Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
You!

You're always on my mind...

Nittitallet og frem til ca 2001 hadde jævlig mye bra musikk når jeg tenker meg om :D

Åjafyfaen. *settepåDJBBobo* :love:

Jobber som vekter. Har nattevakt nå.

Kult. Kunne selv trengt 2x15kg olympia 50mm :)

Så godt å se at det er flere som er våken enda...

UTROLIG tiltak å finne senga når man er sykemeldt. :hrm:

Her er det alltid noen uansett :)

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Dessverre? Hvorfor skulle det være dessverre? Er det ikke kjekt at det alltid er noen her en kan prate med da if tha shait hits tha fan? =)

Jo.. Men jeg burde ha sovet. Holder på å snu døgnet og det er ikke bra. :)

Hehe, ja det er det da. Akkurat våkna jeg. Pass på drømmeland for meg da. Sovemotivasjon nok? :wee:

He he.. Litt motivasjon. Må bare spise og sånn først. (Skal bare...) ;)

Edit:

Bytex: Hva jobber du med? Trives du å jobbe om natta?

Jeg føler jeg funker best om kvelden og natta :p

Endret av Mirann
Lenke til kommentar

Usj..døgnsnuing er det værste jeg vet. Må gjøre det hver gang jeg har jobbet nattskift ei uke i strekk. Så snu døgnet til dagskift uka etter plutselig. Hele helga blir bare kaos fordi man må prøve å ikke legge seg når man blir trøtt, også ender man opp med å sovne kl 16 og våkne midt på natta igjen eller kvelden..til slutt ender jeg bare opp med å ha våkenatt søndag til mandag og dra rett på jobb. Men DA må jeg ikke legge meg når jeg kommer hjem, ellers sover jeg i 8 timer og våkner på kvelden. Ikke lett, det her.

Edit: jobber på Nycomed, lager kalktabletter for hele verden. Så vi har 24/5 operasjon med 3 skift. Er 8 uker mellom hvert nattskift da, så det er OK. Deilig å bare sove også stå opp så er det enda 5 timer til man skal på jobb. Jeg er også sånn nattmenneske, blir alltid sittende oppe på natta i helgene uansett.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Vi har lært noe om det av bedriftslegen, men det er liksom motsatt..hjernen produserer spesielle stoffer til forskjellige tider på døgnet, og det er fastsatt uansett. Stoffet melatonin produseres mest i 4-5 tida på natta..det er derfor man kan føle seg kald og guffen plutselig hvis man har sittet oppe hele natta.

Husker ikke alt fra det kurset. Men legen sa at det ikke var bra for helsa å jobbe mere enn 4 dager nattskift i strekk. Det var egentlig også "for mye", men det er uunngåelig i vår industri.

jeg syns også det er rart at jeg har så lett for å sitte oppe på natta i helgene, men at det er så vanskelig å snu det tilbake igjen etterpå..sikkert noe med kjemien oppi hodet og kroppen vår å gjøre.

Jeg snur døgnet frem og tilbake hele tiden, for når vi ikke er i nattskift-syklusen jobber vi dag-kveld-dag-kveld..det kommer egentlig av seg selv. Men natt-dag er den værste snuinga. Da må man enten bestemme seg for å våke hele natt til lørdag, så legge seg tidlig på kvelden, eller bare drite i det og ha våkenatt søndag istedet og så dra rett på jobb.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...