Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Jada, men fortsatt. Man merker jo faktisk som oftest at det er noe men man er ikke sikker, man vil ikke si noe etc.
Man undertrykker det somregel og tenker "neh, han har bare en dårli dag".

Har tatt meg selv i det flere ganger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var alene på skolen jeg også, og tilbrakte tiden hjemme i hybelen etter skole-tid, noen ville vel ha kalt dette anti-sosial atferd, men sannheten er at jeg likte meg best alene.

Det som likom skal være den største ledetråden i å gjenkjenne en psykopat er jo at han er utstøtt, eller alene.

Og med tanke på alle disse som faktisk liker å være alene fordi de er som de er, wannabe-emoene, oppmerksomhets horene, hvordan skal man da klare å skille ut en evt. psykopat når folk flest bare bryr seg om seg selv og sitt?

Jeg synes det blir for dumt å si "ja dette burde vi skjønt", men alikevel ikke ha sagt noe, når man åpenbart er overbevist om at noe er unormalt.

Men problemet er jo også som du sier, at de faktisk ikke blir tatt alvorlige når noe blir sagt i fra, problemet er jo at det er så normalt at folk er "unormale" og spesielle nå til dags, at man nesten blir redd for å krenke noen.

For eksempel, noen med en stor intresse for våpen trenger ikke å være en psykopat, men det kan oppfattes som skremmende av noen for det, if you catch my point.

jeg er ikke så flink til å forklare dessverre, derfor denne halv-veggen med tekst, men håper du skjønner hva jeg mener.

edit: stygge skrive leifer.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

En psykopat er svært sjeldent alene. En psykopat smigrer seg inn og gjør seg selv til lederen av flokken. Psykopater er farlige på den måten. Derimot psykotiske mennesker som mister totalt kontroll på sine egne handlinger om presset blir for stort er gjerne utstøtte, einstøinger etc.

Lenke til kommentar

Jo, sant det med de kontroll-freakene, men så vidt jeg har skjønt er det vel "enstøingene" som har stått bak massakrene?

Og da har de jo ikke sosiale-problemer, men moralske/etiske problemer, og der kommer jo foreldre inn i bildet igjen. (kontroll-frikene).

Det er jo selvfølgelig ikke bare foreldrene som avgjør, men også miljøet rundt, og om de skaper seg makt, men at noen er født psykopat, eller blir det uten påvirkning av miljøet rundt seg har jeg veldig vanskelig for å tro på.

Også at det skal være "relativt lett" å merke seg en psykopat, som f.eks de som overlever massakrer og sier "jo, når jeg tenker på det var han litt rart", de il instinktivt at det skal stemme, de kan jo tydligvis ikke ha merket at noe er galt når dette ikke har plaget dem før ETTER, handlingen.

Og hvis til og med lærere blir skremt så bør de si ifra, og være mer aktive på at de skal få hjelp, og igjen, jeg er enig i at hjelpevesenet til tider kan handle ganske så sært,men tenk på alle henvendelsene de får inn?

Skal de prioritere ALLE sammen? Det er vel ganske så umulig kan jeg tenke meg.

Men men, vi er jo enig på et par punkter, jeg bare føler meg litt kverrulant i dag dessverre >.<

Lenke til kommentar

tar friheten til å quote meg selv:

Det som likom skal være den største ledetråden i å gjenkjenne en psykopat er jo at han er utstøtt, eller alene

Du må innrømme at noen nevner psykopat, tenker den generelle delen av folket straks på en enstøing, som har sære intresser?

Iallefall gjelder dette etter egen erfaring, kan selvfølgelig ikke si noe på andre folks erfaringer rundt dette emnet.

Men nok psyko talk fra min side.

Tyggis!

Lenke til kommentar

God morgon!

Woke early one morning,

the earth lay cool and still,

when suddenly a tiny bird,

perched on my window sill,

it sang a song so lovely,

so carefree and so gay,

that slowly all my troubles,

began to slip away,

it sang of far off places,

of laughter and of fun,

it seemed his very song,

brought out the morning sun,

I pulled back the covers,

and crept slowly out of bed,

and gently shut the window,

and crushed his freaking head,

I'm not a morning person

Ha det bra! No drar eg til konfirmasjonen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...