Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
QUOTE(Skarstad @ 15/05-2008 : 12:10)

DØM ÆT SÆVVEN MIN!

Døm hadd' itt' dæ øm di itte sløppi han laus ålein' heilje tidå.

*ikke helt vite hvilken dialekt jeg prøver meg på*

Ikke jeg heller, har aldri hørt noe lignende. Men ligner litt på Trøndedialekt. :)

Det er ikke tilfeldigvis du som har skrevet det innlegget på Daria Skarstad? :!:

QUOTE(LockBreaker @ 15/05-2008 : 12:00)

Et argument mot ulven. Noen som kan hjelpe meg med det?

Dreper sau?

Tusen takk southparkman, endelig et seriøst svar. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Døm hadd' itt' dæ øm di itte sløppi han laus ålein' heilje tidå.

*ikke helt vite hvilken dialekt jeg prøver meg på*

:!: Sånn skal jeg tvinge deg til å snakke en gang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Jeg tror jeg må skaffe meg en ulv. Hadde vært bak mål tøft å gi en eller annen random mann mensen.

Selv om det sikkert hadde vært traumatisk med blod rennende ut av tissemannen. 8D

Ånei, jeg tror du hadde likt det. Bare innrømm det, du ELSKA da!

Lenke til kommentar
endelig et seriøst svar. :)
Mitt svar er da også seriøst. Det finnes ikke ETT godt argument mot ulven. Ja, den spiser sau. Men i alle andre land med naturlige rovdyr som tar sau benytter man seg av gjetere. Det er bare idiotisk landbrukspolitikk her i landet som fører til at man ikke gjør det her. Ev. den høye levestandarden som gjør at det blir dyrt å gjøre det. Uansett så er ikke dette et gyldig punkt i mine øyne så lenge det har latt seg løse i andre land. Man kan bruke andre saueraser som ikke er like sårbar mot ulveangrep. Som f.eks. den typen sau som vikingene brukte. Den sauerasen som er mest utbredt i dag er ikke den som originalt var her. Dette er en "importsau". Og så selvfølgelig det med gjetere. Å bare slippe dem ut og håpe på det beste er god butikk for bøndene i dag. De får nemlig mer i erstatning for et tapt lam enn de hadde fått av slakteren. De får tilogmed mer i erstatning enn man betaler for et helt lam ferdig slakta. Ja, jeg har sjekka. Hadde nemlig planer om å ha helgrillet lam. Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Ikke random menn, bare bønder.

Dialekt er skummelt. Spurte ei chick her forrige helg "fåjæ bånnaræ" (Ja, vi prater nesten sånn her). Det jeg mente var får jeg bunnen av deg (altså røyken), men det ble tolket som "får jeg bånna deg" (altså seksuellt). Var litt moro^^

Får æ snus litt oppi kashøle dett?

Lenke til kommentar

Eww. Dialekt :p

Går kaldt nedover ryggen på meg nå.

Jeg gikk over til å skrive bokmål i 03-04 eller noe, og jeg har fortsatt ikke angra.

Kan slå til med litt nynorsk nå og da, men holder meg til bokmål eller engelsk.

Det beste er at siden jeg skriver det hele tiden, så påvirker jeg de jeg preiker med til å skrive bokmål med meg også, yay ^^

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...