Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja. Jeg slipper jo ikke mer unna enn de andre, da. Nå sitter forresten han ene og spiller gitar og synger om en sebra, mens han andre hører på/korer.

Visste at den kom til å bli litt vanskelig å formulere. Ikke det at jenter slipper lettere unna, men fra min erfaring, var det mer fokus på hva vi gutter gjorde/ikke gjorde enn jentene sine gjøremål.

Var det noen som foreslo at den norske skole skulle bli strengere? Innebærer det sang med gitar og kor?

Lenke til kommentar
Mens polyteistiske religioner som den norønne troen og romerenes religion har gått under.

Joda, (heldigvis?) har samfunnet fått et litt annet fokus rundt det guddommelige. Å slåss konstant med respawn hver dag blir muligens trøtt i lengden. Vikingene var artige krabater. Rawr.

Lenke til kommentar
Visste at den kom til å bli litt vanskelig å formulere. Ikke det at jenter slipper lettere unna, men fra min erfaring, var det mer fokus på hva vi gutter gjorde/ikke gjorde enn jentene sine gjøremål.

Var det noen som foreslo at den norske skole skulle bli strengere? Innebærer det sang med gitar og kor?

Vi har ikke lærer. :p

Er jo kjempestrengt på musikklinja her. Alle gjør som de blir bedt om, og ingen synger i timene.

Lenke til kommentar
Vi har ikke lærer. :p

Er jo kjempestrengt på musikklinja her. Alle gjør som de blir bedt om, og ingen synger i timene.

Hvor er læreren da?

Husker da jeg gikk VK1 første gang, ingen lykke var så stor som når læreren var borte. Da jeg gikk VK1 for andre gang (dog en annen linje) og faktisk ville lære noe, ble låten i pipen en annen.

Lenke til kommentar

Jeg stemmer for å gjeninnføre spanskrøret og linjalen. Og da snakker jeg om de tykke trelinjalene. Grunnskolen var enda litt fungerende når jeg gikk på den. Spesielt på barneskolen hadde vi lærere som ikke va redd for å sette seg i respekt. Hadde blant annet en lærer som ved noen få tilfeller dro elevene ut av kalsserommet etter ørene eller nakken. Tror han sparket forsiktig borti en elev også en gang. Men la det være sagt, de fortjente det! Verste var dessverre at fyren ble klaget inn til rektor, hvilket førte til at han måtte være forsiktig med metoene sine etterpå.

Når læreren blir klaget inn til rektor, for å ha dratt en elev ut av klasserommet som ikke kunne oppføre seg (oppfre seg barnslig, og forstyrre undervisningen), ja da er det noe galt. Før i tiden hadde eleven fått kraftig kjeft av foreldrene sine. Idag er det lærerene som får kjeft. Hva skjer?

Edit: Jo, jeg var moderator før. Har pause fra og med nå til og med juni. Skal prøve å kutte litt ned på forumet.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Hvor er læreren da?

Husker da jeg gikk VK1 første gang, ingen lykke var så stor som når læreren var borte. Da jeg gikk VK1 for andre gang (dog en annen linje) og faktisk ville lære noe, ble låten i pipen en annen.

Læreren er i Bodø på noen norskrelaterte greier. Vi skal egentlig jobbe, men nå endte vi opp i en "heftig" diskusjon om Gud er Jesus og Den Hellige Ånd. Gad. >.<

Lenke til kommentar
Jeg stemmer for å gjeninnføre spanskrøret og linjalen. Og da snakker jeg om de tykke trelinjalene. Grunnskolen var enda litt fungerende når jeg gikk på den. Spesielt på barneskolen hadde vi lærere som ikke va redd for å sette seg i respekt. Hadde blant annet en lærer som ved noen få tilfeller dro elevene ut av kalsserommet etter ørene eller nakken. Tror han sparket forsiktig borti en elev også en gang. Men la det være sagt, de fortjente det! Verste var dessverre at fyren ble klaget inn til rektor, hvilket førte til at han måtte være forsiktig med metoene sine etterpå.

Når læreren blir klaget inn til rektor, for å ha dratt en elev ut av klasserommet som ikke kunne oppføre seg (oppfre seg barnslig, og forstyrre undervisningen), ja da er det noe galt. Før i tiden hadde eleven fått kraftig kjeft av foreldrene sine. Idag er det lærerene som får kjeft. Hva skjer?

Samfunnet er i ikke det det var i gamle dager, dessverre.

Dagens ungdom. Hvordan skal vi redde framtida? :roll:

Bare å ringe Superdotten. :wee:

Lenke til kommentar

Vel, da brukes den feil. Jeg føler med lijalen. Tenk så deprimert den må være. Istedenfor å få slå hendene til uskikkelige elever blir den nå brukt til poking. Vel.

Skal forøvrig nevnes at læreren jeg snakket om var humanetiker (sjeldent for den tiden), og vi hadde ham i kristendom og livssyn. Så vi lærte en masse om humaneisk forbund, forskjellige religioner og livssyn ikke minst. Skikkelig hyggelig fyr var han også. Greide som enese lærer jeg har hatt å balansere kristendoms-faget til tross for den kristne formålsparagrafen og alt det dritet der.

Edit: Da har jeg endret avatar. Fornøyd nå TSP?

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...