Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Jeg har mer sans for ærlighet jeg og jeg kan vel strengt tatt ikke si at jeg har merket at du har vært borte :\

Men men. Hvor har så fruen gjort siden hun har vært borte? Ute på livet?

Ærlighet er fint det også :) Alt for få ærlige mennesker i dag. Men jeg har vært på dansing i dag. 3 timer (og et kvarter) med dans. Så er ganske sliten :p Men det er jo gøy også. Har du gjort i dag?

Alltid ^^

Koselig :)

Det du har funnet er tilgangen til smilyer kanskje? :p

Kan ikke noe for det. Er avhengig!

Endret av Nora90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og lenger har jeg ikke kommet i research'en enda.

Ehm... Jeg erklærte sommeren åpnet i går. Eller var det dagen før? :hmm:

Uansett. Det var i går jeg fant sommerpilsen på butikken. Og da måtte jeg jo slå til. kjøpte en 5-6 forskjellige ølslag for å teste ut litt.

De starter tidligere og tidligere hvert enda år. Du får gi oss en statusrapport om hvordan resultatet blir. Hvordan skal testen utføres? Skal det konsumeres sånn iløpet av kvelden eller skal det testes en og en?
Høres koselig ut :) Liker ikke selv øl, så for meg hadde det jo vært tortur :p Men smaken er som baken :)

Fant dessuten på et nytt uttrykk i dag. Narrelaks :D Det er som luremus. Så luremus og narrelaks :D Tar dere den? Eller er det jeg som har syk og pervers humor? Eller kanskje begge deler? :p

For å sitere en bekjent av meg: "HVORFOR LIKER DU IKKE DET SOM ER GODT??!"

Øl er jo bare så utrolig kos jo.

Anngående vitsen din: Tror du virkelig vi ikke tar den? Er du klar over hvilken tråd du egentlig befinner deg i nå? ;)

Lenke til kommentar
De starter tidligere og tidligere hvert enda år. Du får gi oss en statusrapport om hvordan resultatet blir. Hvordan skal testen utføres? Skal det konsumeres sånn iløpet av kvelden eller skal det testes en og en?
Jeg tar å drikker en og en og så sier jeg hva jeg synes om dem fortløpende.

Drikker ikke for å bli full eller noe så kan ikke love å gi rapport på alle sammen i kveld. Bare koser meg

Lenke til kommentar
For å sitere en bekjent av meg: "HVORFOR LIKER DU IKKE DET SOM ER GODT??!"

Øl er jo bare så utrolig kos jo.

Anngående vitsen din: Tror du virkelig vi ikke tar den? Er du klar over hvilken tråd du egentlig befinner deg i nå? ;)

Jeg håpte jo dere tok den, men vet jo aldri. Ang øl, så skulle jeg ønske jeg likte det, men jeg klarer bare ikke smaken. Prøver meg alltid litt frem da. Så nå kan jeg ta EN HEL slurk :p

Skjønner deg godt jeg. :p

Har en tendens til å bruke dem litt mye selv så... ;)

Bruker smilies isteden for punktum. Er greit for å forklare hvor seriøs setningen er :p

Lenke til kommentar
Den problematikken der kan de noenlunde "faste" her ikke få skylden for. Å bryte inn i en vennegjeng eller i dette tilfellet en forumgjeng er ikke lett, men vi stenger ikke ute noen. Kan jo referere til Llandari som i alle fall jeg føler har blitt godt mottatt, han er forsåvidt relativt ny. Man må bare være klar over at det er interne greier, godta det og heller prøve å komme inn i det, enn å forlange at alle skal tilpasse seg, slik flere indirekte har gjort, slik jeg ser det. Jah. Rotete. Trett.
Folk tar ikke kontakt nettopp fordi det interne blandt folk her er som oftest det som blir diskuter og når en titter innom og ser det samme dag ut og dag inn så blir det nok ofte til at tankene blir litt sånn "nei det der er ikke for meg". At folk blir utestengt er da ikke helt sant. Se nå bare f.eks hvordan folk harselerer med andre med skrivefeil og slikt. Addan slet mye med kjeft fra resten av gjengen om dette men har holdt ut til tross noe skal få kredit hos meg for :)

Men ja, jeg kjønner hva du sier...

Ærlighet er fint det også :) Alt for få ærlige mennesker i dag. Men jeg har vært på dansing i dag. 3 timer (og et kvarter) med dans. Så er ganske sliten :p Men det er jo gøy også. Har du gjort i dag?
Siste kvarteret er viktig ;)

Ja, det er litt mangel på ærlige folk egentlig.

Dans er kos. Danset mye på ungdomsklubben og slikt, men det var andre tider da..en var ung og den der pakka. Var faktisk med på et sånn regionalt dansekonkuranse en gang. Var så tragisk, for...jeg kan jo egentlig ikke danse noe særlig så jeg sto nå bare der og gjorde "my thing" mens andre tok det så fryktelig serriøst at det var litt sånn "hva gjør jeg egentlig her?" :D

Dag har jeg egentlig ikke gjort så fryktelig mye. Å...jo...jeg har kanskje ordnet Arinomi litt jobb. Mangler folk på der jeg nå jobber så jeg fikk han til å gå ei vakt nå her i ettermiddag. Vet ikke om han får noe videre, det er ikke opp til meg og bestemme men han fikk seg iallefall ei lønnet vakt om ikke annet. Var innom og viste han litt rundt og forklarte litt for en har jo gått her såpass mye at en kunne vise han litt rundt og slikt. Vise litt engasjement til sjefen også, at man tar ansvar selv om man egentlig har fri. Eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
Har litt følelsen av det ja.
Kan vel egentlig si meg litt enig i det. Blir til tider fryktelig mye tull og tøv.

Er vanskeligere og vanskeligere å ta opp ting og diskutere forskjelligt.

Og nei, er ikke mye av den "harde kjerne" igjen fra de forskjellige SO-ene. Satt senest i går og tittet litt på de gamle trådene og forfallet av folk har vært tragisk stort egentlig.

Men vi er mennesker alle sammen og vi forrandrer oss og bytter prioriteringer så på en måte så er det kanskje ikke så veldig rart.

Tror kanskje noe av problemet er at forumet er blitt for stort. Oh well. Før var det sånn at når det var "ny post" i SOx i "mine innlegg", sjekket jeg rimelig fort. Nå er det blitt en ting jeg ikke sjekker hver måned, selvom jeg er innom forumet(såvidt) daglig. Jaja.

De som savner meg får heller sende en PM om det skulle være noe;)

Lenke til kommentar
Folk tar ikke kontakt nettopp fordi det interne blandt folk her er som oftest det som blir diskuter og når en titter innom og ser det samme dag ut og dag inn så blir det nok ofte til at tankene blir litt sånn "nei det der er ikke for meg". At folk blir utestengt er da ikke helt sant. Se nå bare f.eks hvordan folk harselerer med andre med skrivefeil og slikt. Addan slet mye med kjeft fra resten av gjengen om dette men har holdt ut til tross noe skal få kredit hos meg for :)

Men ja, jeg kjønner hva du sier...

Ja, credit til Addan for å ha holdt ut det, jeg skal være enig i at det ble en del kjefting og rot der. Men det er ikke vanligvis slik ting er, og folk kan ikke forvente at alle skal være nye heller. Og jeg vil tro at dersom det kommer en ny inn, leser ett par dager, også spør om hva den eller den interne greia er, så kommer personen relativt lett inn i det. Men, forsåvidt, jeg skal være den første til å si at den slags egentlig ikke frister. Handler litt om å ta en sjangse (selv om det høres tåpelig ut å si om klikker på nettet). x)

Lenke til kommentar
Jeg tar å drikker en og en og så sier jeg hva jeg synes om dem fortløpende.

Drikker ikke for å bli full eller noe så kan ikke love å gi rapport på alle sammen i kveld. Bare koser meg

Er slags andre sommerøl du har på menyen?

Jeg håpte jo dere tok den, men vet jo aldri. Ang øl, så skulle jeg ønske jeg likte det, men jeg klarer bare ikke smaken. Prøver meg alltid litt frem da. Så nå kan jeg ta EN HEL slurk :p
En hel slurk? Dæsken. Framskritt jo!

Du har ikke prløv med forskjellige typer øl da? At du for eksempel ikke hiver deg på Tuborg som bare smaker gjær..

Banna homser som står på fotballbanen til langt på natt for å snakke om følelsene sine.

Jeg vil ikke at noen skal se meg gå på snørra på skateboardrampene. >:0

Viste ikke at det å være snørrete var en del av det følelsesmessige delen.
Lenke til kommentar
Det hadde vert knall om kjetil02, PMnormal, Simen1 og liknende solide brukere hadde ramlet inn her, samtidig. Da hadde ikke verden stått til påske.
Skulle en gjerne ha sett egentlig. Et tilholdsted for alle folk rett og slett.

Det var/er et ønske om et sted for litt mer voksent prat som 'haddis' her om et tilholdsted for de litt eldre personene på forumet. Ble ikke helt godtatt av forumstyret dessverre. Det å komme inn i denne tråden er vanskelig, kjernen her er vanskelig og består som oftest av de samme personene som har vært her over laaang laang tid noe som jeg vil tro dessverre er drepende for noen og en hver å bryte seg på og bli kjent med resten av de som benytter seg av tråden. Er bare å tenke på hvordan det er å komme inn i en vennekrets når en selv helt ikke kjenner noen og de postene som blir postet her ikke blir særlig kommentert av de "faste".

L4r5 har tatt opp denne problematikken her.

Alle som har lest eller prøvd å poste i SO kjenner vel litt til det fenomenet. Selv husker jeg hvordan de første SO-trådene var når jeg var fersk og ville delta. Det virket som gjengangerne i tråden var en eneste stor familie og det var såpass hardt å komme inn at jeg ga opp å virkelig forsøke. Man måtte nok viet flere dager og mye innsats hvis en ville innenfor den gang og dette var jo noe man merket med en gang. Det har jo vert et par som har prøvt å menge seg i tidligere SO tråder med ganske morsomme utfall..

Dette med en egen kategori mener jeg å huske at har blitt debattert med gjevne mellomrom i flere år, men da ikke bare i forbindelse med kategorien Off Topic/Sosialt. Selv er jeg positiv til et slikt forslag, og jeg har vel alltid ment at en form for begrenset adgang for de litt mer eldre/seriøse/erfarne eller hva man skal klassifisere dem som ville vert et flott tiltak. Men problemene med en slik form for elitisme er jo såpass mange at det vil bli svært vanskelig å gjennomføre det i praksis. Men hvis systemet var formet slik at man ved å hjelpe andre å bidra til forumets beste kunne opparbeide seg tilgang til et eget område for denne gruppen ville det kanskje vert en inspirasjon for de fleste? Når jeg lusket rundt på forumet i 13-14 års alder så jeg opp til moderatorene og tenkte at de var gode eksemplet på hvordan man burde forholde seg her inne. Gjennom årene har jeg også sett flere brukere, blant annet de overnevnte, som har de samme kvalitetene men uten merket "moderator" under avataren. Jeg skulle gjerne sett at slike pilarer fikk noe igjen for sin innsats, eksempelvis i form at en egen plass å møtes. En slik plass kunne sikkert inspirert mange av oss andre også til å bli værende gjennom et par tusen poster til, og kanskje motvirke (tendensen?) med at mange faller fra etter flere år med aktiv bruk av forumet.

Lenke til kommentar
Dag har jeg egentlig ikke gjort så fryktelig mye. Å...jo...jeg har kanskje ordnet Arinomi litt jobb. Mangler folk på der jeg nå jobber så jeg fikk han til å gå ei vakt nå her i ettermiddag. Vet ikke om han får noe videre, det er ikke opp til meg og bestemme men han fikk seg i alle fall ei lønnet vakt om ikke annet. Var innom og viste han litt rundt og forklarte litt for en har jo gått her såpass mye at en kunne vise han litt rundt og slikt. Vise litt engasjement til sjefen også, at man tar ansvar selv om man egentlig har fri. Eller noe i den duren.

Win til begge, muligens ;)

Jeg likte veldig godt å være der :) Selvsagt ble man litt skutt den siste timen, men likevel. Litt mer i bevegelse, og trenger ikke å være så forbanna avhengig av salg.

Lenke til kommentar
Det hadde vert knall om kjetil02, PMnormal, Simen1 og liknende solide brukere hadde ramlet inn her, samtidig. Da hadde ikke verden stått til påske.
Skulle en gjerne ha sett egentlig. Et tilholdsted for alle folk rett og slett.

Det var/er et ønske om et sted for litt mer voksent prat som 'haddis' her om et tilholdsted for de litt eldre personene på forumet. Ble ikke helt godtatt av forumstyret dessverre. Det å komme inn i denne tråden er vanskelig, kjernen her er vanskelig og består som oftest av de samme personene som har vært her over laaang laang tid noe som jeg vil tro dessverre er drepende for noen og en hver å bryte seg på og bli kjent med resten av de som benytter seg av tråden. Er bare å tenke på hvordan det er å komme inn i en vennekrets når en selv helt ikke kjenner noen og de postene som blir postet her ikke blir særlig kommentert av de "faste".

L4r5 har tatt opp denne problematikken her.

Alle som har lest eller prøvd å poste i SO kjenner vel litt til det fenomenet. Selv husker jeg hvordan de første SO-trådene var når jeg var fersk og ville delta. Det virket som gjengangerne i tråden var en eneste stor familie og det var såpass hardt å komme inn at jeg ga opp å virkelig forsøke. Man måtte nok viet flere dager og mye innsats hvis en ville innenfor den gang og dette var jo noe man merket med en gang. Det har jo vert et par som har prøvt å menge seg i tidligere SO tråder med ganske morsomme utfall..

Dette med en egen kategori mener jeg å huske at har blitt debattert med gjevne mellomrom i flere år, men da ikke bare i forbindelse med kategorien Off Topic/Sosialt. Selv er jeg positiv til et slikt forslag, og jeg har vel alltid ment at en form for begrenset adgang for de litt mer eldre/seriøse/erfarne eller hva man skal klassifisere dem som ville vert et flott tiltak. Men problemene med en slik form for elitisme er jo såpass mange at det vil bli svært vanskelig å gjennomføre det i praksis. Men hvis systemet var formet slik at man ved å hjelpe andre å bidra til forumets beste kunne opparbeide seg tilgang til et eget område for denne gruppen ville det kanskje vert en inspirasjon for de fleste? Når jeg lusket rundt på forumet i 13-14 års alder så jeg opp til moderatorene og tenkte at de var gode eksemplet på hvordan man burde forholde seg her inne. Gjennom årene har jeg også sett flere brukere, blant annet de overnevnte, som har de samme kvalitetene men uten merket "moderator" under avataren. Jeg skulle gjerne sett at slike pilarer fikk noe igjen for sin innsats, eksempelvis i form at en egen plass å møtes. En slik plass kunne sikkert inspirert mange av oss andre også til å bli værende gjennom et par tusen poster til, og kanskje motvirke (tendensen?) med at mange faller fra etter flere år med aktiv bruk av forumet.

tja det må da si etter mange års bruk av forumet så blir det liksom litt mye det samme , ting begynner og gjenta seg på en måte , det kan jo være det som gjør at folk detter fra etterhvert

det med og komme inne o so/forumkafen er jo et fenomen for seg selv , husker når jeg var aktiv traver i so3/4 , man skulle sikklig engasjere seg for og være en del av klikken , ikke det at jeg helt klarte det selv om jeg havnet i top 10 på poster i en av de ( tror jeg ) , jeg brukte ha so oppe i eget vindu så jeg slapp og huske side tallet jeg var på når jeg forlot datan , for å så lete og quote alt som jeg kunne kommenter / diskutere , noe som kunne resultere i veldig mange poster på rappen når man kom med på jobben.

og så var det jo og aktivet være med der hele kvelden , og det kunne være hektisk på det verste når det ble postet flere sider i minuttet , man var ferdig og skrive et inlegg og så var det 2 nye og lese .

gode gamle dager :p

Lenke til kommentar

Aass Fatøl:

Kraftigere enn Lundetangen sommerøl. Skarpere ettersmak, men ikke like lang. Føles litt mørkere, men på ingen måte mørkt øl. Ser for meg denne inntil Bratwurst og sauerkraut. Mer en "vinterøl" enn Lundetangen'en var. Vanskelig å gi terningskast.

Lenke til kommentar

Mato, ikke sant. (Det har jo dessuten blitt i overkant enkelt å skifte navn her - ser jo at alle jeg husker har skiftet navn - omtrent)...

Jeg vet ikke om jeg heller noen gang var noe ekte medlem av SO-samfunnet, jeg var vel litt på kanten, men tror jeg lå høyt oppe på posting-listene...

Man måtte være aktiv hele kvelden og litt til for å følge med. Det var noe eget sosialt med det... Noe av det er kanskje tatt over av facebook for min egen del.

Hvor er fredrik for eksempel? Savner mange av de gamle brukerne!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...