Llandari Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Jøss, her var det lange diskusjoner på gang. Altfor sent til at jeg orker å lese dem nå, men som Nie sa for en side eller to siden: Jeg føler ikke jeg har hatt noen problemer med å bli "akseptert" her. Muligens fordi jeg har lekt "stalker" over lengre tid og lest veldig mye av det folk har postet både her og i andre tråder før jeg kastet meg over tastaturet. Anyway, senga venter. Det er tross alt bare torsdag i dag, noe som betyr at jeg må opp klokka 7 i morgen også. *snorke* Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Tror kanskje noe av problemet er at forumet er blitt for stort. Oh well. Før var det sånn at når det var "ny post" i SOx i "mine innlegg", sjekket jeg rimelig fort. Nå er det blitt en ting jeg ikke sjekker hver måned, selvom jeg er innom forumet(såvidt) daglig. Jaja.Det har vokst seg noe helt grønnjævlig stort. Før så var det slik at man kjente de som var her, det var en tett kjerne og en enkel ting som når noen hadde bursdag så kunne en faktisk titte på bursdagslisten uten å måtte lete seg ihjel etter kjente navn. Ja, credit til Addan for å ha holdt ut det, jeg skal være enig i at det ble en del kjefting og rot der. Men det er ikke vanligvis slik ting er, og folk kan ikke forvente at alle skal være nye heller. Og jeg vil tro at dersom det kommer en ny inn, leser ett par dager, også spør om hva den eller den interne greia er, så kommer personen relativt lett inn i det. Men, forsåvidt, jeg skal være den første til å si at den slags egentlig ikke frister. Handler litt om å ta en sjangse (selv om det høres tåpelig ut å si om klikker på nettet). x)Kanskje en burde ha noe "det er lov å poste her selv om det ikke er i sammenheng med hva de andre diskuterer"-sticker eller noe i den duren. *snipp* Husker da dette forumet forsatt var lite, da hadde vi et "frames-forum", noe som kunne tilsvare "Lo-Fi Version" som IPB har nå, der det var strippet for grafiske tinger og var bare tekst rett og slett. Under den perioden så var det en funksjon der en kunne stemme på folk. Det tok ganske av her i OT da, men eller på forumet blandt resten av brukerene så ble det faktisk en liten målestokk akkurat det å få slike stemmer og at en kunne bedømme litt om brukeren utifra stemmene som vedkommende hadde fått og ikke bare utifra postcount og hvor lenge en hadde vært medlem her. Om en slik ting kommer til å fungere i dag er jeg litt usikker på egentlig. Men at det burde kunne gjøres noe for å belønne brukerene mer på dette forumet er jeg meget enig i, det er bare hvordan en skal gjennomføre det for å kunne klare å beholde folk uten at interessen bare dabber av noe som har skjedd med så ufattelig mange artige folk. Men det er sant som du sier, det er tøft og komme inn blandt den indre kjerne her. Folk har vært her og pratet om alt mellom himmel å jord siden...vel..*se på nårtid en var registrert* 2001...så.jah, det er ikke så rart at det kan være vanskelig og komme inn. Derfor bør man være litt ekstra hyggelig mot folk som kanskje ikke poster så ofte og gjerne skrive et svar til vedkommende sånn bare for å har gjort det Jeg likte veldig godt å være der Selvsagt ble man litt skutt den siste timen, men likevel. Litt mer i bevegelse, og trenger ikke å være så forbanna avhengig av salg.Kan være kjedelig å sitte å ikke gjøre noe og en kan gå dyktig lei av å bare å prate om tykt og tynt med de som bor her. Ha med seg ei bok eller noe slikt kan være å anbefale.Siste timen er som oftest pyton uansett for..vel, eldre generasjonen legger seg tidlig og da blir det ikke akkurat så mye underholdning at det gjør noe og da blir man bare sittende og kope... Endret 17. april 2008 av b-real fjernet unødvendig quote Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Bare som en kuriositet kom jeg tilfeldigvis over en tråd laget av Psilocybe for noen dager siden. Fant ut at han fortsatt er aktiv, men selv hadde jeg ikke sett en post fra ham på år. Lurer på om flere oldies lusker rundt enda? Kanskje under andre navn? Hva med ananas, når forsvant hun? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 tja de fleste er vell her , om mye mindre aktiv . men de fleste gamle traverne ( les søpple spammerne ) er vell vekke , eller lite aktiv Lenke til kommentar
Mato Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Bare som en kuriositet kom jeg tilfeldigvis over en tråd laget av Psilocybe for noen dager siden. Fant ut at han fortsatt er aktiv, men selv hadde jeg ikke sett en post fra ham på år. Lurer på om flere oldies lusker rundt enda? Kanskje under andre navn? Hva med ananas, når forsvant hun? han er aktiv der jeg vandrer på forumet ivertfall det er mange som har dratt over til andre deler av forumet for og leke Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 det er mange som har dratt over til andre deler av forumet for og leke GJelder for såvidt meg også, som nå er aktiv hovedsaklig under økonomi og ferie/reiser... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 tja det må da si etter mange års bruk av forumet så blir det liksom litt mye det samme , ting begynner og gjenta seg på en måte , det kan jo være det som gjør at folk detter fra etterhvert det med og komme inne o so/forumkafen er jo et fenomen for seg selv , husker når jeg var aktiv traver i so3/4 , man skulle sikklig engasjere seg for og være en del av klikken , ikke det at jeg helt klarte det selv om jeg havnet i top 10 på poster i en av de ( tror jeg ) , jeg brukte ha so oppe i eget vindu så jeg slapp og huske side tallet jeg var på når jeg forlot datan , for å så lete og quote alt som jeg kunne kommenter / diskutere , noe som kunne resultere i veldig mange poster på rappen når man kom med på jobben. og så var det jo og aktivet være med der hele kvelden , og det kunne være hektisk på det verste når det ble postet flere sider i minuttet , man var ferdig og skrive et inlegg og så var det 2 nye og lese . gode gamle dager Hehe, yeah, det var i gamle gode dager da folk satt oppe til langt på natt og ikke gjorde noe annet en å henge her. Men den type livstilen tar på etter hvert og folk får seg kjærester og unger og slikt tull så, jah..det er ikke alle som har en like forståelsesfull madamm som Dotten har Sant som du sier at ting igjentar seg. Det å være nyskapende og slikt etter å ha hengt her i den sosiale delen av forumet blir nok etterhvert ganske vanskelig med mindre en går for en type dagbok lignende postemønster og legger ut ting om seg selv sånn trutt å jevnlig. Mato, ikke sant. (Det har jo dessuten blitt i overkant enkelt å skifte navn her - ser jo at alle jeg husker har skiftet navn - omtrent)... Jeg vet ikke om jeg heller noen gang var noe ekte medlem av SO-samfunnet, jeg var vel litt på kanten, men tror jeg lå høyt oppe på posting-listene... Man måtte være aktiv hele kvelden og litt til for å følge med. Det var noe eget sosialt med det... Noe av det er kanskje tatt over av facebook for min egen del. Hvor er fredrik for eksempel? Savner mange av de gamle brukerne! Åjoda du, det har du da vært selv om en kanskje har kranglet og kjeftet på deg til tider så er du/har vært en del av den gamle SO-samfunnet Fredrik (abnormal) er her forsatt, men han har blitt moderator og er vel ikke så fryktelig mye i OT lengre. Har fått seg "kebab-tralle" og jobber så han har vel ikke så mye tid oss som før noe som er litt synd. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Jeg likte veldig godt å være der Selvsagt ble man litt skutt den siste timen, men likevel. Litt mer i bevegelse, og trenger ikke å være så forbanna avhengig av salg.Kan være kjedelig å sitte å ikke gjøre noe og en kan gå dyktig lei av å bare å prate om tykt og tynt med de som bor her. Ha med seg ei bok eller noe slikt kan være å anbefale.Siste timen er som oftest pyton uansett for..vel, eldre generasjonen legger seg tidlig og da blir det ikke akkurat så mye underholdning at det gjør noe og da blir man bare sittende og kope... Ja, egentlig. Skal huske på det om det blir noen neste gang (hvilket jeg håper!) Kan du sende en pm eller.no med hvor mye jeg burde forvente å tjene på den vakta? Glemte å spørre... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Bare som en kuriositet kom jeg tilfeldigvis over en tråd laget av Psilocybe for noen dager siden. Fant ut at han fortsatt er aktiv, men selv hadde jeg ikke sett en post fra ham på år. Lurer på om flere oldies lusker rundt enda? Kanskje under andre navn? Hva med ananas, når forsvant hun?Jørgen har da vært aktiv lenge han, men det er vel kanskje også noe med det at folk endrer sine poste-vaner og finner nye kategorier og emigrerer litt ut ifra den sosiale delen. Ananas er her forsatt dog hun heter noe annet (husker ikke hva i farta) men titter innom av og til. Ja, egentlig. Skal huske på det om det blir noen neste gang (hvilket jeg håper!) Kan du sende en pm eller.no med hvor mye jeg burde forvente å tjene på den vakta? Glemte å spørre... Uhm, jeg vil tro at du fikk standard kommunal lønn så du får vel en 117kr timen..og hvor mange timer og slikt du var på jobb kan du regne ut selv Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Åjoda du, det har du da vært selv om en kanskje har kranglet og kjeftet på deg til tider så er du/har vært en del av den gamle SO-samfunnet Hehe, godt og høre! Fredrik (abnormal) er her forsatt, men han har blitt moderator og er vel ikke så fryktelig mye i OT lengre. Har fått seg "kebab-tralle" og jobber så han har vel ikke så mye tid oss som før noe som er litt synd.Kebabtralle?! Forklar!! Men den type livstilen tar på etter hvert og folk får seg kjærester og unger og slikt tull så, jah..det er ikke alle som har en like forståelsesfull madamm som Dotten har For de som er interessert kan nevnes at jeg nå har full jobb som HR-konsulent(samt full skole), samboer og egen leilighet! YAY! Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Uhm, jeg vil tro at du fikk standard kommunal lønn så du får vel en 117kr timen..og hvor mange timer og slikt du var på jobb kan du regne ut selv Rundt 700kr altså Jeg kom klokka 15:00 og dro klokka 22:00. 7 timer. Man får en god helg med 700kr xD Skal brukes den 16.mai Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Et av de tidligere forslagene til en annerledes "rangering" av brukere er å ha en "wordcount" istedenfor en "postcount". Det vil jo si noe annet enn bare antallet poster. Negative følger kan jo være at folk skriver mer for å høyne denne statistikken uten at mengden innhold nødvendigvis øker. Eller så kan jo en form for "rank" være noe. Hvis en bruker hjelper noen kan man gi dem en belønning i form av en stemme, eller liknende. Flere stemmer vitner om at man er behjelpelig. Hvis man bare kan stemme et visst antall ganger på samme bruker vil man unngå at venner skal kunne stemme hverandre opp. Man kunne også gjort det slik at den første stemmen på en person ga eksempelvis 10 stemmer, mens de påfølgende 9 bare ga en. Hvis man også satte et minimum på f. eks 25 poster for å få lov til å avgi en stemme ville man unngå at falske brukere ble laget utelukkende for å stemme. Deretter kunne adgang til et eget forum for de som har nok stemmer bli opprettet. På den måten må man gjøre seg fortjent til dette "privilegiet" og man blir regelrett stemmet inn av comunityet for den innsatsen man legger ned i forumet. Man er da også garantert at alle som blir stemt inn i denne delen er solide, seriøse brukere med lang erfaring. Med de store omveltningene som skjer for tiden er kanskje tiden moden for litt mer brukerstyrt input? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Jeg tror et lukket forum muligens burde ha "strenge" krav i form av fartstid/seriøse poster eller lignende, samt en mulighet til å "inviteres" inn av f.eks. fem brukere. Altså, hvis fem brukere har gitt deg en stemme eller noe, får du en invite. Jeg vet ikke om det teknisk lar seg gjøre, men... Lenke til kommentar
Licht Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Og hva skal så eliteklubben diskutere når de har blitt stemt inn, og har sitt eget, private luftslott til disposisjon? Hvordan bøndene skal holdes nede? Dogmatiske sannheter med tilhørende ritualer? Skattenivået? Forsterkning av murene for å hindre fremtidige tilløp til Hannibal ante Portam vanlige dødelige som banker på? Tolk nå endelig ikke dette dithen at jeg er negativ til digital sirkelonanering. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Shit, jeg har gått glipp av mer enn jeg trodde. Det virker som dere har hatt det kjempekoselig i de gamle SO-trådene. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Det er jo også viktig å sørge for at inntak til denne delen blir gjort på et objektivt grunnlag. Hva om moderatorer/admins sto for innvelgingen av kandidater? Basert på de samme kravene som når nye moderatorer skal velges? Edit: En effekt av et slikt system kan jo være at brukerne med lang fartstid slutter å poste like mye i den vanlige delen til fordel for den modne og seriøse kategorien. Dette vil jo svekke resten av forumet. Endret 17. april 2008 av fargoth Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Et annet forum jeg frekventerer har et opplegg der 3 mnd medlemsskap samt 100 poster, gir deg tilgang til off-topicforumet, for å unngå at folk registrer seg for å poste off-topic. Men det er jo et "spesifikt" forum, mens dette er et bredt forum, ihvertfall er det blitt det etter at det ikke lenger heter HW-forumet . Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Jeg tror et lukket forum muligens burde ha "strenge" krav i form av fartstid/seriøse poster eller lignende, samt en mulighet til å "inviteres" inn av f.eks. fem brukere. Altså, hvis fem brukere har gitt deg en stemme eller noe, får du en invite. Jeg vet ikke om det teknisk lar seg gjøre, men... Mange forum har jo et "karma", "rank" eller liknende opplegg. Det er jo ganske avanserte greier, så noe slikt som du nevner er helt sikkert mulig fra et teknisk ståsted. Kunne vel uansett bare pisket Ueland litt ekstra for å få fortgang i sakene. (Sett at det var tekniske innvendinger som lå til grunn..) Edit.. Endret 17. april 2008 av fargoth Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Kebabtralle?! Forklar!!For de som er interessert kan nevnes at jeg nå har full jobb som HR-konsulent(samt full skole), samboer og egen leilighet! YAY! Kebab-tralle=BMW HR-konsulent? Det er forno slags yrke? Med de store omveltningene som skjer for tiden er kanskje tiden moden for litt mer brukerstyrt input?Det virker litt som om den tiden er forbi. Da brukerene var nettsidene og det som skjedde på forumet var oppe på framsidene og folk fikk sine prosjekter og finurlige ting publisert. For den delen så er en vel kanskje selv litt skyldig at man ikke tar i et tak og kommer på noe som en kunne gjøre for å bidra litt mer i sammspillet mellom forumet og nettsidene. Amobil er flinke til dette og drar diskusjoner og saker opp fra forumet. Er noe som egentlig som alle sidene burde gjøre for de som skriver artikklene ikke alltid er så mye aktiv på forumdelen. En burde kanskje sette ned en komite av noe slag, en plass der en kunne sende inn tips til rette personene om ting og tang ifra forumet som kunne ha vært publisert. Jeg tror nok ikke det blir igjennomført noe slikt for..forumet skal jo i utgangspunktet være for alle og det å skape en "elite" er vel noe av grunnen til at forumstyret sa nei, for det vil være eksluderende eller noe tilsvarende Underpants: Er mye artig som har skejdd iløpet av årene ja, så ufattelig mye og det blir glemt dessverre. Men så skal det noe til å ha oversikt over gamle tider også med tanke på alt av poster som har blitt skrevet iløpet av den tiden dette forumet har eksistert Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Noen som fortsatt husker min telttur??? HR = Human Relations. En HR-konsulent jobber i Human Relations Deparment, altså en personalavdeling på godt norsk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg