. Så favorittbandet mitt er The Cure, og etter det varierer det fra alt mellom Mayhem til gladfunk og indiepop til Infected Mushroom.
Klart det. Gjorde det samme selv, hadde jo langt hår og hele pakka, som den litt eldre generasjonen husker og tok meg en liten tenkerunde og gav faen i det. :)

Det er jo jævlig mange som rett og slett misforstår det der. Jeg får jo spørsmål om jeg er anarkist fordi jeg har hanekam. Når jeg svarer nei får jeg skremmende ofte spørsmålet "Hvorfor har du hanekam da...?". Og den der tilknytningen til en sjanger blir for teit fra tid til annen. Jeg har fått høre at jeg ikke "har lov" å høre på Jeffree Star, fordi det er elektropop og jeg skal jo ikke høre på sånt. Ja nemlig. Hvis jeg liker det, hvorfor ikke høre på det?

Mulig å få se bilde av deg med langt hår, kanskje? :wee:

Lenke til kommentar
Ikke skjær all metal under samme kam, da. =/
Gjør ikke det, men om du ser på dyster og mørk metal. Ta en titt på Sentenced, f.eks. Ta det siste albumet, "The Funeral Album". Du kan ikke komme å si at det finnes et snev av positive tanker innblandet i flere av sangene.

EVNT. Kataklysm (Canadisk death) - Crippled and Broken.

Klart at det er generalisering til tusen, men det funker for meg.

Derfor hører jeg også på band som Kamelot, for de grunnene du nevner HYL-LOL
Fail. HYLOL.
Lenke til kommentar
Gjør ikke det, men om du ser på dyster og mørk metal. Ta en titt på Sentenced, f.eks. Ta det siste albumet, "The Funeral Album". Du kan ikke komme å si at det finnes et snev av positive tanker innblandet i flere av sangene.

Jada, jeg vet det. 5 album om død og fordervelse. :love:

Poenget mitt var bare at når en bare skriver "metal" uten å spesifisere det noe mer, så blir det feil å si at det er negativt og bla, bla. Men jeg skjønte jo hva du mente, så det var egentlig ikke noe problem. :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...