Licht Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Det er bare logikk, egentlig. Nei, det er bare tåpelig. EUrabia kryper stadig nærmere, og jeg har lyst til å holde fast på det vestlige demokratiet mitt litt til. Gjennom flaggvifting, hvis det trengs. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hakekorset er vel opprinnelig ett tegn på lykke hvis jeg ikke husker helt feil, men om du går med hakekors og tallet 88 eller bokstavene HH i samme slengen så vil jeg være tilbøyelig til å kalle deg nazist. Jeg vil heller ikke rynke på nesen av at noen missforstår deg og tror du er nazist om du bærer hakekors på klærne da det er blitt det mest kjente symbolet på nazisme. Har du hakekors på den ene skuldra og knus nazisme på den andre så kan jeg forstå at folk som er kunnskapsløse blir forvirret. Poenget mitt Eple var at de samme muslimene som hylte opp om respekt da Muhammedtegningene var i vinden er de samme muslimene som nå klager over at de ikke får fekte med sine flagg på norges bursdag. "Nasjonalflagg" er ikke ett symbol på identitet, men ett symbol på en nasjon - om vi skal stole på dictionary.com. "a piece of cloth, varying in size, shape, color, and design, usually attached at one edge to a staff or cord, and used as the symbol of a nation, state, or organization, as a means of signaling, etc.; ensign; standard; banner; pennant. " Før noen prøver å diskreditere dictionary.com så kan jeg nevne at det er ett nettsted drevet av Lexico Publishing Group LLC og de bruker bl.a Webster som kilde. At du har en annen personlig oppfatning av hva flaggbæring innebærer får stå for din regning, men her er du altså uening med det som er standardbetydningen for slikt. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Kjære deg, Bekki. Det var ikke ment som et stikk. Du kan få mene hva enn du vil, og ærlig talt, så bryr jeg meg ikke. Vi er uenige. Og jeg gidder ikke å diskutere det noe mer. Så vær så opptatt av indivitet, identiteten, personer eller whatever, som du vil. Kos deg med prinsippet ditt, så skal jeg kose meg med mitt. _____________________ Er folk på skolen i dag, eller hva skjer? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Har en ikke en tråd for dette sånn..egentlig? Personlig så mener jeg at det egentlig burde være primært norske flagg og det samiske, la oss ikke glemme det som skal benyttes på norges nasjonaldag, men er det noen som på død og liv bruke flagg ifra det landet de kommer ifra så skal de da bare gjøre det. Flagg er jo for å markere identitet, hvem man er og hvor man kommer ifra, hvis noen mener at de røttene de har fra andre land er sterkere den de Norske så skal de da få lov til å feire med det flagget de mener de tilhører. Men jeg skjønner de som mener at det bør være kun norske og det samiske flagget, jeg gjør det også. Lenke til kommentar
n4w Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Er folk på skolen i dag, eller hva skjer? Jeg er på skolen atm i hvertfall. Kjedelig som bare rakkern. Pluss at jeg ikke får PCen min før om minst 2 uker. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Flagg er faktisk (som Quayle helt triktig påpekte) ikke et symbol for identitet, men for nasjonalitet. Jeg ser gjerne sarier, pakistanske nasjonalsdrakter e.l. i toget, men de kan få vifte med norske flagg for å hylle den nasjonen de faktisk er en del av. Å hylle andre nasjoner enn Norge, i Norge, på 17. mai., er rett og slett for dumt. Jeg skal selvfølgelig ikke nekte noen å gjøre det, men de skal jammen ikke få kalle seg nordmenn om de gjør det. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 *snipp*Flagg er jo for å markere identitet, hvem man er og hvor man kommer ifra, *snipp* Kan du dokumentere det? Jeg har nemlig dokumentert det motsatte med en troverdig kilde. Synsing hører ikke hjemme når det kommer til definisjoner vet du. Nasjonale flagg er ene og alene til for å symbolisere en nasjon. Lenke til kommentar
n4w Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Skjer det ikke noe stort her i dag eller? Bortsett fra disse lange diskusjonene jeg ikke orker å lese diskuteres det flag/drakter? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Flagg er faktisk (som Quayle helt triktig påpekte) ikke et symbol for identitet, men for nasjonalitet.Var det jeg mente, som nasjonal identitet. Men det er som du sier, det er litt "kipt" å ikke vise at en vil tilhøre det lande en bor i og at en heller vil benytte flagg ifra et annet land og det gir litt en sånn...en vilje til å ikke integrering...eller.no Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Nettopp derfor synes jeg det er respektløst, og vil nekte å omtale folk som gjør slikt som nordmenn, uansett hvor mye de er født og oppvokst her. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Den underliggende betydningen blir for meg da: "Hurra for Pakistan(Sverige, Danmark osv.)" , ikke hurra for Norge. For meg blir en slik fremtreden meget respektløs på norges bursdag. Lenke til kommentar
n4w Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hvorfor diskutere om utlendinger skal kunen veive med deres eget flag her i Norge? De burde jo ha full rett til det når vi ikke er noe stort bedre en dem. Vi drar jo nedover til feks. Spania og veiver rundt med våres flagg når vi vil. Men hører vi protester om det? Neida. Derfor burde de utlendingene som vil ha rett til å veie med dems flagg, selvom det er norges dag. For det er jo flere av de "utlendingene" som er født i Norge som har lyst til å gå med foreldrenes nasjonal flagg. Dette er en meningsløs diskusjon. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Jupp. Det blir litt sånn...meeeh, stemning. Dessverre. Lenke til kommentar
n4w Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Uff. Men jeg kan glede der med at jeg nærmer meg 1500 poster! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Vi drar jo nedover til feks. Spania og veiver rundt med våres flagg når vi vil.Men hører vi protester om det? fordi at de kanskje ikke tør å ta det opp med turstene? Endret 24. april 2008 av b-real Lenke til kommentar
n4w Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Ja, kansje det. Fulle feite nordmenn som vifter med flagg er alltid populært Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Eller for at de feirer på norges nasjonaldag og ikke veiver med de norske flaggene på den spanske nasjonaldagen? Jeg skal ikke hindre pakistanere eller svensker for den del å veive med sine flagg på deres respektive nasjonaldager eller når som helst ellers, men på norges bursdag - der sier jeg stopp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Ja, kansje det.Fulle feite nordmenn som vifter med flagg er alltid populært Fins ikke mer kos enn det Spanjolene er så enig at det, Lenke til kommentar
n4w Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Da tar vi frem norges hatten, ølen og vårt lille "verktøy." Så kan vi ha party, party all nite long! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Ja, kansje det.Fulle feite nordmenn som vifter med flagg er alltid populært Fins ikke mer kos enn det Spanjolene er så enig at det, Jeg er ikke så feit, men det hender at jeg er godt og vel full - dog aldri i Spania. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg