Nie Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Aaaw, Skarstad da. Liker du ikke "8D"? Synd det! 8D 8D er min lovahsmileh, og på utlån til Eplefe og til tider Zealuu, siden det var derfra jeg stjal den. 8D Lenke til kommentar
zennox Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 "8D" ER INTET ANNET ENN IRRITERENDE. GAWD. Sitert for evig sannhet. 3rd Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Når skal Hilde komme tilbake? :[ Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Oh, screw you, scallywags. OGC Endret 15. mai 2008 av Skarstad Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Når skal Hilde komme tilbake? :[Tror han blei perma Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 sinna du a? 8D Jøss. Den så jeg ikke komme. DU SKAL FÅ EN PREMIE. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Når skal Hilde komme tilbake? :[Tror han blei perma I know. Twice! :| DU SKAL FÅ EN PREMIE. Tsk, vil ikke ha noen premie 8D Lenke til kommentar
zennox Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Skarstad: Leste siste blogginnlegget ditt. Blei litt forvirra etter siste avsnittet, var hele greia fiksjon eller skjedde det virkelig? : p Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Skarstad: Leste siste blogginnlegget ditt. Blei litt forvirra etter siste avsnittet, var hele greia fiksjon eller skjedde det virkelig? : p Spiller på en epic-thread her på forumet. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Skarstad: Leste siste blogginnlegget ditt. Blei litt forvirra etter siste avsnittet, var hele greia fiksjon eller skjedde det virkelig? : p Det skjedde visstnok. Bare ikke med meg. Also: 51 466 visninger?? HELLS YES! Endret 15. mai 2008 av Skarstad Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Nå har jeg erklært krig mot naboene. Jeg er lei av bråket deres. For ikke å snakke om den grusomme krydderlukta. Kan jo faen ikke ha vinduet åpent i dag heller. Det er faktisk mulig å snakke normalt, og ikke rope, til hverandre når man er på verandaen! NP: RATM - Bulls on parade edit: Følger opp med Beattraax- Project Well (Tidbit Vocal Edit 2005) Endret 15. mai 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Hva med no' årntli musikk? 0800. Beatallica - [A Garage Dayz Nite #06] Everybody's Got A Ticket To Ride Except For Me And My Lightning Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Er ikke i humør til såkalt "ordentlig" musikk akkurat nå. NP: Bloodhound Gang - Fire Water Burn Lenke til kommentar
zennox Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Skarstad: Leste siste blogginnlegget ditt. Blei litt forvirra etter siste avsnittet, var hele greia fiksjon eller skjedde det virkelig? : p Det skjedde visstnok. Bare ikke med meg. Also: 51 466 visninger?? HELLS YES! Hahaha. Mange epic svar i den tråden der Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Hvis det er noen trøst så er det like slitsomt å lese som det er å skrive. Kanskje vi skulle oppretta en "dialekt-tråd" der vi kunne skrevet slik vi snakker muntlig og sett hvor vanskelig det egentlig er å forstå. Den hørtes ikke dum ut du. Kunne vært interessant og ikke minst lærerikt. Oppretter ikke du så opppretter jeg. Mente ikke innlegget ditt anngående ulv var useriøst, det er bare det at vi skulle ha en debatt på skolen om akkurat dette emnet. For/mot ulv. Jeg var mot. Så skulle vi prøve å argumentere for dette da. Og anngående det med ulv og ulvejakt. Jeg vil ikke at ulven skal utryddes på noen måte, men bare at vi skal kunne beskytte dyrene våre når det er nødvendig. Ikke snakk om å redusere bestanden markant, men bare ha rett til å skyte for å skremme uten at man må i avisen av den grunn. Og anngående den erstatningen. Man får ikke alltid erstatning. Det må stadfestes at dyret er tatt av rovdyr. Vi tar ikke livet av dyrene våre for å få erstatning. Vi prøver nå så godt vi kan å beskytte dyrene våre. Vi sender dem ikke inn i "løvens gap." Det hele er også litt bakvendt, dersom det var erstatningen for tap av husdyr til rovdyr vi var ute etter, kunne vi bare sendt sauene ut på beite for å la dem bli tatt av rovdyr. Men det er en del den erstatningen ikke kompenserer for, slik som for eksempel tapt fortjeneste for eventuelle etterkommere av den sauen. I tillegg går det en del ressurser med til husdyrholdet som vi dekker selv. Dette og alt arbeidet er da bortkastet når dyret blir tatt av rovdyr. Dere kan sikkert komme med alskens motargument til dette slik som at "ulven må jo ha noe å spise den også." Men sannheten er, at dette er realiteten for mange norske sauebønder. Bondeyrket er ikke en dans på roser slik mange av dere liker å tro. Det er ikke alltid bare "gøy på landet." Og for å oppsummere mine meninger litt. Jeg er ikke mot ulv i den forstand at hele stammen bør utryddes, men i den grad at vi skal kunne ha rett til å beskytte dyrene våre dersom det er nødvendig. "Dere kan jo jage dem bort når dere ser dem." Ja, det kan vi. Men problemet er at vi ikke har mulighet til å passe på dyrene våre til enhver tid pga. at vi har annet å gjøre også. Endret 15. mai 2008 av LockBreaker Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 LockBreaker: Du argumenterer godt, men de klarer jo å gjete dyrene i andre land. Selv i sverige er det mange ungdommer som har gjeteryrket som sommerjobb. I tillegg så er det dette med hvilken sauerase man velger å avle. Noen raser holder flokken tettere. Det stopper veldig ofte ulven. Sett bare i gang å lage den tråden du. Lenke til kommentar
zennox Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Hm.. jeg har gjort et lite regnestykke. Pappa, som har gifta seg på nytt og fått to barn, vil være ca 65 når siste ungen flytter ut (regner med at han vil da være 20). Herregud. :O Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) LockBreaker:Du argumenterer godt, men de klarer jo å gjete dyrene i andre land. Selv i sverige er det mange ungdommer som har gjeteryrket som sommerjobb. I tillegg så er det dette med hvilken sauerase man velger å avle. Noen raser holder flokken tettere. Det stopper veldig ofte ulven. Sett bare i gang å lage den tråden du. Anngående den tråden. Dersom jeg forstod deg riktig er det slik at alle skal prate sin egen dialekt, samme hva de prater om egentlig, bare at det skal være på dialekt. En ny forumkafè bare med dialektvri? Endret 15. mai 2008 av LockBreaker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg