Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HELP ME, plz:

 

hvorfor var berlinmuren satt opp? var det bare fordi øst ble tappet for ressurser og vesten ble overfylt? jeg kan alt som skjer før og etter, men den konkrete årsaken til at det faktisk oppstår en BLOKKADE forstår jeg ikke.

Jeg trodde hovedårsaken til at Berlinmuren ble opprettet var for å fysisk stoppe masseflukten av utdannede og arbeidsføre mennesker fra DDR til Vest-Berlin. Krutsjov og Sovjetunionen la merke til at bokstavelig talt millioner av tyskere i DDR reiste til Vest-Berlin, for så å nødvendigvis reise videre til Vest-Tyskland eller lengre vest og bygget derfor en mur som gjorde at de hadde fullstendig kontroll over menneskeforflytningen.

Lenke til kommentar

Ikke når de skremmer meg og holder til utenfor døra mi ><

Vet jo hvorfor de er der, de er etter søpla til naboen som jeg lempa ut av gangen fordi lukta begynte å sive inn på hybelen min etter 3-4 måneder, men djeez. Vaktmesteren får jo aldri gjort noe med det heller ><

 

Og katter er i alle fall ikke søte når de hopper på meg og klorer meg og slår røyken ut av hånda mi ><

Lenke til kommentar

De hørtes søøøte ut :love:

 

Har møtt "gale" katter før ja. Møtte en på tur som angrep bikkja mi. Den var helt gal. Vi kom faen ikke forbi, både jeg og bikkja var vettaskremte. Endte med at vi tok fart og beina forbi katten, når den kom mot oss en gang til sparka jeg til den og da gav den seg. Har aldri vært så redd for en katt før. Bikkja og jeg var full av kloremerker når vi kom hjem igjen.

Lenke til kommentar

mushi, det er den reaksjonen dyr flest har på meg. Katter kommer fra ingen steder hoppende på meg og klorer meg på armene og brystet og hveser, hunder gjør og glefser etter meg, fugler går amok med kvitring og flakser med vingene osv. Veldig frustrerende : <

 

prada8, det var da enda bra :)

Lenke til kommentar

Da har du missforstått noe innen akvariehobbyen eller gjør alt feil.

 

Man skal aldri tømme ett akvarium helt eller vaske det. Selv om det går en mnd uten at jeg bytter vann på akvariet ser det flott ut og nesten ingen alger.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Vel, det er minst 10 år siden vi hadde akvarium hjemme så jeg husker vel ikke alt..bare husker det var pes når det skulle renses innimellom. Og mamma gjorde det sikkert riktig (altså ikke tømme ut alt vannet osv). Også husker jeg mamma kjøpte 2 store pene fisker med lange slørhaler og putta nedi. Dagen etter var det bare små bein igjen av alle de søte små guppyene våre.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Så og si alle fisker klarer det, men er det noen små og noen store kan de fort begynne å "knaske" på hverandre, og det er diskutabelt hvor bra dette er for fisken. En helg går fint uten mat :)

I dyrebutikken får man kjøpt feriefor. Det er en slags stein man legger i vannet og den avgir næring til fisk. Bruker sånn hvis jeg skal bort mer enn en helg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...