Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dæven, jeg vil på cruise.. Noen som vet om det er mye ungdommer på sånt? Eller bare gamlinger? Tenker 9dagers i karribien fra miami

Kommer vel ann på.. Finner jo cruise som er tilrettelagt for ungdom..

Jeg vil på cruise med eldre damer, og med eldre damer mener jeg rundt 30-35 år, med milfs som har rompe som en gud og nipple's så harde at man kan kutte glass.. Jeg er kåt..

:hmm:

@Eple, Queen eier! :D

Endret av Den store P
Lenke til kommentar
Husker når vi hadde dialektlære på skolen, læreren brukte alltid meg som eksempel..

:ohmy: Nying?

Hjelp, vi blir invadert!

Det kjipe med dialektlære er at vi har kommet til "vår egen" dialekt nå, og jeg aner ikke hva jeg skal kalle meg selv dialektmessig. =/

Nying til denne delen av forumet ja, så bare vent, de utallige hordene med "nyinger" er på vei..

Vet hvordan det er, f.eks, jeg kommer opprinnelig fra Hitra, der vi snakker trøndersk, men vi snakker "innjavl" trøndersk som by-fisene ville ha kalt det (les, trondheimere). Til og med andre trøndere kan ha problemer med å forstå vår trøndersk, så norsk læreren vår studerte meg som om jeg var et en huleboer i en isblokk eller no.

Lenke til kommentar
NiXx, jaså, er du fra Hitra gitt? Selv er jeg oppvokst på Orkanger :p

Dere er ikke så vanskelig å forstå, skauninger og meddalinger er verre.

Da har du ikke møtt en vaske ekte melandsjøing (hitterværing), herregud, vi snakker som danske-trøndere med en språk fart på ca 40 ord på 3 sekunder.

...Til tider iallefall

Og folk fra Vanvikan kan være vanskelige!

Forbannede "lissom Sør-Trøndere". hmmpf.

Lenke til kommentar

Flere fra nord-trøndelag er helt uforståelig. Særlig som eldre mennesker og folk som er inant preiker. Sitter der bare som et enda stort spørsmålstegn og jeg er oppvokst med forskjellige dialekter hele livet :p

Har du noensinne prøvd en bonde fra indre Skaun som skal forklare deg veien til badevannet hvor du skal møte venna dine?

Lenke til kommentar
Flere fra nord-trøndelag er helt uforståelig. Særlig som eldre mennesker og folk som er inant preiker. Sitter der bare som et enda stort spørsmålstegn og jeg er oppvokst med forskjellige dialekter hele livet :p

Har du noensinne prøvd en bonde fra indre Skaun som skal forklare deg veien til badevannet hvor du skal møte venna dine?

Nei takk, har hatt nok med Skauninger å gjøre (no offense).

Blir rart å ha slektninger fra de 2 verste innavl bygdene i Norge (les, Hitra og Osen i Hedmark), Trønder/Totenskt = lite lekkert.

"Æ har itj sjett nå skog-bjøinnj i d siste næi! ferrbainnja sniken tok tak i kakusjiva å sprang ferr harranes live!"

I rest my case.

Finnes det forskjellige trønderdialekter? 8D

Edit: Ja, jeg vet at det gjør det, det er noen som er forståelige og noen som bare... nei.

Jau, skjønner hva du mener.

Bare pass på så du ikke møter sure gamle Dolmøy-væringer, å huttemegtu.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Jeg har hørt rykter om at Regjeringen jobber med et lov-forslag om at alle trøndere nå er påkrevd tolk, da Trond Giske klarte å gjøre seg enda mer uforstått enn andre politikere ellers på forrige møte.

Tror det kan funke for de resterende menneskene rundt om i Norge iallefall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Kjæresten er trønder, og de hadde konfirmasjon for en uke siden. Ah, jeg skjønte så lite. 8D

E e fra ændal, den kan au være vanskeli t tiå.

E e a å edå!

Ellå, va d egentli ista!

Nå minner du meg om gymlæreren vi hadde på ungdomsskolen. Nazi-Linda.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+312

min også, trondheim, og han er ikke noe vanskelig å forstå, vell, litt utvanna er nok dialekta hans men alikevell:P Namsos er ikke så ille heller tror jeg, eller, jo litt, jøa er hvertfall litt vanskelig. Men første gang jeg satt å hørte på noen fra hitra prate forstod jeg ingenting, helt umulig å få med seg noe:P

hmm, vi har nett på tentamen O_o

de to første oppgavene gikk greit... men sliter med den siste. Eller, sliter blir feil, har ikke klart å begynne engang:P

Lenke til kommentar
Kjæresten er trønder, og de hadde konfirmasjon for en uke siden. Ah, jeg skjønte så lite. 8D

E e fra ændal, den kan au være vanskeli t tiå.

E e a å edå!

Ellå, va d egentli ista!

Du sku ha sjett i sta du, da hainnj hoinnj t hainnj Iver i sta, hærregud t alo d va på hoinnj.

Åsså jekk itj d så lang ti ferr ho johanne t'n Karls'n oppi bøgda sprang ut ætter a SJØH.

min også, trondheim, og han er ikke noe vanskelig å forstå, vell, litt utvanna er nok dialekta hans men alikevell:P Namsos er ikke så ille heller tror jeg, eller, jo litt, jøa er hvertfall litt vanskelig. Men første gang jeg satt å hørte på noen fra hitra prate forstod jeg ingenting, helt umulig å få med seg noe:P

hmm, vi har nett på tentamen O_o

de to første oppgavene gikk greit... men sliter med den siste. Eller, sliter blir feil, har ikke klart å begynne engang:P

er det ikke nå du skal spørre folk pent om de kan google etter svaret for deg?

eller kanskje du har tilgang til det selv?

Anyways. lykke til videre!

Lenke til kommentar
Dere forvirrer meg med dialektene deres. 8D

Jeg forstår dere når dere snakker, men fyfaen, når dere skriver gjør det vondt i øynene. 8D

Det er fordi det ikke er meningen at man skal skrive det. De er muntlige språk, ikke skriftlige. Får frysninger når jeg ser folk som skriver dialekt. (lr snt qlt sms-sprk)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+312

jeg klarer da fint å google selv ;)

og jeg synes ikke jeg bør kopiere tekst fra nettet, vil klare å komme på noe selv. Hvis ikke jeg får det til kan jeg bare si jeg ikke rakk det, fordi vi hadde så kort tid på oss (som vi også har, læreren vår er skikkelig missfornøyd med skola ^^)

kansje jeg kan vurdere det når jeg sitter med 10 minutter igjen og ikke har skrevet mer enn ett par setninger...

Lenke til kommentar
Dere forvirrer meg med dialektene deres. 8D

Jeg forstår dere når dere snakker, men fyfaen, når dere skriver gjør det vondt i øynene. 8D

Det er fordi det ikke er meningen at man skal skrive det. De er muntlige språk, ikke skriftlige. Får frysninger når jeg ser folk som skriver dialekt. (lr snt qlt sms-sprk)

Næi no såre du mæ, trønderskt må da værra d mæst ættertrakta målet t å bli nårges nye skrifts-mål, bare ferr å skræm fålk!

uansett, skal gi meg med horror timen nå.

jeg klarer da fint å google selv ;)

og jeg synes ikke jeg bør kopiere tekst fra nettet, vil klare å komme på noe selv. Hvis ikke jeg får det til kan jeg bare si jeg ikke rakk det, fordi vi hadde så kort tid på oss (som vi også har, læreren vår er skikkelig missfornøyd med skola ^^)

kansje jeg kan vurdere det når jeg sitter med 10 minutter igjen og ikke har skrevet mer enn ett par setninger...

Dæven, moralen lever i beste velgående!

om så i en handikappet versjon, men lever for det!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...