Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Prada8: Måtte velge oppgave 5, i og med at det var den eneste "frie" oppgaven. Jeg er best på skrive essay, og tar i alle fall ikke sjangsen på å skrive artikkel eller tolkning på en eksamen når jeg ikke har skrevet de sjangrene så mye.

Hadde selvfølgelig lest masse på litteraturhistorie. Bortkastet tid. :roll: Menmen.

Endte vel opp med nesten tre sider på data, vanlig størrelse og linjeavstand. Gikk greit, liksom, men ikke noe storartet greie. >.<

Endret av Kibs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da var man hjemme etter norsk-eksamen. Faen for noe drit. Her har man pugget litteraturhistorie, og den eneste oppgaven som hadde noe å gjøre med det var en oppgave om Ivar Aasen. Og så var det bare en oppgave jeg kunne skrive. Teite, teite, teite, teite oppgaver. =/

Den Aasen-oppgava tok broren min også :fun:

Lenke til kommentar

Artikkel og essay ligner en del da, spør du meg :) Læreren sier at artikken er min sjanger, så jeg satsa på det. Fikk brukt folkediktning-kunnskapene, men var VELDIG sur for mye av pugginga som va bortkasta. Kunne alt fra 1800-1900 på rams. De fleste valgte opg 5 hos oss, men jeg syns den teksten krevde en del samfunnsorienterting, holder liksom ikke å bare skrive en mening. Tror du 1,5 side er alt for lite?

Lenke til kommentar
Okay... Hjelp meg å avgjøre en diskusjon. Jeg hevder at jenter er like mye kåte griser som oss gutta. Hvem er med meg der?

Når de først er kåte kanskje, men i gjennomsnittet er nok vi menn mer grisete.

Me kan jo ikkje noe for at det er verte meir gris. :<

Lenke til kommentar

Lol, da er jeg altså trukket ut i skriftlig eksamen i matematikk (som omhandler hele pensum).

I tillegg skal jeg en uke etter eksamen ha en ekstra heldagsprøve som også omhandler hele pensum. Mye matte i vente, yay! :p

Lenke til kommentar
Lol, da er jeg altså trukket ut i skriftlig eksamen i matematikk (som omhandler hele pensum).

I tillegg skal jeg en uke etter eksamen ha en ekstra heldagsprøve som også omhandler hele pensum. Mye matte i vente, yay! :p

Du er mer heldig enn du aner.

(merkelig setning, ja.)

Endret av Demille
Lenke til kommentar
Okay... Hjelp meg å avgjøre en diskusjon. Jeg hevder at jenter er like mye kåte griser som oss gutta. Hvem er med meg der?

Jeg er enig med deg.

Dessuten: Er det bare meg, eller har gutta fått et litt vel overdrevent rykte på seg for å være kåte 24/7? Greit at kidsa i puberteten er overkåte til hele døgnets tider, men etter den perioden så tror jeg det gjevner seg veldig ut mellom gutter og jenter.

Lenke til kommentar
Artikkel og essay ligner en del da, spør du meg :) Læreren sier at artikken er min sjanger, så jeg satsa på det. Fikk brukt folkediktning-kunnskapene, men var VELDIG sur for mye av pugginga som va bortkasta. Kunne alt fra 1800-1900 på rams. De fleste valgte opg 5 hos oss, men jeg syns den teksten krevde en del samfunnsorienterting, holder liksom ikke å bare skrive en mening. Tror du 1,5 side er alt for lite?

1,5 side går nok fint. Vi fikk beskjed om å skrive 2,5 side (med 1,5 linjeavstand) hvis vi ville satse på noe bedre enn fire. Jeg takler ikke å skrive artikler, jeg vet ikke hva det er. Essay er liksom så fritt og greit. Hvis læreren sier at artikkel er din sjanger må det jo være noe å satse på. ^^ Tror de fleste hos oss valgte Ivar Aasen-oppgaven, faktisk. I alle fall av de jeg har snakket med.

Jeg er enig med deg.

Dessuten: Er det bare meg, eller har gutta fått et litt vel overdrevent rykte på seg for å være kåte 24/7? Greit at kidsa i puberteten er overkåte til hele døgnets tider, men etter den perioden så tror jeg det gjevner seg veldig ut mellom gutter og jenter.

Gjevner? Oo

Det handler jo også om å vise det eller ikke, da. :roll:

Lenke til kommentar
Jeg er enig med deg.

Det er nok helt sant. Vi er ikke maskiner vi heller. Var vel en artikkel om det på vg eller dagbladet for litt siden. Vi gutta trenger litt oppvarming noen ganger.

Mange jenter tror de bare kan knipse og så er vi klare. Sånn er det ikke bestandig. Det finnes faktisk tidspunkt vi ikke er i humør vi også

Lenke til kommentar
Det er nok helt sant. Vi er ikke maskiner vi heller. Var vel en artikkel om det på vg eller dagbladet for litt siden. Vi gutta trenger litt oppvarming noen ganger.

Mange jenter tror de bare kan knipse og så er vi klare. Sånn er det ikke bestandig. Det finnes faktisk tidspunkt vi ikke er i humør vi også

Må si at det virker som det er færre slike tidspunkt for gutter enn for jenter. Men det kan bare være mitt inntrykk.

JEVNER. Okey :p

I kaféen kan man sikkert droppe å mase om skriveleifz... *14*

Jada, var ikke ment som masing. Syntes bare det var en småmorsom feil som jeg aldri har sett før. ^^

Lenke til kommentar
Må si at det virker som det er færre slike tidspunkt for gutter enn for jenter. Men det kan bare være mitt inntrykk.

Ikke sant. Det er nettopp det som er problemet. Alle jenter tror det er sånn. Derfor blir det et prestasjonspress på oss gutta. Det er jo "allment vedtatt" at vi alltid skal være klare. Derfor "må" vi også være det.

Sexpress går begge veier.

Lenke til kommentar
Ikke sant. Det er nettopp det som er problemet. Alle jenter tror det er sånn. Derfor blir det et prestasjonspress på oss gutta. Det er jo "allment vedtatt" at vi alltid skal være klare. Derfor "må" vi også være det.

Sexpress går begge veier.

Det er absolutt ikke "allment vedtatt" at dere alltid skal være klare og ha lyst. Føler dere sexpress så er det da virkelig deres ansvar å si ifra, og ikke la dere presse til noe dere ikke vil. Det fører jo også til at det sexpresset bare øker. Dessuten tror ikke "alle jenter" at det er sånn. Det er seriøst bare en personlig erfaring de fleste jenter gjør: gutta tar enten initiativ til sex eller vil det når jenta tar initiativ (selv om de kanskje ikke EGENTLIG vil det).

Endret av Kibs
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...