Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Bl.a ja :)

 

Han gikk Almen,jeg gikk almen påbygging. Har masse morsome historier om han :D

En gang kastet vi han i bagarsjen baki bilen og speed-racet :)

Lenke til kommentar
Nei, ikke enda, fortsatt 10. klasse-elev. Men har planer om å bli det, også er jo faren min styrmann, så jeg er jo litt inne i "gamet" :p
Skjønner, skjønner.

 

Godt yrke og godt betalt. Kjør på!

 

Er derfor jeg vil bli det :p har også alltid likt båter. :)

 

 

Men nå tar jeg kvelden, så god natt forumkafè :)

Lenke til kommentar

Hvordan er det med crew på slike båter for tiden? Bare filippinere?

Broren til farmor var skipsmekaniker i 30 år, han hadde alltid med seg kule julegaver fra Tokyo eller Singapore og andre rare plasser hjem. Men han sa at allerede på 80-tallet begynte "utlendingene" å ta over som crew på de norsk-eide båtene. Folk som ikke snakka engelsk osv. Hvordan går det å kreve normal norsk lønn når resten av mannskapet gladelig jobber for en snickers i uka?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Hvordan er det med crew på slike båter for tiden? Bare filippinere?

Broren til farmor var skipsmekaniker i 30 år, han hadde alltid med seg kule julegaver fra Tokyo eller Singapore og andre rare plasser hjem. Men han sa at allerede på 80-tallet begynte "utlendingene" å ta over som crew på de norsk-eide båtene. Folk som ikke snakka engelsk osv. Hvordan går det å kreve normal norsk lønn når resten av mannskapet gladelig jobber for en snickers i uka?

Det spørs på kontrakten til båten.

 

Og hvilket skipregister den er i.

 

Om det er NOR (Norsk skipsregister) er det et krav at mannskap og offiserer er norske, er det NIS (Norsk Internasjonalt Skipsregister) er det ingen krav til mannskap ei heller offiserer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...