Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Usj, Kibs.

Usj, Kibs.

Usj, Kibs.

 

Folk som ikke har lært seg hva god mat er kan bare holde munn, slik at de slipper å ødelegge nytelsen for andre.

Du glemte en "Usj, Kibs". :roll:

Og ødela jeg noe? Oo Jeg nekter å tro at noen begynner å mislike poteter eller sennep eller sopp eller mais, bare fordi jeg setter "usj" foran. oO

Dessuten vet jeg så absolutt hva god mat er. Biff er godt, og det der er sikkert godt for de som liker det. Men jeg blir ikke sur ( :whistle: ) hvis noen sier "usj" foran maten jeg liker.

 

:wee:

 

Hvordan kan en ikke like sopp? Hallo? Det er jo nyyyyyyyyyyyyyyyyyydelig jo :dribble:

Nystekt kantarell for eksempel. Tror ikke det fins noe bedre.

Det er konsistensen. Sprøstekt, evt. bare fint stekt fersk kantarell eller matriske har jeg ingen problemer med. Men champignon, f.eks. (sjekk dette, Quayle!): USJ!

 

:D

Endret av Kibs
Lenke til kommentar

Hvem er det som er sur? Når man sier: "Usj." til mat man får servert så ødelegger man gleden kokken har hatt. Det er direkte uforskammet og viser null tegn på oppdragelse, så det så.

 

Jeg fatter ikke hvordan folk ikke kan like noe på grunn av konsistensen. Det er jo smaken som er det viktige? Kom ikke her å si at fersk, smørtrukket sjampinjong ikke er godt, det smaker jo, himmelsk. Riktignok så blir konsistensen litt sånn svampaktig, men smaken er jo fortreffende. Jeg har faktisk ikke møtt på fler enn én matretter jeg ikke synes er god og jeg har smakt veldig mye rart. Rakfisk er en av de ytterst få matrettene som ikke passer min gane, men det er jo tross alt "råtten" fisk. (Teknisk sett er den vel gjæret.):p

Lenke til kommentar

Men b-real da. Hentes av "manner" i hvite frakker. Nå må du passe språket ditt så vi ikke tror du fortsatt går på barneskolen. XP Kunne jo bety katastrofe for moderator-karrieren din om dette ble plukket opp av høyeste hold. *Nikke*

 

Edit: Det finnes en del jeg ikke liker smaken/konsistensen på. Men jeg gjør det til et poeng å aldri klage over maten verken før, under eller etter måltidet. Kokken av måltidet har sannsynlifvis lagt sitt beste arbeide i å glede ganen min, og da blir det bare for dumt om jeg skal sitte og klage på maten.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Snorre da ... "XP Kunne jo bety katastrofe for moderator-karrieren din om dette ble plukket opp av høyeste hold. *Nikke*"

 

Hva har XP med dette å gjøre og hvorfor benytter du stor bokstav etter ett navn? Hva i alle dager har XP med b-reals moderatorkarriere? *Riste* *Fnise* :fun:

 

Jeg husker den gangen jeg trodde lolicon var en smiley, lol-icon. :p Jeg visste ikke hvilken overraskelse jeg hadde i vente.

Lenke til kommentar

Vel, jeg fikk servert torsk, ørret, sild, makrell, lyr og diverse opp gjennom barndommen, tilberedt av bestemor som hadde stått og strevd i time etter time på kjøkkenet med det (eller pappa for den saks skyld), og jeg har fortsatt ikke fått meg til å like det.

 

Jeg har smakt det, spist det og brekt meg.

Lukta er ille nok, så kommer smaken og konsistensen på kokt, fritert, stekt, grillet, bakt, gratinert osv osv fisk.

 

 

Det hele ender uansett med at jeg står og brekker meg over ei søppelbøtte.

Lenke til kommentar

Du sier at de har strevd i time etter time for å lage fisk, det er nettopp her feilen ligger. :) Du har fått misshandlet fisk stakkars, det er ikke rart at du ikke liker fisk. Jeg elsker fisk, men har spist fisk på besøk til folk og nesten ikke klart å trykke ned en bit. Fisk som er blitt tørr blir jo som å spise mel. Det fester seg til ganen og spiserøret og kjennes ut som lim.

 

Du må komme innom meg en kveld Smurfen, når jeg har fått installert meg skikkelig i den nye leiligheten - skal gi deg ett fiskemåltid du ikke kommer til å klare å si nei til.

Lenke til kommentar
Hvem er det som er sur? Når man sier: "Usj." til mat man får servert så ødelegger man gleden kokken har hatt. Det er direkte uforskammet og viser null tegn på oppdragelse, så det så.

 

Jeg fatter ikke hvordan folk ikke kan like noe på grunn av konsistensen. Det er jo smaken som er det viktige? Kom ikke her å si at fersk, smørtrukket sjampinjong ikke er godt, det smaker jo, himmelsk. Riktignok så blir konsistensen litt sånn svampaktig, men smaken er jo fortreffende. Jeg har faktisk ikke møtt på fler enn én matretter jeg ikke synes er god og jeg har smakt veldig mye rart. Rakfisk er en av de ytterst få matrettene som ikke passer min gane, men det er jo tross alt "råtten" fisk. (Teknisk sett er den vel gjæret.):p

Jeg sier aldri "usj" til maten.

Konsistensen er en stor del av maten for meg.

 

Edit: Det finnes en del jeg ikke liker smaken/konsistensen på. Men jeg gjør det til et poeng å aldri klage over maten verken før, under eller etter måltidet. Kokken av måltidet har sannsynlifvis lagt sitt beste arbeide i å glede ganen min, og da blir det bare for dumt om jeg skal sitte og klage på maten.

Selvsagt. Men etter 18 år har mine foreldre en godide om hva jeg liker/ikke liker, og de innretter seg etter det, akkurat som vi innretter oss etter hva f.eks. min far ikke liker.

 

Men jeg har time nå. >.<

Lenke til kommentar

Det gjør ikke foreldra mine. I alle fall ikke så mye

Klart, vi hadde ikke fisk noe ofte (mamma påsto det var fordi det tok for lang tid å lage den god), men pappa kjørte alltid på med wok, nudler, asiatisk inspirert mat, taco og brukte skremmende mye lammekjøtt.

 

Asiatisk mat har for mye grøntfôr i seg stort sett, taco liker jeg ikke. Vel, jeg liker ikke verken "pannekakene" eller "skjellene" og nudler og lam mener jeg fortsatt lukter og smaker like ille som sure gymsokker, sammenrullet, påtent og prøvd å røykt.

 

Jeg er for en usunn livsstil med mye kjøtt fra storfe / svin, sauser med mye fett og elskbarhet i, chili, tomatsaus, lyst brød osv.

Dog, middelhavskost er også gogogo (minus oliven, de får jeg nok av på fylla).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...