Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har som regel ikke noe problem med å få med meg hva hu sier jeg. Bergensk er en søt dialekt.

Joda. Men da skal du helst ha hørt den litt. Håpløst når folk snakker tre ganger så fort som deg og i tillegg har "feil" tonefall. :cry:

Lenke til kommentar

Bergensk er da ikke vanskelig å forstå? Ok, nå har jeg vokst opp min 15 av 19 år i Bergen. Så skulle vel bare mangle at jeg forstår det. Men det er vel ikke så ille komplisert dialekt at det gjør noe? Vet egentlig ikke om det er dialekter jeg har problemer med å forstå. Kanskje sørlandsk til en vis grad. Og Eplefe snakker jo fint og tydelig.

Lenke til kommentar
Bergensk er da ikke vanskelig å forstå? Ok, nå har jeg vokst opp min 15 av 19 år i Bergen. Så skulle vel bare mangle at jeg forstår det. Men det er vel ikke så ille komplisert dialekt at det gjør noe? Vet egentlig ikke om det er dialekter jeg har problemer med å forstå. Kanskje sørlandsk til en vis grad. Og Eplefe snakker jo fint og tydelig.

Var noe i den videoen hun postet som var helt gresk for meg. Men nå sliter jeg av og til med osloenser også, da, så. xD

Lenke til kommentar

Da var jeg nydusjet, nybarbert og pen(ere).

Bruker så ufattelig mye ting til å være gutt...

Kun det beste er godt nok, shampoo til 3-sifra pris, Gilette Fusion 5 høvel, Gilette-gele, sånn hudsåpe til 80,- og en krem etter det til rundt 100,- . Og Dove, ikke noe Lano-tøv som tørker ut min sarte hud :!: .

4 innleg igjen Eplefe.

Lenke til kommentar

Dagens osloungdom er jo helt på jorde hva angår sitt muntlige språk da. Og dette sier jeg som kommer fra Oslo og har brukt en del uttrykk fra den glade begynnelse av 90-talet. Med ord som lizzom, og azz og gudene vet hva er det en pine å følge med på samtalene deres. Og om man først greier det er ikke samtalene veldig meningsfulle heller. ^^ Nei takke seg til. Da hører jeg heller på bergenske fjortisser som hvertfall kan snakke skikkelig, til en viss grad hvertfall.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...