Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

oldboy: En biff skal aldri ødelegges med å gjennomstekes, ganske enkelt fordi at den da blir tørr og seig. Sterk varme, lukkes på begge sider og nytes nesten rå er det beste, eventuelt medium stekt.

eplefe: Burger med slottspoteter er absolutt ikke så værst det heller nei. Jeg skal prøve uten saus faktisk, selv om det er best med saus så skal jeg prøve å kutte ned på fettet. Magen min begynner å henge litt så det er på tide å være litt streng med seg selv.

Lenke til kommentar

Sweet'n'Sour kyllingwok på meg i dag. Med ris. Spiste biff ute i går, det var knakende godt fordi kokkene tydeligvis vet hvordan det skal gjøres og kjøttet tydeligvis var av prima kvalitet. Selv feiler jeg hver gang jeg skal steke biff, men jeg forstår ikke hvorfor. Jeg lar biffen hvile i romtemperatur en liten stund før steking for å få den temperert, jeg steker den på høy varme i nøttebrumt smør i et par min per side og danderer den på tallerken sammen med tilbehør. Allikevel blir den aldri så mør og smakfull som når jeg spiser ute, det til tross for at den ser og lukter helt likt. Jeg har ergret meg blå over dette, og jeg forstår ikke hva jeg gjør galt?

Lenke til kommentar

Biff skal være blodig.

Er som når ene onkelen min var på resturant å bestillte biff og han spurte hvordan han ville ha det stekt så sa han noe ala at "hvis du har tenkt at den har berørt flammene så har du stekt den for lenge" :wee:

Fattig brødskivemat på meg i dag. Eier ikke matlyst.

Endret av b-real
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...