Bytex Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Tror ikke noen båter han kjører veier "flere titusener tonn" men det er nå bare en minor detail. Titanic f.eks er 46000 tonn. Endret 4. mai 2008 av Bytex Lenke til kommentar
hylo Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 Ser nå ikke problemet med det. Akkurat. Det er sånn passe stilig å ha kontroll over et metallmonster på flere titusener av tonn. Nå skal jeg rette på deg. Here it comes! Det såkalte metallmonsteret er ikke på langt nær så "metallmonster" som du skal ha det til, da dødvekten man kan ha på lasten er nærmere 130 000 tonn og tilnærmet lett skip er 44 000 tonn. Så legger du til litt med viskositeten til crude'n, så da ender du opp med en hel slap med "Statfjord Blend Crude Oil-monster". Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Tror ikke noen båter han kjører veier "flere titusener tonn" men det er nå bare en minor detail. Titanic f.eks er 46000 tonn. Vet ikke helt hva som skal til for å få stå ved spakene, jeg, men tankbåter som klassifiseres som heller små (er ganske sikker på at det er fagbegrepet) kan være over 20 000 dødvektstonn. Endret 4. mai 2008 av Skarstad Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 Så legger du til litt med viskositeten til crude'n, så da ender du opp med en hel slap med "Statfjord Blend Crude Oil-monster". Det har ikke helt den samme go'klangen. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Dødvektstonn er ingen måleenhet for vekten av en båt. Endret 4. mai 2008 av Arekey Lenke til kommentar
hylo Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Vet ikke helt hva som skal til for å få stå ved spakene, jeg, men tankbåter som klassifiseres som små kan være over 20 000 dødvektstonn.Det er en forskjell på "dødvektstonn" og skipets aktuelle vekt. Dødvektstonn: Vekten til den aktuelle last Deplasement: Vekten av skipet + all last og stores og bunkers "små" tankbåter er forøvrig coastere, ikke "båter. ;p Om du vil ha flere fagbegreper, hva er en jolle som brukes på dekk? Endret 4. mai 2008 av Hylo Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 W00t, dinger lvl 17 om en halvtime Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 Kjører du supertankere da, Hylo? Vanskelig å se på avataren. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Det burde vært en lov mot å spille ramstein-ting når jeg har hodepine. Ooooh! Båter! =D Pappaen min kjører båt. Jeg syns den er stor. Men egentlig er den liten. Også fanger de stooore dyr med den. Tøffe pappaen min. Endret 4. mai 2008 av Nie Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 Om du vil ha flere fagbegreper, hva er en jolle som brukes på dekk? MOB-båt? Lenke til kommentar
hylo Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Kjører du supertankere da, Hylo? Vanskelig å se på avataren. 3 tonn ifra supertanker-klassifisering. Arekey: Nope, et tau (naturfiber) med krok. Endret 4. mai 2008 av Hylo Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) At de tar røykeforbudskiltingen seriøst kan i hvert fall ingen ta ifra dem. Endret 4. mai 2008 av Skarstad Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 Lekre farger på skuta di, Hylo Hvilken stilling har du ombord? Lenke til kommentar
hylo Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 At de tar røykeforbudskiltingen seriøst kan i hvert fall ingen ta ifra dem. Vi røyker på dekk. Akterdekket, riktignok, da det er gassfritt. Lekre farger på skuta di, Hylo Hvilken stilling har du ombord? JJ Ugland Comapnies vet du. Matros er jeg. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 Den båten så ut som om den var bygd med lego. Litt søtt. Bortsett fra størrelsen. Den var ikke så søt. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 Lekre farger på skuta di, Hylo Hvilken stilling har du ombord? JJ Ugland Comapnies vet du. Matros er jeg. Matros ja, er neste trinn på stigen 2. styrmann eller 1. styrmann da? Lenke til kommentar
hylo Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 Matros ja, er neste trinn på stigen 2. styrmann eller 1. styrmann da? Neste trinn er to år med skole, så kadett, så 2.styrmann. Sjømann du og? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 Har noen sett Kiwi-reklamen med en småstyggfyr som spiser frukt på kino? Kompisen min det gitt Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 Han som får en vannmelon? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2008 Matros ja, er neste trinn på stigen 2. styrmann eller 1. styrmann da? Neste trinn er to år med skole, så kadett, så 2.styrmann. Sjømann du og? Nei, ikke enda, fortsatt 10. klasse-elev. Men har planer om å bli det, også er jo faren min styrmann, så jeg er jo litt inne i "gamet" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg