Arinomi Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Traff en søt jente på jobben i dag Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Bl.a ja Han gikk Almen,jeg gikk almen påbygging. Har masse morsome historier om han En gang kastet vi han i bagarsjen baki bilen og speed-racet Lenke til kommentar
hylo Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Nei, ikke enda, fortsatt 10. klasse-elev. Men har planer om å bli det, også er jo faren min styrmann, så jeg er jo litt inne i "gamet" Skjønner, skjønner. Godt yrke og godt betalt. Kjør på! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Matros, ja. Hørtes ut som du skrøt på deg å kjøre selve skipet Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Nei, ikke enda, fortsatt 10. klasse-elev. Men har planer om å bli det, også er jo faren min styrmann, så jeg er jo litt inne i "gamet" Skjønner, skjønner. Godt yrke og godt betalt. Kjør på! Er derfor jeg vil bli det har også alltid likt båter. Men nå tar jeg kvelden, så god natt forumkafè Lenke til kommentar
hylo Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Matros, ja. Hørtes ut som du skrøt på deg å kjøre selve skipet Gjort det flere ganger, lagt til kai og seilt med los. You name it. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Hvordan er det med crew på slike båter for tiden? Bare filippinere? Broren til farmor var skipsmekaniker i 30 år, han hadde alltid med seg kule julegaver fra Tokyo eller Singapore og andre rare plasser hjem. Men han sa at allerede på 80-tallet begynte "utlendingene" å ta over som crew på de norsk-eide båtene. Folk som ikke snakka engelsk osv. Hvordan går det å kreve normal norsk lønn når resten av mannskapet gladelig jobber for en snickers i uka? Endret 4. mai 2008 av Bytex Lenke til kommentar
hylo Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Hvordan er det med crew på slike båter for tiden? Bare filippinere? Broren til farmor var skipsmekaniker i 30 år, han hadde alltid med seg kule julegaver fra Tokyo eller Singapore og andre rare plasser hjem. Men han sa at allerede på 80-tallet begynte "utlendingene" å ta over som crew på de norsk-eide båtene. Folk som ikke snakka engelsk osv. Hvordan går det å kreve normal norsk lønn når resten av mannskapet gladelig jobber for en snickers i uka? Det spørs på kontrakten til båten. Og hvilket skipregister den er i. Om det er NOR (Norsk skipsregister) er det et krav at mannskap og offiserer er norske, er det NIS (Norsk Internasjonalt Skipsregister) er det ingen krav til mannskap ei heller offiserer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 ja ja ja jajaj ja ja jaja jajajaja ja ja jaj jajajajajjaja ohh jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Jeg ble akkurat oppringt på mobil av....Veidekke ASA (iflg 1881). Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Jeg har vondt i magen. : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg