Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Vel, det er liksom ikke min oppgave å holde styr på naboen sitt søppel, men jeg vurderer sterkt å gjøre det.

Det ligger 6-7 poser i gangen, som han bare har slengt ut døra. Utenfor står det tomme pizzaesker og melkekartonger med melk i.

Jeg har prøvd å kontakte ham, men nyttesløst. Like nyttesløst som å få tak i vaktmesteren her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke gjør ham/henne den tjenesten at du tar hånd om deres søppel. Lemp det heller rett ut ytterdøra slik at det blir liggende i en haug utenfor. Forhåpentligvis vil andre beboere reagere på dette å ta de ekstra skrittene som må til for å få gjort noe med saken. Hvis ikke fortsetter du bare å lempe det rett ut ytterdøra til haugen blir så stor at noen reagerer.

Edit: En historie her var at noen kastet sneipene sine over gelenderet på altanen deres og ned på plenen i det felles utearealet som deles av flere beboere. Etterhvert ble det så mange sneiper at det så ut som en real søppelplass. En beboer så seg så lei på dette at han i en klikk av iritasjon tok seg tid til å samle opp hver eneste sneip for så å tømme alt sammen tilbake over gelenderet det kom fra og ut på altangulvet. Nå har de skaffet seg et askebeger.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Ah, ser den.

Jeg er enig i at det ikke er det samme, men det er bedre enn ingenting. Og jeg har liksom ikke noe særlig annet å ta meg til. Prøver å fylle dagene med forumhoring, WoW-gaming og filmtitting, evt. bare ligge henslengt og lese. Det er veldig vanskelig å få noe gjort på skolen for vi er alle så giddaløse og tiltaksløse at det er sjukt.

Tar en initiativ til å gjøre noe, ender vedkommende med å gjøre det alene, fordi de 4 andre orker ikke.

Er kjedelig vil jeg si.

Ganske drepen faktisk.

Ikke rart jeg er deppa :p

Høres kjedelig ut.

Truth be told; jeg tilbringer stort sett mellom 45 og 54 timer på jobb i uka, så jeg har ikke tid eller ork til å tilbringe masse tid i kaféen. Dessuten mangler den litt av sjela som SO hadde, i hvert fall for meg.

Når jeg først setter meg foran pc-en, er det stort sett for å kjøpe et eller anna, sjekke etter jobb, spille eller se serier :p

Fornuftig og gratulere så meget. En kan virkelig bli lei i lengden.

Jeg har blitt en fornuftig og ansvarsfull ung dame siden i fjor vinter :p

Lenke til kommentar
Det virker som det enkleste.

Håper bare ikke dyr og fugler kommer etter det.

Det er da ikke ditt problem. Det er ikke ditt søppel så hvis du lemper det ut litt diskre vil ingen indisier falle tilbake på deg. Hvis noen skal bli tatt for det hele må det bli den rettmessige eieren, og hvis katter og annet piss begynner å rote i søppelhaugen er jo det bare et pluss i margen. Med mindre det bare er dere to så vil tiltrekningen av skabbete åtseletere og insekter bare sette fortgang i prosessen med å få det bort og få tatt årsaken til problemet. Det beste hadde jo vert å fått tak i vaktmesteren å fått ham til å låse opp leiligheten til vedkommende slik at dere kunne lempet alt tilbake og inn i leiligheten hans/hennes, men i nisselandet norge er slike metoder naturligvis alt for kontroversiellt. DU får heller speide etter et åpent vindu å ta saken i egne hender en rolig sommerkveld.. ;)
Lenke til kommentar

Fyren har ikke hatt vinduet åpent siden han kom, jeg har ikke hørt noe fra ham og bare sett ham to ganger.

Jeg spurte om han bodde der nede på kontoret for studenthyblene, og dama der kunne bekrefte at han betalte i alle fall husleia enda. Og nå har jeg lempa dritten ut. 8 poser var det faktisk. Lukta død og fordervelse. Legger meg snart med blanda samvittighet og håper lukta ikke har satt seg.

Lenke til kommentar

Hint er juks!

Ingen som gratulerte meg på min bursdag. :cry:

Anyway. Sær greie på vei til skolen i dag. Vi måtte bytte buss, og hvem får en reisebuss med skinnseter? Jo, vi. Skjer ikke hver dag, akkurat.

Endret av Kibs
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...